تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812931153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریشه های افکار تکفیری توسط علمای اسلام در قم بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درکمیسیون تخصصی ریشه یابی افکارتکفیری، ریشه های افکار تکفیری توسط علمای اسلام در قم بررسی شد قم ـ ایرنا ـ کمیسیون تخصصی ریشه یابی افکار تکفیری یکشنبه شب با حضور جمعی از علما و اندیشمندان جهان اسلام در ادامه برگزاری کنگره جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این کمیسیون تخصصی به ریاست شیخ محمدی از هرمزگان و همچنین شیخ جمالی از بوشهر، مولوی دامنی از بلوچستان و ماموستا محمودی از کردستان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم ترتیب یافت.
بر اساس این گزارش، یکی از پژوهشگران فلسطینی در این نشست با بیان اینکه مسلمانان بر اساس آموزه های دینی باید میانه رو بوده و از تکفیر دیگر مسلمانان به شدت دوری کنند، اظهار داشت: امروز دشمن درجه یک مسلمانان آمریکا و اسراییل غاصب است و مسلمانان باید در برابر آنها با یکدیگر متحد و همدل باشند.
"ابو مجاهد" با بیان اینکه نباید به جریان های تکفیری اجازه دهیم در میان امت مسلمان یاس و ناامیدی ایجاد کنند، نقش سرویس های جاسوسی غربی ها در بوجود آمدن این شرایط حساس در منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز همه مسلمانان باید علیه جریان های تکفیری بپاخاسته و بر اساس وظیفه خود با آنها مقابله کنند.
همچنین در این نشست یکی از اسلام شناسان ژاپنی با اشاره به برخی جنایات گروههای تکفیری در جهان اسلام، بر ضرورت اطلاع رسانی درباره این فجایع انسانی تاکید کرد و گفت: پیام انقلاب اسلامی کمک به مستضعفان و محرومان جهان و مبارزه با ظلم و استکبار است و این موضوعی است که همه مسلمانان به خوبی می دانند.
" تومیتا" با اشاره به اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی در احیای اسلام ناب محمدی(ص)، خاطرنشان کرد: امروز جنایات داعشی ها در جهان اسلام، فطرت بشری را آزرده کرده است، از این رو باید فطرت جوانان را بیدار کنیم تا به سمت این گروههای جنایتکار متمایل نشوند.
یک عالم سودانی نیز در این نشست با بیان اینکه ما امروز باید وجدان های بیدار جوانان مسلمان را مخاطب خود قرار دهیم، اظهار داشت: علمای اسلام باید از طریق این کنگره ارزشمند، پیام صلح و امنیت و رحمت اسلام را به نسل جوان و نوجوان جهان ارسال کنند.
"هاشم علی السراج" اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را اساس دین دانست و گفت: علمای اسلام می توانند با تکیه بر آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) آموزه های درست و اصولی مکتب والای اسلام را به جهانیان معرفی کنند.
در این نشست همچنین یکی از علمای کشور لبنان با بیان اینکه تفکر تکفیری از زمان خوارج آغاز شده است، اظهار داشت: اندیشه و عقیده گروههای افراطی و تکفیری برای جهان اسلام بسیار خطرناک است و اندیشمندان و نخبگان مسلمان باید این خطر را به همه شناسانده و گوشزد کنند.
"شیخ اسامه السید" با اشاره به گسترش پدیده شوم تکفیری ها و جنایات داعشی ها در جهان اسلام، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم با تکیه بر قرآن و روایات، علل بوجود آمدن جریانات تکفیری را شناخته و با علم و آگاهی با ریشه های آن مقابله کنیم.
کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که از روز یکشنبه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم آغاز شده است، عصر امروز با برگزاری چهار کمیسیون تخصصی با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام ادامه یافت.
این کنگره با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و با اشراف آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید کار خود را با حضور جمع کثیری از علما و اندیشمندان جهان اسلام در سالن همایش های بین المللی رسول اکرم(ص) در مجتمع فرهنگی و مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز کرده و فردا به کار خود پایان می دهد. ک/4
8146/ 550/ 3404


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن