تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804636295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دانش آموز بروجردی معلم خود را کشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
چرا دانش آموز بروجردی معلم خود را کشت؟ در مجموع قتل عمدی است زیرا هم آلت به کارگرفته شده قتاله بوده و هم محل های جرح نوعا کشنده است. در عین حال تصور دفاع مشروع یا چیزهایی از این قبیل را نمی توان کرد زیرا حادثه در حضور دانش آموزان کلاس روی داده است و لذا اگر هم تعرض به این جوان شده بود حضور بچه های دیگر بحث امکان دفاع مشروع را منتفی می کرد.

بهمن کشاورز در وبلاگ خود  نوشت : اطلاعات ما از آنچه واقع شده جزئی و محدود به مطالبی است که در روزنامه ها درج شده است.

ماحصل آن این است که متهم به قتل همراه با پدرش برای حل مشکلات ناشی از غیبتهای مکرر به مدرسه مراجعه کرده و وی در کلاس به خاطر اتفاقاتی که ماهیت آن مشخص نیست مرتکب قتل معلم به ضرب چاقو شده است. در خصوص جنبه های مختلف این قضیه می توان گفت:


1-    در مجموع قتل عمدی است زیرا هم آلت به کارگرفته شده قتاله بوده و هم محل های جرح نوعا کشنده است. در عین حال تصور دفاع مشروع یا چیزهایی از این قبیل را نمی توان کرد زیرا حادثه در حضور دانش آموزان کلاس روی داده است و لذا اگر هم تعرض به این جوان شده بود حضور بچه های دیگر بحث امکان دفاع مشروع را منتفی می کرد.
2-    اینکه متهم به قتل چه سن و سالی داشته در تصمیمات بعدی دادگاه می تواند موثر باشد.آنچه مسلم است در صورتیکه متهم کمتر از 18 سال داشته و گمان برود که در تشخیص ماهیت عمل خود دچار اشکال بوده است دادگاه باید با جلب نظر کارشناس میزان مسئولیت او را احراز کند.این کارشناس ممکن است کارشناس پزشکی قانونی و یا برحسب، هر متخصص دیگری باشد که داگاه جلب نظر او را لازم بداند.
3-    مطلب دیگری که در این ماجرا جلب توجه می کند و هشدار دهنده است، تسری اعمال خشونت آمیز به مدارس کشور است. واقعیت این است که از این گونه حوادث باید عبرت گرفت و توجه کرد که اشاعه خشونت و به ویژه تعریف و تحسین از آن به هرشکلی که باشد عواقبی غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل ایجاد خواهد کرد. بنابراین نه تنها در نوشته ها و گفته ها و.... باید به منع خشونت پرداخت بلکه باید در جهت عکس آن تشویق کرد.به عبارت دیگر کار فرهنگی در مدارس باید بر مبنای تشویق رفاقت،ملاطفت، تحمل یکدیگر و حل مسائل از طریق بحث و گفت وگو پرداخت. این فرمول مشهور قابل ارائه است که در برخورد جانوران با یکدیگر صرفا دو حالت پیش می آید یا جنگ و از بین رفتن یکی از طرفین یا فرار یکی از دو طرف. اما در برخوردهای انسانی هرچند که هر دوی اینها متصور است اما راه سوم وجود دارد و آن مذاکره و مباحثه است که دربردارنده نظرها و منافع هر دو طرف باشد.این دیدگاه و روش باید از صدر کودکستان تا هرکجا که بالا رود آموزش داده و تشویق شود.
4-    هم اکنون یکی از معضلات مدارس متوسطه و حتی ابتدایی در کشورهای بزرگ نظیر انگلستان و آمریکا حمل سلاحهای سرد- و حتی گاهی اسلحه گرم- به وسیله دانش آموزان است. گمان می رود ما باید قبل از اینکه این موضوع به صورت معضل جلوه گر شود به حال آن فکر کنیم و به طور کلی حمل اینگونه اشیاء را به وسیله کودکان و نوجوانان منع و کنترل کنیم. زیرا نفس حمل کارد و چاقو به نوعی انگیزه و محرک به کاربردن آن است.نمی دانم از برشت یا مارکز نقل شده است که یک دشنه برنده و زیبا را از بازار خریده بود و روی طاقچه گذاشته بود، به طوریکه هر روز آن را پاک می کرد و می دید اما پس از مدتی احساس کرد که این دشنه زیبا و برنده با تیغه درخشان خون می طلبد و برای همین آن را به دور انداخت.
5-    بدیهی است که منع ساخت و نگهداری سلاح سرد، شدنی نیست زیرا در تعریف آن وجه تفریق آن با کارد آشپزخانه و ابزارهای قصابی دچار مشکل خواهیم شد. اما باید از حمل این گونه سلاح ها به وسیله اشخاص و در اماکن جلوگیری کنیم.
علاوه بر همه اینها، بحث آموزش انسان بودن و احترام به کرامت انسانی و دوری گزیدن از آنچه در شان انسان نیست اهمیت فراوانی دارد چون بسیاری از مشکلات را حل می کند.بگذریم از اینکه بارها گفته ام ما با استفاده از عبارت" مگر قانون جنگل است" به جانوران وحشی جنگل توهین می کنیم زیرا حیوان بیچاره وقتی گرسنه می شود شکار می کند و می    خورد و تا دوباره گرسنه نشود دست به کشتن نمی زند.
این ما هستیم که به سادگی- حتی معلم خود را در کلاس- می کشیم و برای کشتن هر چه بیشتر و سریعتر ابزار می سازیم.خبر آنلاینمطالب مرتبط:بدرقه باشکوه معلم بروجردی،تشییع جنازه محسن خشخاشی+تصاویرجزئیات قتل معلم بروجردی توسط دانش‌آموز + عکس معلمدانش آموز بروجردی معلم خود را با چاقو کشتاعلام عزای عمومی در بروجرد به خاطر قتل

سه شنبه 4 آذر 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن