تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820295467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیر مهدی ژوله: نیاز سرگرمی مردم جدی تلقی شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: امیر مهدی ژوله: نیاز سرگرمی مردم جدی تلقی شود
امیر مهدی ژوله، روزنامه نگار، نویسنده و سردبیراسبق چلچراغ و همچنین از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری است وی تا کنون نویسندگی سریال های تلویزیونی موفقی مانند مرد دوهزار چهره ،شب های برره و باغ مظفر را در کارنامه هنری خود دارد.
آفتاب-سرویس فرهنگی: امیر مهدی ژوله، نویسنده از نگاه کلی و سیاست گذاری های تلویزیون انتقاد کرد و گفت: هنوز نیاز سرگرمی مخاطبان در تلویزیون ما به شکل جدی اولویت تلقی نمی شود و بیشتر مواقع نگاه ابزاری و پیام محور در جریان ساخت سریال های نمایشی جریان دارد.


به گزارش آفتاب، در روزهای اخیر با تغییر مدیریت صدا و سیما بسیاری از اهالی رسانه انتظارات خود را برای بهبود برنامه های تلویزیون مطرح می کنند.


 امیر مهدی ژوله، نامه نگار، نویسنده و سردبیراسبق چلچراغ و همچنین از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری است وی تا کنون نویسندگی سریال های تلویزیونی موفقی مانند مرد دوهزار چهره ،شب های برره و باغ مظفر را در کارنامه هنری خود دارد.


ژوله در گفتگو با آفتاب به دلایل افت مجموعه های نمایشی پرداخته وگفت :«نگاه و سیاست های کلی تلویزیون دچار اشکالات جدی است .گاهی بیش از حد ممکن به مجموعه های نمایشی به شکل ابزار نگاه می شود و توقع می رود مجموعه های نمایشی قطعا پیامی خاص را به مخاطبان منتقل کنند. اگر در این سیاست افراط شود تعداد مجموعه های سفارشی و کم خلاقیت افزایش پیدا می کند که نمی توانند مخاطبان را جذب کنند. در این شرایط برنامه ساز فقط پولی گرفته و برنامه ای می سازد و به کیفیت آن فکر نمی کند.»


 ژوله افزود :«مسئله بعدی ما این است سرگرمی در لیست اولویت های اصلی تلوزیون دارای ارزش جدی نیست به همین دلیل در سال های اخیر از حجم جنگ ها و برنامه های سرگرم کننده و مسابقات کاسته شده است .این در حالی است که رسانه های حرفه ای ابتدا با برنامه های سرگرم کننده مخاطبان خود را جذب کرده و سپس با برنامه های سیاسی و غیره مخاطب را حفظ می کنند.»


 ژوله در ادامه به مشکلات مجموعه های نمایشی پرداخته وگفت :«انتظار مدیران رسانه ملی از مجموعه های نمایشی بالاست .گاهی انتظار می رود یک مجموعه نمایشی تمامی پیام های اخلاقی و سیاست گذاری های فرهنگی را منتقل کند که این امر در عمل غیر ممکن است .»


ژوله در پاسخ خبرنگار آفتاب مبنی بر نقش خط قرمزها در تولید سریال های نمایشی تاکید کرد :«خط قرمزهای کلی همیشه توسط برنامه سازان رعایت شده و خواهد شد اما اینکه عده ای با خط قرمزهای کلی تر و سلیقه ای دست برنامه سازان به خصوص نویسندگان برنامه های شاد را ببندند ،سبب بی انگیزگی برنامه سازان حرفه ای و سرشناس و قهر مخاطبان از رسانه ملی می شود .به همین سبب است که گاهی می بینیم فضای تلویزیون و برنامه های آن غمگین است »


این نویسنده به نقش تربیت نویسندگان و برنامه سازان حرفه ای پرداخته وگفت :« امروز در جهان صنعت سریال سازی به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است .ما سریال سازی را ساده و پیش پا افتاده تلقی کنیم. یک ایده زمان زیادی می برد تا به طرح و داستان و یک سریال موفق برسد. به نظر من تلویزیون باید با تشکیل کارگاه های سریال سازی از استعدادهای موفق را شناسایی کرده و زمینه سفر و تبادل اطلاعات با کشورهایی که در صنعت سریال سازی موفق هستند را فراهم کند.»






تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن