تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 30 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های حوادث ناشی از کار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون روابط کار: سالانه 30 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های حوادث ناشی از کار می شود تهران - ایرنا - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار درصد از تولید ناخالص داخلی در جهان صرف هزینه های ناشی از حوادث کار می شود که این میزان در اقتصاد ایران رقمی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان می شود که رقم قابل توجهی است.


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن هفده تن در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص تشکیل سازمان نظام مهندسی ایمنی کشور، افزود: نظام مهندسی ایمنی کشور فصل مشترک تمام نظام های مهندسی است زیرا همه آنها به شکلی به موضوع ایمنی ارتباط دارند.
به گفته وی، ایمنی مهمترین زیرساخت توسعه کشور است و اگر این گونه نباشد توسعه متوازن و پایدار رخ نخواهد داد.
وی اظهار داشت: ما به دنبال این موضوع هستیم که در بخش غیردولتی و با کمک اساتید، متخصصان و کارشناسان که در این زمینه زحمت کشیده اند، بتوانیم با تجمیع دیدگاههای سازمان نظام مهندسی ایمنی را ایجاد کنیم.
هفده تن هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی ایمنی را، ایمن سازی محیط کار و رفتار نیروی کار دانست و گفت: ایجاد حساسیت نسبت به موضوع ایمنی، مشارکت پذیری حداکثری کارفرمایان و از میان بردن زیان هایی است که از این طریق متوجه اقتصاد می شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید شیوه پایدارسازی این سازمان و نحوه مشارکت پذیری با کارفرمایان ترسیم شود و ما در این راه و تا وقتی سازمان نظام ایمنی کشور روی پای خود بایستد و پرچم ایمنی کشور را بالا نگه دارد، به تلاش خود ادامه خواهیم داد.
وی گفت: در بحث ایمنی سازمان نظام مهندسی ایمنی کشور باید به عنوان مجموعه ای که سیاستگذاری و برنامه ریزی در این زمینه را برعهده بگیرد و با تعاملی ارزشمند با دستگاه های وظیفه مدار در کشور نظارت خوبی نیز در حوزه های مرتبط داشته باشد.
رییس شورای عالی حفاظت فنی افزود: این سازمان باید بتواند برنامه های ارتقا ایمنی در محیط کار را براساس مصوبات شورای حفاظت فنی اجرایی کند.
وی با بیان اینکه دولت کارآفرین دولتی است که واگذاری تصدی می کند، افزود: دولت تدبیر و امید نیز در پی این است که مسائل مختلف را به بخش غیردولتی واگذار کند و ما به دنبال این هستیم که این سازمان به شکل تخصصی و حرفه ای اداره شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وقتی ایمنی در کشور ضعیف است، ضریب رشد اقتصادی تا حدود زیادی کاهش می یابد، تاکید کرد: براساس آمار سازمان بین المللی کار از بین رفتن یک نفر در محیط کاری، اقتصاد کشور را حدود هفت هزار روز کاری از بین می برد.
هفده تن یادآور شد: رتبه ایران در فضای کسب و کار 130 میان 189 کشور است و از لحاظ ایمنی رتبه 107 را دارد که امیدواریم سازمان نظام مهندسی ایمنی کشور، ما را از این شرایط خارج کند.
وی افزود: علیرغم اینکه طرح های جدیدی را در عرصه بازرسی کار طراحی شده، باید بتوانیم حوادث ناشی از کار را با همکاری شرکای اقتصادی دولت کاهش بدهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بیماری های ناشی از حوادث کار اشاره کرد و گفت: بهداشت شغلی نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
در این نشست دیدگاههای کارشناسان و متخصصان حوزه ایمنی کار مورد بررسی قرار گرفت تا پس از تجمیع این دیدگاهها، تصمیمات مناسب برای تشکیل سازمان نظام مهندسی کشور گرفته شود.
اقتصام(1)9123**1558


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن