تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820933737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ساخت بندرخشک، اقتصاد استان یزد را متحول می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طرح ساخت بندرخشک، اقتصاد استان یزد را متحول می کند یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه بندرخشک کوثر گفت: طرح ساخت بندر خشک پیشگامان در یزد یکی از مهمترین حرکت های اقتصادی استان بشمار می رود و می تواند اقتصاد یزد را متحول کند.


"احمد قافی" روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولیتکی و استثنایی که یزد در مقوله حمل و نقل ریلی و جاده ای و مرکزیت ایران دارد، هیات دولت تصمیم گرفت یک مرکز لجستیکی در قالب بندر خشک از سوی بخش خصوصی و تعاونی در کشور ساخته شود.
وی افزود: هیات دولت، نخستین مجوز ساخت بندرخشک از سوی بخش غیردولتی را به گروه تعاونی پیشگامان اعطا کرد؛ این در حالی است که تاکنون برای هیچ بندرخشک دیگری در کشور مجوز صادر نشده و بندر خشک پیشگامان در شهرستان مهریز نخستین و تنها بندرخشک بخش غیردولتی در ایران است.
قافی خاطرنشان کرد: تاکنون مجوزهای زیربنایی مختلفی اعم از پروانه تاسیس، واگذاری زمین، انجام امور گمرکی، مجوز ساخت شهرک پایانه ها و شرکت های حمل و نقلی و مجوزهای زیرساختی آب، برق و سایر مجوزهای لازمی که برای ساخت بندرخشک از سوی مسئولان صادر و بخش هایی از آن هم اجرایی شده تا بندرخشک بتواند مجموعه بسیار خوبی در استان راه اندازی و اثر خوبی در اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد.
مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه بندرخشک کوثر، بندرخشک را برای حیات اقتصادی استان مهم ارزیابی کرد و گفت: همانگونه که آب در حیات یزد تاثیر بسزایی دارد، بندرخشک هم می تواند در حیات اقتصادی یزد تاثیرات عمیقی را ایجاد کند.
قافی خاطرنشان کرد: هم اکنون علاوه بر واگذاری و تملک 700 هکتار زمین با موافقت وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مجوز زیرساخت ها گرفته شده و 14 کیلومتر برق از شبکه سراسری تا ابتدای طرح انجام و داخل طرح نیز به طول 10 کیلومتر اجرا شده و سرمایه گذاران برای شروع فعالیت خود مشکل برق ندارند.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد زمینه های همکاری و تفاهم در مسائل اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای منطقه و بین المللی، برای عضویت بندرخشک در کنوانسیون اسکاپ که یک نهاد بین المللی است مذاکرات صورت گرفته و در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم.
این مسوول اضافه کرد: بندرخشک یزد قطعا از یک کار خرد شروع شده و بتدریج کار در 700 هکتار اراضی این طرح توسعه پیدا می کند.
قافی، با بیان اینکه 40 طرح اقتصادی در این مجموعه وجود دارد، یادآور شد: مجموعه طرح در 3 افق 5 ساله دیده شده تا به مرحله نهایی بهره برداری برسد. ک/3
1968/616


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن