تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804765814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع بانک های خصوصی به خارج از استان منتقل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار ایلام در خصوص پاسخگو نبودن موسسات مالی خصوصی هشدار داد منابع بانک های خصوصی به خارج از استان منتقل می شود ایلام - ایرنا - معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار ایلام پاسخگو نبود بانک های خصوصی دراین استان را یک مخاطره جدی پیش روی صنعت وتولید دانست وتصریح کرد: بانک های خصوصی نه در نشست های استانی حضور می یابند و نه در خصوص عملکردشان پاسخگو هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "حشمت اله عسگری" روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصاد استان ایلام ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود این بانک ها گفت: رسانه ها باید اطلاع رسانی بکنند و به مردم اعلام کنند که این بانکهای خصوصی سپرده های مردم ایلام را جمع آوری و درمرکز برای خود سرمایه گذاری می کنند.
وی افزود: با توجه به آمار ارایه شده بانک ملی استان حدود 40 درصد منابع موجود استان به خارج از استان منتقل می شود که این امر خلاف شرع و قانون است.
وی ادامه داد: اگر سپرده گذاران و مردم استان نسبت به اشکالات شرعی سپرده گذاری در این بانکها مطلع باشند با توجه به عملکرد ضعیف آنها برای ایجاد اشتغال و تولید در استان به هیچ وجه حاضر به سرمایه گذاری در این بانکها نخواهند بود.
وی از رسانه ها، تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی خواست که پیگیر مسایل بانک های خصوصی باشند.
عسگری احتمال داد: بانک های بدون مجوز خصوصی که اکنون به صراحت تصمیمات شورای عالی استان را نادیده می گیرند ممکن است روزی پاسخگویحقوق سپرده گذاران خود هم نباشند.
وی افزود: بر اساس تصمیمات شورای عالی استان باید 90 درصد منابع بانک ها در زمینه اشتغال و تولید همان استان سرمایه گذاری شود اما این بانکها عملا این پولها را به خارج از استان منتقل می کنند.
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت این موضوع از طریق شورای تامین و بانک مرکزی پیگیر این مساله خواهیم بود و از رسانه می خواهیم که این مطلبه مردم ایلام را پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: مردم ما ، مردم فهیم و آگاهی هستند اگر مطلع باشند که سپرده های آنها در این بانکها برای اشتغال و تولید فرزندان خودشان بکار گرفته نمی شود و در زمینه شرعی و قانونی نیز سود آن دارای اشکال است بدون شک هیچ همکاری با این بانک های خصوصی نخواهند کرد.
وی با غیر اخلاقی خواندن اقدام بانکها و موسسات مالی خصوصی در استان گفت: متاسفانه این بانکها مقررات و قوانین را به نفع خود دور می زنند و تنها بنگاه اقتصادی باز کرده اند.
وی اضافه کرد: مردم باید آگاه باشند که سپرده گذاری در بانک های خصوصی دارای شک و شبهه است و باید بانک مرکزی پیگیر این موضوع باشد.
رییس کارگروه امور اقتصادی گفت: اکنون همه بسیج شده اند تا با حضور سرمایه گذاران و هلدینگ های مختلف در بخش های صنعتی، تولیدی و اقتصادی استان سرمایه گذاری و اشتغال و تولید رونق بگیرد.
عسگری افزود: همچنین موضوع استفاده از تسهیلات صندوق ملی نیز مطرح است که بانکها باید به دنبال جذب بیشترین اعتبارات از این محل باشند.
وی اضافه کرد: بانک های دولتی از این پس باید به صورت هفتگی در خصوص عملکرد خود در صندوق توسعه ملی و جذب اعتبارات برای طرح های سرمایه گذاری گزارش ارایه دهند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری ایلام:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری ایلام نیز دراین نشست از بانکهای دولتی و خصوصی خواست که خود را با سیاست های کلی دولت در زمینه اشتغال و تولید خود را هماهنگ کنند.
"حیدر نعمتی" اظهار کرد: در این کارگروه عملکرد بانک های استان و وضعیت منابع و مصارف آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین تقویت راهکارهای مختلف برای استفاده از منابع بانکی در راستای سیاست های کلی تولید در زمینه اشتغال و تولید مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بانک های به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال مولد باید با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز توجه ویژه داشته باشد.
در ادامه این نشست اعضا به بررسی در خصوص وضعیت منابع و مصارف بانکهای دولتی و خصوصی استان پرداختند. 564/7177


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن