تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803019645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صیانت از میراث فرهنگی نیازمند تعامل دستگاههای اجرایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی: صیانت از میراث فرهنگی نیازمند تعامل دستگاههای اجرایی است ارومیه - ایرنا - معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پاسداشت و صیانت از میراث فرهنگی امری مشارکتی است و این استان به علت دارا بودن آثار فراوان نیازمند تعامل کلیه دستگاهها در این زمینه است.


محمد فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر مشارکت بین نهادها با میراث فرهنگی وجود نداشته باشد حفاظت و احیای مجموعه عظیم بناهای تاریخی استان به تنهایی خارج از توان هر نهادی است.
وی گفت: علاقه به حفظ و صیانت از میراث فرهنگی ریشه در حس تعلق خاطر ساکنان هر منطقه به این میراث گرانقدر دارد که باید سعی شود تا حد امکان این علاقه باعث به خطا رفتن قدرت قضاوت صحیح نشود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: وضعیت آثار تاریخی در کشور هم اکنون وضعیت ایده آلی نیست و با توجه به اینکه دولت به عنوان سیاستگذار اصلی در این خصوص است به علت کمبود منابع مالی کمک زیادی در این راستا نمی تواند به دستگاهها ارائه کند.
وی اظهار کرد: باید تمام دستگاه های اجرایی و مالکان خصوصی بناها از میراث فرهنگی به انحا مختلف حمایت کنند تا بافت ها و بناهای تاریخی استان مرمت و احیا شوند.
فتحی اضافه کرد: آموزش ارزش های میراث فرهنگی استان نیز از مسائل مهمی است که باید تمام دست اندرکاران میراث فرهنگی، از مردم تا مسئولان و کسانی که در حمایت و حفاظت از میراث فرهنگی نقش دارند مثل نیروی انتظامی، قوه قضائیه در حفظ آن مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جلب مشارکت ادارات مربوطه، نهادهای متولی، بازاریان و عموم مردم در حفاظت و مرمت آثار تاریخی است و در صورت تحقق نیافتن آن و عدم مسئولیت پذیری برخی نهادها و ارگان ها، وضعیت میراث فرهنگی استان به همین صورت است.
وی با اشاره به مشکلات بازار تاریخی ارومیه نیز گفت: در بحث بازارهای سنتی، شارع داخلی بازار بر اساس قوانین حقوقی، شارع عمومی محسوب می شوند و باید شهرداری و شرکت عمران و مسکن سازان در بحث تجاوز به این بخش، ساماندهی و رفع مشکل آبهای سطحی، یاری رسان اداره کل میراث فرهنگی باشند.
فتحی اضافه کرد: با وجود بیش از 320 مشترک آب و فاضلاب در بازار ارومیه، وظیفه ساماندهی آب و فاضلاب بازار جزو وظایف میراث فرهنگی قرار نمی گیرد.
وی گفت: همچنین با وجود حدود یک هزار و 200 مشترک دارای امتیاز برق در مجموعه بازار، ساماندهی شبکه توزیع بر عهده میراث فرهنگی نبوده و این دستگاه به تنهایی پاسخگوی اتفاقات رخ داده در این مجموعه تاریخی نمی تواند باشد.
فتحی اضافه کرد: نباید صرف تاریخی بودن یک مجموعه، باعث شود نهادهای مرتبط و ادارات خدمات رسان توپ را به زمین اداره کل میراث فرهنگی بیندازند.
وی اظهار کرد: با مکاتبات متعدد بارها خواستار تشکیل جلسات مشترک با دستگاههای ذیربط و ادارات خدمات رسان شده ایم ولی متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
آذربایجان غربی دارای یک هزار و 470 اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی است که در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده اند از این آثار تاریخی دو اثر در زمره آثار جهانی قرار گرفته اند که مجموعه قره کلیسا و تخت سلیمان تکاب است.
آثار تاریخی و محوطه های باستانی استان هم اکنون به علت کمبود اعتبارات مرمتی دچار مشکلات فراوانی هستند که اعتبارات دولتی پاسخگوی این امر نیست.
7125/581


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن