تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسير سخت استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 11:38:20 , 1393/09/03
صديق مينايي
مسير سخت استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی
در سفر معاون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی دولت تدبیر و امید به کردستان در اردیبهشت امسال صورت گرفت،


دکتر نوبخت در شوراي برنامه ريزي استان اعلام کرد دولت يک ميليارد و 300ميليون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملي ( ذخيره ارزي سابق ) به توسعه اين منطقه اختصاص داده و مسئولين فرصت زماني محدودي براي جذب آن دارند و بايد سريعا زمينه دسترسي بخش خصوصي و سرمايه گذاران به آن را فراهم سازند در غيراينصورت اين سهميه به جاي ديگري اختصاص مي يابد.


بعد از فوت وقت زياد که ناشي از سرگرمي هاي غيرتوسعه اي مسئولين استان مثل طراحي برنامه خنثي کردن توطئه دشمنان فرضي، تقسيم مناصب قدرت، شناسايي کانالهاي رانت و ... نهايتاً تعدادي از طرح هاي استان براي استفاده از اين اعتبار کلان شناسايي و در کارگروه هاي ويژه اما تنبل و سخت گير به بانکهاي عامل معرفي شدند که نمونه آن در دسترس بنده بوده برايتان نقل مي کنم تا ببينيد که چه شرايطي براي متقاضيان گذاشته اند:


1-    مدت بازپرداخت 5 ساله
2-    سود 16 تا 17 درصد همراه با کارمزد
3-    1.5 برابر وام وثيقه ملکي و خارج از طرح
4-    وثيقه بايد در داخل شهر و سابقه ساخت پايين تر از 10 سال
5-    معادل 50 درصد وام سپرده گذاري تا اخذ وام بايد در بانک بماند
6-    آوردن انواع مدارک، طرح هاي توجيهي و استعلامات بدون توجه به پرونده تشکيل شده در سازمان مربوطه
7-    شرط موافقت هئيت مديره بانک در مرکز


اکنون اين مسايل را به عرض  معاون رئيس جمهور مي رسانيم:
1-جناب آقاي نوبخت ما منتقدين را ول کن که بي انصاف و زياده خواه بوده و هميشه ساز مخالف مي زنيم و فقط خدا مي تواند ما را از سر راه حضرات بردارد اما شما که سالها در مجلس به عنوان  سکان قانونگذاري و در کميسيون بودجه عضو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي تدريس کرده و در منصب معاون رئيس جمهور بوده ايد خود قضاوت کن که اين شرايط تا چه حد غيرقانوني، غيرمنطقي و غيرکارشکنانه است؟


2-جناب آقاي دکتر نوبخت تمام اين شرايط مختص منابع داخلي بانک است نه منابع صندوق توسعه ملي (ذخيره ارزي سابق) و تنها براي فراري دادن متقاضيان و محروم کردن کردستان از اين منابع به اصطلاح ملي است چون نه تنها از توان بخش خصوصي ضعيف کردستان بلکه از عهده نورچشمي حضرات نيز خارج است.


3-جناب آقاي دکتر نوبخت اين شرايط که گذاشته ايد مرا ياد يک داستان انداخت و آنهم اين است که روزي يک نفر فارس و يک نفر کورد در تهران منتظر تاکسي بودند که يک تاکسي سر رسيد تنها جاي يک نفر را داشت و سبب اختلاف مسافرين کورد و فارس شد نهايتاً راننده تاکسي گفت ، بيائيد يک امتحان رياضي از شما ميگيرم هرکس زود جواب داد سوار شود. وي رو به مرد فارس مي گويد 2*2 چند؟ گفت 4 و رو به فرد کورد  مي گويد: 100000*1235121-y/x*100 مي شود چند؟ کورده مي گويد عزيزم از اول مي گفتي کورد سوار نمي کنم و خلاص ديگر چرا اين طور؟


جناب آقاي دکتر نوبخت از اول چيزي براي کردستان درنظر نمي گرفتيد بسيار رضايت بخش تر بود تا اينکه سهمي درنظر بگيريد اما نه براي دادن بلکه براي مسخره کردن و دردسر دادن متقاضيان.


اميدوارم از اين به بعد عدم جذب اعتبار اين سناريو را بهانه اي براي اثبات ادعاي ناتواني سرمايه گذاران کردستان در جذب اعتبارات قرار ندهيد و به اين بهانه واهي سهم اندک کردستان از اعتبارات توسعه را به مناطق دلخواه خودتان اعطا کنيد.


 



11:38:20 , 1393/09/03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن