تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803121161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش کاربردی تجارت با امارات و قطر برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرصت ورود دوباره به بازار جهانی از دروازه خلیج فارس، همایش کاربردی تجارت با امارات و قطر برگزار می شود تهران - ایرنا - همایش کاربردی تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس قطر و امارات به منظور بررسی راهکارهای حضور و افزایش سهم بازار کالا و خدمات ایرانی در این کشورها برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، این همایش که از جمله سلسله همایش های کاربردی تجارت با بازارهای هدف به شمار می آید، به همت مرکز آموزش بازرگانی به عنوان مرجع تخصصی توسعه مهارت های تجاری برگزار خواهد شد.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف برگزاری این همایش، گفت: شرایط جغرافیایی، تحولات منطقه ای و نگاه خاص کشورهای جهان به ظرفیت های اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس (خاورمیانه) بویژه قطر و امارات سبب شد تا فرصت مناسبی برای بازبینی مجدد نحوه تقویت صادرات کالا و خدمات ایرانی از طریق این دو کشور به بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد.
عباس خالقی تبار افزود: این همایش ها که با حضور تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، مدیران مرکز اقتصادی و مسئولین تجاری برگزار می شود، نحوه استفاده حداکثری از شرایط و ظرفیت های موجود را با رویکرد ارتقای تراز تجاری مورد نظر قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: همایش کاربردی تجارت با قطر و امارات، می تواند فرصت منحصر بفردی را برای شناخت کامل، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان از توانمندی ها و ظرفیت های این دو کشور با هدف ایجاد بازار مشترک برای کالا و خدمات ایرانی در قطر و امارات با هدف صادرات به بازار جهانی فراهم کند.
خالقی تبار با بیان اینکه این همایش روز 12 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، اظهار داشت: قطر و امارات کریدورهای مهم واردات کالاهای مورد نیاز و صادرات تولیدات داخلی کشورمان به بازارهای جهانی به شمار می آیند که باید ملاحظات تجاری بازار آنها از طریق نخبگان آن کشور تشریح شود.
وی با اشاره به دلایل انتخاب امارات برای بررسی بازارهای آن، گفت: هم اکنون 400 هزار مجوز اقامت ایرانیان در امارات صادر شده و حدود 8 هزار شرکت ایرانی - اماراتی در این کشور به ثبت رسیده که این موضوع نشان از حضور پررنگ ایرانیان در این کشور دارد.
به گفته وی، موقعیت جغرافیایی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس، قرابت فرهنگی ایران با امارات، مزیت صادراتی برای برخی از کالاهای فسادپذیر ایران، صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله مزیت های تجارت با امارات به شمار می آید.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی سپس تشریح فرصت های جام جهانی 2022 فوتبال در قطر با 106 میلیارد دلار بودجه برای کل پروژه های مرتبط، توجه به هزینه 50 میلیارد دلار برای ساخت راه آهن، فرودگاه بین المللی دوحه، بندر دوحه، 12 استادیوم و 68 هتل، امکان توسعه تجاری صنعت گردشگری بخصوص گردشگری اقتصادی با تعامل مثبت با قطر و امارات، بررسی زمینه های صادرات کالاهای تولید داخلی کشورمان به جهان تحت عنوان بازار مشترک ایران، قطر و امارات تلاش برای افزایش میزان جذب سرمایه از ثروتمندترین کشور جهان را از جمله محورهای همایش کاربردی تجارت با امارات و قطر برشمرد.
خالقی تبار افزود: قطر و امارات به عنوان دروازه ورود به بازار شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، تلاش برای صادرات مصالح ساختمانی و جذب درصدی از 40 میلیارد دلار واردات سالیانه کالاهای لوکس کشور قطر، فرصتی مناسب برای شناخت و بهره مندی از خدمات حمل و نقل هوایی به 120 کشور جهان و قطر و امارات (اعضای ممتاز در سازمان تجارت جهانی) دروازه ورود به تجارت جهانی از دیگر محورهای این همایش هستند.
وی اظهار داشت: امارات در سال 2014 بیش از 4.5 میلیارد دلار غذا مصرف کرده و پیش بینی شده تا پایان سال 2015 این میزان از مرز 5 میلیارد دلار بگذرد که به نظر می رسد ایران با توجه به توانمندیهایی که دارد می تواند سهم 20 درصدی از این موضوع را به خود اختصاص دهد.
اقتصام(3) 1574**1558


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن