تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815636981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت علمای اسلام درمبارزه با افکار تکفیری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وحدت علمای اسلام درمبارزه با افکار تکفیری خبرگزاری پانا: آیت الله مکارم شیرازی دردیدار جمعی از علمای اهل سنت شرکت کننده درکنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت:علمای جهان اسلام درموضوع مبارزه با افکار انحرافی وتکفیری وحدت نظر دارند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر ساعت 14:28



به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله مکارم شیرازی حضور علمای جهان اسلام با هر مذهب و تابعیتی را ارزشمند دانست و گفت: علمایی که با تابعیت های مختلف در این کنگره شرکت کردند در موضوع مبارزه با افکار انحرافی و تکفیری اجماع و در این زمینه همه وحدت نظر داشتند. وی با تاکید بر اهمیت وحدت و یکپارچی در بین امت اسلام در موضوع مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری افزود: این کنگره تنها به همین 2 روز ختم نمی شود و امیدواریم که این تلاش ها تا ریشه کن شدن جریان های تکفیری و افراطی ادامه یابد. در ابتدای این دیدار هم تعدادی از علمای اهل سنت از ابتکار آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری این کنگره عظیم قدردانی کردند و حفظ وحدت و یکپارچگی در بین امت اسلامی را از اصلی ترین راه های برون رفت از چالش تکفیری ها و جریان های افراطی دانستند. ریشه اندیشه تکفیر خارج از جهان اسلام مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت : اندیشه گروه های تکفیری ریشه در خارج از جهان اسلام دارد و توطئه ای از سوی بیگانگان برای تفرقه بین مسلمانان است .
دکتر ولایتی امروز در حاشیه کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری در قم با بیان اینکه گروه های تکفیری چهره اسلام را در دنیا مشوش کرده است اقدامات این گروه را به ضرر جهان اسلام و خلاف مصالح مسلمانان دانست و افزود : بیگانگان بدنبال زشت نشان دادن چهره اسلام با انتشار وحشی‌گری‌های این گروه ها هستتند که در تاریخ سابقه ندارد .
دکتر ولایتی هدف از این توطئه را تفرقه افکنی در بین مسلمانان دانست و به حضور علمای اهل تسنن در این کنگره اشاره کرد و افزود: همه علمای جهان اسلام که در این کنگره شرکت کرده اند اقدامات تکفیری‌ها را خارج از مبانی اسلامی و مضر برای مسلمانان میدانند و معتقدند مسلمانان باید برای حل این مشکل وحدت داشته باشند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل همچنین افزود: این کنگره نقش مهمی در تنویر افکار عمومی مسلمانان دارد و غیرمسلمانان هم بدانند بر اساس دیدگاه علمای برجسته جهان اسلام ، اقدامات گروه های تکفیری و افراطی هیچ ربطی به اسلام ندارد .
اقدامات گروه های تکفیری به نفع دشمنان اسلام است مدیر حوزه های علمیه در دومین روز کنگره خطر جریانهای افراطی و تکفیری در قم اقدامات گروه های تکفیری را تنها به نفع دشمنان اسلام و باعث گسترش دامنه اسلام هراسی دانست حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری افزود : امروز مردم فلسطین در معرض کشتار هستند و مسجد الاقصی تهدید به تخریب شده است اما این گروه ها بجای مقابله با این اقدامات با رفتارهایشان دامنه اسلام هراسی را گسترش داده اند . وی گفت: برخی با اندیشه غلط مبتنی بر مباح دانستن جان و مال مسلمین زندگی مسالمت آمیز مسلمین را به مخاطره انداخته اند و فضای محبت و رافت اسلامی را به فضای ترس و کشتار تبدیل کرده اند . مدیرحوزه های علمیه با اشاره به اقدامات تروریستی گروههای تکفیری این رفتارها را گناهی بزرگ دانست وگفت: این گروه ها چهره اسلام را خدشه دار و میلیون ها مردم جهان تشنه حقیقت اسلام ناب محمدی را نگران کرده اند . حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری محور اندیشه اسلام ناب محمدی را مبتنی بر صلح و محبت ارزیابی کرد و افزود : اسلام دین صلح و زندگی است و آنچه اسلام درباره جهاد به ما آموخته معیارهایی دارد که اساس آن برخورد با محبت با سایر مردم و ادیان است . وی دلیل شکل گیری جریانهای تکفیری را شناخت نادرست این گروهها از اسلام ناب محمدی دانست و افزود : بی توجهی به متون اسلامی و تصمیم گیری بر اساس اطلاعات نادرست به سایر مسلمین را ازدیگر دلایل شکل گیری این اندیشه های افراطی است . حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری کار فرهنگی را یکی از مهمترین وظایف علمای جهان اسلام برای مقابله با این اندیشه دانست و افزود : اگر علمای جهان اسلام مردم را آگاه و نقشه های شوم دشمنان اسلام را افشا و بر حرام بودن پدیده تکفیر تاکید نکنند سرمایه های امت اسلامی کم کم از بین خواهد رفت . مدل وحدت داخلی ایران ،راهبرد مقابله با تکفیریها مفتی اعظم آذربایجان مدل وحدت داخلی ایران اسلامی را راهبرد مقابله باتکفیر دانست . شیخ شکور پاشازاده در روز دوم کنگره جهانی ‌جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی با اشاره به مقاومت ایران دربرابر گروه های تروریستی و امنیت داخلی ایران گفت : مدل وحدت و همبستگی که با هدایت امام خمینی در جمهوری اسلامی ایران پایه ریزی شده است می تواند راهبرد اصلی مقابله با این اندیشه در جهان اسلام باشد . وی شکل گیری جریان های تکفیری و گروه های تروریستی را هدف مند ارزیابی کرد و افزود : بعد از اقدامات تروریستی ، حمله به اماکن مذهبی و توهین به مذاهب اسلامی و درگیری های قومی و مذهبی مسلمانان صهیونیستها قدس شریف را مورد تعرض قرار دادند و امروز باید با هوشیاری برای مقابله با این سیاستهای شوم همه را به صلح و وحدت دعوت کنیم .
مفتی اعظم آذربایجان اندیشه تکفیر و گروه های افراطی را خطر جدی برای جامعه اسلامی برشمرد و افزود: غربی ها با توسل به گروه های تروریستی چون داعش درپی تضعیف مواضع مسلمین و غارت ثروت مسلمانان هستند و چنانچه اقدامی نشود این نقشه پایانش فاجعه بار خواهد بود .
پاشازاده با اشاره به اقدامات ضد بشری گروه های افراطی چون داعش گفت : امروز بشر با خطر بزرگی مواجه شده است و دشمنان اسلام با هم متحد شده اند تا با تبلیغ و انتشار اقدامات تروریستی این گروه های تروریستی تکفیری ارزشهای اسلامی را خدشه دار کنند .
این عالم جهان اسلام در پایان موضع گیری همه علمای جهان اسلام و همکاری همه جانیه کشورهای اسلامی برا ی مبارزه با ترور و تکفیر در جهان را خواستار شد .
استاد دانشگاه الزیتون تونس هم ریشه تکفیری ها و و گروههای افراطی را خوارج دانست.
شیخ عبدالقادر قحه استاد دانشگاه الزیتون افزود : این غده سرطانی با تشکیل خوارج ظهور کرد و امروز پس از قرنها در تونس گروهی پیدا شد که 50 بارگاه پیامبران را نابود کرد .
وی بااشاره به انتشار کتاب یکی از علمای الازهر با موضوع تکفیر گفت : گروهی از تکفیری ها خود را از بنی اسرائیل و آئین شان را نشات گرفته از آئین موسی می دانند .
وی وظیفه جمهوری اسلامی ایران را برای وحدت در جهان اسلام بزرگ و مهم ارزیابی کرد و افزود : ما برادران دینی هستیم و باید دست در دست هم با این مشکلات مقابله کنیم تا بهترین امت بر روی زمین باشیم .
برنامه های روز دوم کنگره خطر جریانهای تکفیری برنامه های دومین روز کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری در قم به ریاست آیت الله تسخیری و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه آغاز شد. در ادامه این مراسم ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه ، شیخ عبدالرزاق قسوم رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر ، الله شکور پاشازاده مفتی اعظم آذربایجان ، شیخ سهل ابراهیم مفتی اعظم شافعی های یمن و شیخ عبدالقادر قحه استاد دانشگاه الزیتون تونس سخنرانی می کنند. همچنین قرار است آقایان حجت الاسلام و المسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، سید ساجد نقوی رئیس علمای تشیع پاکستان ، ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل سنت ترکمن ، مولوی قاضی نذیر احمد نماینده پارلمان افغانستان ، تاج الدین هلالی مفتی سابق استرالیا نیز سخنرانی کنند. عصر امروز هم آیت الله تسخیری و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان سخنرانی می کنند . در مراسم پایانی هم پس از قرائت بیانیه هر کدام از کمیسیونها، آیت الله سبحانی سخنرانی خواهد کرد . معرفی مقالات برتر هم برنامه پایانی کنگره جهانی خطر جریانهای تکفیری در قم اعلام شده است .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن