تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814755961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهادی: دانشگاه ها باید به مراکز کارآفرین تبدیل شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرهادی: دانشگاه ها باید به مراکز کارآفرین تبدیل شوند تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که باید نسل سوم دانشگاه ها را دنبال کنیم، گفت: نسل سوم دانشگاه ها به مراکز کارآفرین و تولید ثروت تبدیل خواهند شد که منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فرهادی صبح شنبه در آیین معارفه خود که با حضور معاون اول رییس جمهوری در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد، افزود: تربیت نیروی انسانی روزآمد و کارآمد و همچنین گسترش بخش های دانش که توان ثروت آفرینی بالایی دارند، دو رویکردی است که باید به جد دنبال شود.
فرهادی ادامه داد: دانشگاه نسل اول، آموزشی بودند، دانشگاه نسل دوم، پژوهشی بودند، دانشگاه های نسل سوم، باید کارآفرینی و ثروت آفرینی را بیش از پیش دنبال کنند.
وی اضافه کرد: دانشگاه های ثروت آفرین به عنوان موتور محرکه اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار گیرند، بازبینی رشته های تحصیلی را به جد مورد توجه قرار می دهیم تا رشته های تحصیلی بین رشته ای را که مورد نیاز است، مورد توجه قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری خاطر نشان کرد: در زمینه مقاوم سازی اقتصاد ملی و برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی، قطعا آموزش عالی نقشی ارزنده و اساسی دارد.
فرهادی بایادآوری وجود بیش از 250 دانشگاه ، موسسه آموزش عالی، پژوهشگاه و پژوهشکده غیر از آن چه در وزارت بهداشت و در بخش غیر دولتی هستند، اشاره کرد و گفت: برای اشتغال حدود 4.5 میلیون دانشجو تا پایان برنامه ششم، 1.800 هزار میلیارد تومان هزینه اشتغالزایی نیاز است که باید رویکرد جدی به برنامه های آموزشی و فارغ التحصیلان داشته باشیم.
وی بار دیگر تاکید کرد: حتما باید دانشگاه ها کارآفرین باشند و مراکز علم و فناوری را توسعه دهیم.
در آیین تکریم محمدعلی نجفی سرپرست سابق و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، حجت الاسلام محمدیان مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین روسای دانشگاه ها حضور داشتند.
محمد فرهادی، چهارشنبه گذشته با 197 رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان دومین وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در دولت تدبیر و امید انتخاب شد.
پیش از وی، رضا فرجی دانا عهده دار این مسوولیت بود که با رای عدم اعتماد نمایندگان نتوانست بیش از 9 ماه در این مسوولیت انجام وظیفه کند.
1429 ** 1569


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن