تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803200083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حضور 700 هزار زائر ایرانی در اربعین کربلا برنامه ریزی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان حج و زیارت: برای حضور 700 هزار زائر ایرانی در اربعین کربلا برنامه ریزی شده است یزد - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی و تمهیدهای لازم برای حضور 700 هزار زائر ایرانی در اجتماع باشکوه اربعین امسال در عتبات عالیات اندیشیده شده است.


به گزارش ایرنا، "سعید اوحدی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه نهضت عظیمی در اربعین در حال شکل گیری است، افزود: در سال های گذشته در این ایام تراکم جمعیت زائران زیاد بود ولی امسال با حضور جدی این سازمان تراکم جمعیت به سمت شهرهای اصلی هدایت می شود.
وی اظهار کرد: اربعین حسینی امسال در مرزهای کشور کاهش یافته و طبق برنامه ریزی های انجام شده سعی می شود تا زائران در قالب کاروان ها در شهرها ساماندهی و سپس در مرزها برای اعزام به عتبات عالیات مشرف شوند.
اوحدی یادآور شد: در این خصوص اسکان رایگان ستادهای راهیان نور برای 35 هزار نفر، اهدای آب به زائران و خدمات مطلوب پزشکی را در برنامه داریم.
رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران، ستاد دائمی اربعین را با حضور 26دستگاه همکار در این سازمان تشکیل دادیم که 12 جلسه نیز با اعضا داشته ایم.
اوحدی تصریح کرد: امسال با هماهنگی استانداران مرزی و همه دستگاه های اجرایی و تشکیل سه قرارگاه کشور در شلمچه، چزابه و مهران با حضور و همکاری استانداران ایلام و خوزستان به اضافه قرارگاهی در عراق با حضور استانداران کربلا و نجف و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، خدمات رفاهی مناسب تری به زائران حسینی ارائه می شود.
** همکاری استانها در خدمات دهی به زائران
وی با اشاره به تلاش دیگر استانها در پذیرایی از زائران اربعین گفت: حرکت استانها در اهدای آب بویژه استان یزد که هم در امر اهدای آب و نیز در بخش تغذیه پیشتاز بوده و اختصاص موکب به شش استان با کمک مردم از مهمترین نکات این بخش است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده تمامی زائران اربعین حسینی تحت پوشش بیمه ایران بوده و از خدمات درمانی رایگان هلال احمر برخوردار می شوند.
این مسوول ادامه داد: امسال همچنین برای آسان تر شدن ارائه خدمات پزشکی به زائران ، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص از سوی هلال احمر به زائران خدمات درمانی ارائه می کنند که این امر نیز مستلزم توجه مردم به توصیه ها و رعایت بهداشت فردی است.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مسیر نجف به کربلا در هر پنج کیلومتر چادر امدادی با امکان ارائه داروی رایگان ایجاد کرده ایم تا زائر بعد از هر یکساعت پیاده روی ازآن استفاده کند.
** پیش بینی حضور 19 میلیون زائر در روز اربعین در کشور عراق
اوحدی از اربعین حسینی به عنوان همایش عظیم جهان تشییع و دنیا یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده امسال پیش بینی حضور 18تا 19 میلیون نفر را در این مراسم داریم از این رو بحث امنیت آن بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از پیروزی های ارزشمند و افتخارآفرین ارتش عراق و گروههای مردمی در منطقه جرف الصخر و منطقه جلاله و تاثیر آن بر امنیت مسیر حضور زائران در کربلا ، مقامات عراقی بر امنیت زائران اربعین تاکید فراوانی کردند.
به گفته این مسوول، این پیروزی ها زمینه ساز ارتباطات بیشتر مردم عراق با جمهوری اسلامی ایران شده و در واقع می تواند بر مباحث امنیتی نیز تاثیر خوبی داشته باشد.
** ایجاد نهضت اهدای خون در مسیر بازگشت زائران اربعین
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد : تمام تلاش ما بر توسعه فرهنگ عاشورا و فرهنگ اربعین متمرکز است و در این راه سعی می کنیم فعالیت های شایسته و مفیدی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از این فعالیت های ایجاد نهضت اهدای خون است که برگرفته از شهادت و قیام عاشوراست بر این اساس واحدهای سیاری را در مسیر بازگشت زائران اربعین قرار می دهیم تا آنها بعد از برکات معنوی در این کار بزرگ شریک شوند.
رییس سازمان حج و زیارت به کسانی که قصد مشرف شدن به عتبات عالیات در ایام مختلف سال بویژه اربعین حسینی را دارند، توصیه کرد از قبل نسبت به تهیه ویزای سفر اقدام کرده تا دچار سردرگمی نشده و گرفتار افراد سودجو بخصوص در مرزها نشوند .
وی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت تلاش می کند در بزرگترین همایش شیعیان جهان شرایط برای حضور زایرین ایرانی به صورت مناسب و مطلوب فراهم شود تا حضور در این همایش تاثیرگذار تر از همیشه باشد.
** سامانه ثبت اربعین از امروز متوقف می شود
این مسوول با اشاره به نحوه ثبت نام برای شرکت در مراسم اربعین کربلا نیز گفت: سامانه ای برای ثبت نام اربعین ایجاد شده که زائران می توانند با ثبت نام در آن کار ویزا را به 1800 دفتر خدماتی حج و زیارت بسپارند البته از دیروز کنسولگری های عراق مشکلاتی را اعلام کرده است.
وی افزود: این کنسولگری اعلام کرده برای نصب برچسب ویزای زائران دچار محدودیت شده و امروز در حال رایزنی جدی با کسنولگری عراق هستیم و اگر سفارت عراق نتواند این مشکل را برطرف کند ما به دلیل تکمیل ظرفیت ویزا مجبوریم از امروز سامانه را متوقف کنیم.
رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز به منظور شرکت در همایش یکروزه هم اندیشی مدیران ستادی و مدیران استانی این سازمان به استان یزد سفر کرد. ک/4
1968/616


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن