تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798278918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت های جهان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موسویان: قدرت های جهان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان دارند تهران - ایرنا - حسین موسویان مذاکره کننده هسته ای سابق ایران در گفت وگو با بی بی سی تاکید کرد: قدرت های جهان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا کرده اند اما اکنون مشکل اصلی مذاکرات مربوط به برنامه زمانی لغو تحریم ها است.


به گزارش ایرنا ، موسویان افزود: دو طرف در خصوص دو دسته اقدامات مذاکره می کنند، یکی مربوط به شفاف سازی در قالب ان پی تی است و خبر خوب این است که دو طرف تا کنون در خصوص شفافیت در چارچوب مقررات آژانس به توافق اصولی رسیده اند.
وی افزود: مشکل مذاکرات در ارتباط با دسته دوم اقدامات است که به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران در آینده مربوط می شود.
موسویان گفت: طرف غربی برای دوره ای 5 تا 10 ساله خواستار اقدامات اعتمادسازی برای عدم "گریز هسته ای" است و به عنوان مثال خواستار محدود بودن غنی سازی در حد 5 درصد و برخی تغییرات فنی در رآکتور آب سنگین برای کاهش تولید پلوتونیوم هستند.
موسویان تصریح کرد: برخی مشکلات در خصوص دسته دوم اقدامات مربوط به عدم انحراف در آینده، وجود دارد.
وی در پاسخ به سوال بی بی سی در خصوص جدی بودن دکتر حسن روحانی برای رسیدن به توافق هسته ای، گفت: در سال های 2003 تا 2005 که من عضو تیم مذاکراتی بودم و روحانی مذاکره کننده ارشد بود، ما پروتکل الحاقی را اجرا کردیم و حتی غنی سازی را برای مدتی تعلیق کردیم اما مذاکرات شکست خورد زیرا اتحادیه اروپا در موقعیتی نبود که حق ایران برای غنی سازی طبق ان پی تی را محترم بشمارد و این به دلیل مخالفت آمریکا بود در غیر این صورت در سال 2005 می توانستیم به توافق برسیم.
وی افزود: روحانی پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری همین سیاست را درخصوص اعتمادسازی با آژانس و قدرت های جهان ادامه داده است.
موسویان در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد: مساله مهم این است که قدرت های جهان و آژانس بین المللی انرژی اتمی اطمینان دارند که برنامه هسته ای کنونی ایران صلح آمیز است و درباره برنامه کنونی هیچ شکی وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالات جهت دار خبرنگار بی بی سی در خصوص "فعالیت های گذشته مشکوک ایران" گفت: آژانس خواستار بازدید از پارچین بود و دو بار از سایت پارچین که یک مکان نظامی است بازرسی کرد و چیزی پیدا نکرد .
وی افزود: در حال حاضر ، مساله موجود برخی سوالات فنی مربوط به برنامه هسته ای در دهه 1980 است و مربوط به برنامه هسته ای کنونی نیست و ایران و آژانس تا کنون در باره دسترسی های مدیریت شده برای حل این مسائل به توافق رسیده اند.
موسویان در جواب سوالی درباره احتمال توافق تا شش ماه دیگر ، گفت: من تقریبا مطمئن هستم که توافق حاصل خواهد شد زیرا دو طرف در اصول هیچ مناقشه ای ندارند و دو طرف می توانند تا ماه مارس (اسفند) کلیات توافق را نهایی کنند.
وی افزود: مساله مهم باقی مانده مربوط به برنامه زمانی لغو تحریم ها است. ایران خواستار اجرای تعهدات دو طرف در مدتی شش ماهه تا یک ساله است اما آمریکایی ها خواستار ادامه تحریم ها و لغو تدریجی تحریم ها در دوره ای چند ساله (4 تا 15 سال) هستند. این مساله اصلی باقی مانده است در غیر این صورت توافق در خصوص نیازهای فنی ایران مشکل نیست اما مساله مهم مربوط به کنگره آمریکا است که می خواهد تحریم ها را حفظ کند.
رسانام**1078**1613


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن