تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809896124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه ها بايد از كميت به كيفيت برسند / وزارء قبل، خود را براي رضاي خود آماده كرده بودند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۳ (۹:۶ق.ظ)
رئيس جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي؛ دانشگاه ها بايد از كميت به كيفيت برسند / وزارء قبل، خود را براي رضاي خود آماده كرده بودند گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حسن روحامي رئيس جمهوركشورمان در دفاع از محمد فرهادي پنجمين وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: تاکنون مجلس شوراي اسلامي در دوار مختلف انقلاب اسلامي ايران بار سنگين قانونگذاري،‌ نظارت، دموکراسي و پيگيري براي اجراي قانون، تصويب لوايح بسيار مهم، طرح‌هاي مهم، قوانين برنامه 5 ساله، بودجه سالانه و همچنين راي اعتماد به وزرا که اين راي اعتماد پيوند مبارکي بين مجلس و دولت به وجود آورده و وزراي ما تنها از حمايت دولت برخوردار نيستند.
وي ادامه داد: وزير براي ورود به وزارتخانه، تاييد نمايندگان را به همراه دارد و تمامي امور بر دوش مجلس است.
رئيس جمهور درباره حاصل تمامي مجالس هاي كشور تصريح کرد: ثمره اين مجالس کشوري است كه در مسير قانون، مقررات، مردم سالاري ديني و استحکام قواي سه گانه تحت حمايت هاي مقام معظم رهبري و در نهايت ساختن قدرت بزرگ ملي در برابر رقبا و دشمنان حركت مي كند و لذا اميدوارم روز به روز عظمت مجلس و نمايندگان مجلس و توفيقات شما براي خدمت به مردم شريف ايران بيشتر و بيشتر باشد.

حضور براي پنجمين بار
وي با اشاره به اين موضوع اظهاركرد: لازم است از همه کانديداهاي سابق و وزاري پيشنهادي سابق که قبول زحمت کردند به مجلس شوراي اسلامي آمدند و توانستند رأي 70 نماينده يا 79 نماينده را در کنار خودشان داشته باشند اما در عين حال نتوانستند رأي اکثريت نمايندگان را کسب کنند،تشکر مي کنم ؛ آنها خود را براي رضاي خدا آماده کردند چون به مجلس آمدن و پشت تريبون رفتن و شنيدن آراي مخالف و موافق هم براي طرف و خانواده وي کمي سخت است و مشکلاتي را ايجاد مي کند اما در عين حال آنها براي انجام وظيفه آمدند لذا من از آنها سپاسگذاري مي کنم و اميدوارم در مسئوليت هاي ديگر بتوانند براي خدمت به مردم عزيز کشورمان اداي وظيفه کنند.
رئيس دولت يازدهم در ادامه گفت: امروز همه شما به اندازه من و چه بسا بيشتر جناب دکتر فرهادي را که براي اين وزارتخانه مهم معرفي شده است، مي شناسيد و با سوابقي که ايشان هم در زمينه وزارت علوم و هم در زمينه بهداشت، درمان و آموزش پزشکي داشته است، آشنا هستيد.
وي افزود: من يک بار ديگر قبل از اينکه ويژگي هاي جناب آقاي فرهادي را بيشتر بيان کنم مي خواهم به ملت شريف ايران عرض کنم رأي نياوردن وزرا را سايت ها و رسانه ها به مسائلي منتسب نکنند که نتيجه آن اهانت به مجلس شوراي اسلامي يا نمايندگان محترم مجلس باشد.
روحاني گفت: ما در ايران يک دموکراسي ويژه اي و غير حزبي داريم، اين دموکراسي در دنيا کمتر تجربه شده است و اگر دموکراسي ما حزبي بود و دو يا سه حزب بزرگ داشتيم و با اقليت و اکثريت کار مي کرديم و دولت و مجلس نيز از يک حزب بود معلوم بود مقداري کار آسان تر مي شود اما به هر حال قانون اساسي ما اين شيوه را برگزيده و ما نيز در طول اين مدت اين راه ادامه داديم که البته مشکلات و ويژگي هاي خود را دارد و اين به آن معنا نيست که ما براي آينده فکر نخواهيم کرد اما اکنون شيوه دموکراسي ما اين چنين است.
رئيس جمهور افزود: دموکراسي در آنجا که نظرات نهادهاي قانوني با افکار عمومي مردم منطبق است باعث سهولت کار مي شود، اما گاهي اوقات در فراز و نشيب سال هاي مختلف در انتخابات هاي گوناگون افکار عمومي مردم ايستا نبوده و در يک نقطه در چند سال پيش نمي ايستد چرا که افکار عمومي مثل نهر زلال و روان است و هر ساعت حرکت مي کند که مصداق آن جمله اي است که ملاصدرا بيان مي کند و آن اين است که حرکت در افکار عمومي سريع تر وجود دارد.

خصوصيات گزينه پيشنهادي وزارت علوم
رئيس جمهور در همين راستا اظهارداشت كه فرهادي فردي انقلابي، مومن، معتدل و معتقد به تحول در دانشگاه است، وي معتقد است که دانشگاه از کميت به کيفيت برسد زيرا دانشگاه ما بايد دانشگاه علم و آگاهي به سياست باشد نه سکويي براي جناح‌هاي سياسي.
وي افزود: فرهادي معتقد است که دانشگاه بايد آرام و مرکز علم باشد، دانشگاه بايد با مشکلات جامعه توام باشد و اگر مشکلاتي در هر زمينه‌اي وجود دارد دانشگاه بايد به کمک بيايد ؛ ما تنها اقتصاد دانش‌بنيان نمي‌خواهيم بلکه سياست، فرهنگ، تعامل مجلس و دولت و حرکت قواي سه‌گانه نيز بايد دانش‌بنيان باشد، آنچه در اختيار داريم در کنار وحي که بالاترين مسير هدايت ما است عقل و علم است و اينها در کنار هم مي‌تواند ما را به مقصد نهايي برساند تا به نقطه‌اي برسيم که ايران مرجع علم منطقه و جهان اسلام باشد.
رئيس‌جمهور اظهار اميدواري کرد: نمايندگان با شناختي که از فرهادي دارند و با سابقه‌اي که وي در مقاطع حساس در وزارت علوم و بهداشت داشته است با راي قاطع از اين وزارتخانه گره بازکنند تا وزير انجام مسئوليت کرده و دانشگاه نشاط خود را بازيابد.
وي گفت: اين ايام که ايام بسيج و نيروي دريايي است را تبريک مي‌گويم، امام راحل در پنجم آذرماه سال 58 در يک سخنراني فرمودند ما به يک ارتش 20 ميليوني نياز داريم و حتي اينگونه تعبير کردند که جوانان ما بايد آموزش ببينند نه اينکه استفاده از تفنگ را هم بلد نباشند، امام(ره) فرمودند ما 20 ميليون تفنگدار لازم داريم و ارتش 20 ميليوني کليد خورد و در جنگ تحميلي نيز نقش بزرگي را ايفا کرد که امروز هم نقش بزرگي بر دوش دارد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: نيروي دريايي هم در همان ماه‌هاي اوليه موفقيت‌هاي بزرگي را به دست آورد و پس از آذر سال 59 نيروي دريايي عراق در خور عبدالله حبس شد و کار ناوچه پيکان و رشادت نيروي دريايي از ياد ملت ايران نمي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن