تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803686104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی حضور 700 هزار تا یک میلیون ایرانی در پیاده روی اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اوحدی: پیش بینی حضور 700 هزار تا یک میلیون ایرانی در پیاده روی اربعین تهران - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود امسال 700 هزار تا یک میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی حضور داشته باشند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «سعید اوحدی» در تشریح برنامه های سازمان حج در اربعین حسینی افزود: موضوع اربعین موضوع بسیار بزرگی است و سال گذشته 500 هزار نفر از ایران مشرف شدند و امسال پیش بینی می شود 700 هزار تا یک میلیون زائر از ایران به این آیین مشرف شوند.
وی تصریح کرد: همچنین شرایط منطقه شرایط بسیار حساسی دارد و این مانور می تواند پیام بسیار بزرگی را برای مجموعه ای متجاوز داشته باشد.

**امسال، سال توجه ویژه به عتبات
اوحدی گفت: در شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، امسال به عنوان سال «مدیریت جهادی در مسیر بالندگی عتبات» نامگذاری شده است و امیدواریم در سازمان حج و زیارت به صورت متمرکز در موضوع عتبات وقت بگذاریم.
اوحدی گفت: باتوجه به آسیب شناسی که از موسم اربعین سال گذشته داشتیم و با توجه به اهمیت این همایش بزرگی که امروز به عنوان بزرگ ترین همایش جهان می توانیم از آن نام ببریم، برنامه ریزی شد تا با هماهنگی های لازم بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و به شکل صحیح تری در خدمت زائران عزیزمان باشیم.

**تشریح اقدامات در داخل کشور برای سفر اربعین
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل ستاد «دائمی اربعین» در سازمان حج و زیارت عنوان کرد: با حضور بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و 26 دستگاه دیگر همچون وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، گمرک، استانداری خوزستان، ایلام، بسیج و سپاه در مجموع نماینده 26 دستگاه عضو این ستاد هستند و تصمیم های بسیار خوبی گرفته شده که امیدواریم بتوانیم تصمیمات را پیاده سازی کنیم.
اوحدی گفت: امسال سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت از هیچ زائر ایرانی، وجهی را بابت بیمه و خدمات بهداشتی دریافت نکند. سال گذشته به خاطر پرداخت همین دو مورد شاهد تراکم در مرز ها بودیم.
وی ادامه داد: همچنین با جمعیت هلال احمر تصمیمات خوبی را گرفتیم و قرار است در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران امکانات اسکان موقت زائر را فراهم کنیم. همچنین با هماهنگی که با قرارگاه مرکزی راهیان نور انجام دادیم ظرفیت 40 هزار اسکان را در خرمشهر، حدود پنج هزار اسکان موقت در چزابه و در مهران نیز ظرفیت خوبی را ایجاد کردیم که بتوانیم تراکم را از مرز به داخل شهرهای اصلی بیاوریم.
وی افزود: در کنار این خدمات، یک برنامه سامانه نرم افزاری هم از روی نرم افزار تمام دفا تر خدمات زیارتی قرار گرفته که بر اساس این سامانه، زائرین می توانند یک پیش ثبت نامی را انجام دهند و بر اساس ظرفیت خروج از مرز ها که شورای امنیت ملی به سازمان حج و زیارت اعلام کرده، سامانه به صورت هوشمند زمان سفر را به زائر اعلام می کند.
اوحدی خاطرنشان کرد: تاکنون با هماهنگی سپاه سه قرارگاه چزابه، قرارگاه شلمچه و قرارگاه مهران را تشکیل دادیم، که در این زمینه از سرلشگر جعفری فرمانده سپاه و سازمان بسیج مستضعفین تقدیر می شود.

**برگزاری جلسات بسیار خوب در عراق
اوحدی با اشاره به هماهنگی های خوبی که در ایران صورت گرفته بود، گفت: می بایست یک هماهنگی هایی داخل عراق انجام می گرفت زیرا سال گذشته بسیاری از زائران ما دچار مشکل شدند، بنابراین در حوزه اسکان در کربلا امسال تصمیم گرفتیم شش موکب را در مسیر نجف به کربلا راه اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین اگر بتوانیم مجوزهای ورود آمبولانس های مان را به عراق بگیریم 25 دستگاه آمبولانس در مسیر نجف تا کربلا مستقر می کنیم و این خدمات به همه زائرین ایرانی و غیر ایرانی ارائه می شود.
وی افزود: متاسفانه اخیرا در فرودگاه نجف حدود 40 دلار از زائر ما عوارض مختلف گرفته می شود که این موضوع را با وزیر جهانگردی در ایران مطرح کردیم و وی قول مساعد دادند که مجددا این موضوع را در هیات دولت مطرح و در واقع بحث را حل کنند.
اوحدی بحث سرمایه گذاری سازمان حج و زیارت از طریق دو شرکتی که در سازمان ثبت شده به عنوان دو شرکت توسعه عمران امید زائر و شرکت توسعه زیرساخت های مهر و ماه را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: به طرف عراقی گفتیم که به صورت جدی برای سرمایه گذاری آماده ایم و چهار پروژه را در شهرهای کربلا و نجف تعریف کردیم که امیدواریم بتوانیم به زودی عملیات اجراییشان را هم شروع بکنیم.
وی در ادامه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه با وزیر راه عراق را دریافت نامناسب عوارض از زائران ایرانی در فرودگاه نجف اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه پروازهای از فرودگاه بغداد به فرودگاه نجف منتقل شده، زائران ایرانی یک رقم 20 دلاری را باید اضافه پرداخت کنند که سازمان هواپیمایی کشور عراق به عنوان حق رویالیتی دریافت می کند.
وی ادامه داد: چون ظرفیت پرواز در نجف بالا رفته باید به ازای هر زائر 20 دلار عوارض پرداخت شود که از نظر ما این موضوع جایگاه منطقی ندارد به دلیل اینکه بر اساس ضرورت این پرواز ها منتقل شده و چه دلیلی دارد که 20 دلار بدهیم و وزیر راه نیز تاکید کرد این مبلغ هیچ جایگاه منطقی ندارد و باید حذف شود.
اوحدی یکی از راه های بسیار خوب برای ورود زائر به داخل عراق را از طریق حمل و نقل ریلی دانست و گفت: در این زمینه نیز وزیر راه عراق اذعان داشت که با کشور ژاپن یک نشست هایی را داشته اند و با ژاپنی ها می خواهند بعضی قرارداد ها را بررسی کنند و تاکید جدی داشتند که بحث ریلی را هم از مرز مهران هم از مرز شلمچه فعال کنند.
اوحدی افزود: از وزیر راه عراق، درخواست مجوز تردد 400 تا 500 دستگاه اتوبوس که شهرداری تهران اعلام کرده در موسم اربعین برای انتقال زائرین در اختیار حج و زیارت می گذارد کردیم وبه همین منظور اگر واقعا این مجوز ها صادر شود به نظر من امسال اتفاق بسیار بزرگی در جهت خدمات رسانی به زائرین محقق می شود.

**زائران به اطلاعیه های حج و زیارت توجه کنند
رییس سازمان حج و زیارت، وظیفه این سازمان را ساماندهی سفر زائران ایرانی در ایام اربعین دانست و گفت: دنبال این نیستیم که سازماندهی کنیم، هر کس که ویزایش را گرفت ما سعی می کنیم خدماتی را در مرز به لحاظ اسکان، خدمات پزشکی، بیمه و امنیت به همه زائرین ارائه دهیم اما توصیه مان این است که زائران به بیانیه ها و اطلاعیه های سازمان حج و زیارت توجه کنند که تراکم در مرز نداشته باشیم.
وی افزود: همچنین توصیه های امنیتی در قالب بروشور هایی چاپ می شود و در حوزه فرهنگی واطلاع رسانی نیز بیانیه ها و اطلاعیه هایی از طریق رسانه های مختلف منتشر می شود که توصیه می شود زائران حتما به این توصیه ها توجه کنند.

**بازگشایی کاظمین در آینده ای نزدیک
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به صورت جدی دنبال بازگشایی کاظمین و سامرا هستیم گفت: امیدواریم با پیروزی های اخیری که دولت عراق داشتند به زودی شاهد بازگشایی مسیر کاظمین هم باشیم. قطعا از این سفر که برگردیم با شورای عالی امنیت ملی این موضوع را مجددا مطرح کرده و با هماهنگی آنها امیدواریم که در آینده ای نزدیک این امر محقق شود.
اجتمام**7268**1666 **


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن