تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803131748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر راه بر کاهش هزینه های دریایی و افزایش درآمد های کشور در این بخش تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر راه بر کاهش هزینه های دریایی و افزایش درآمد های کشور در این بخش تاکید کرد تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران بعنوان چهارراه شمال، جنوب و شرق و غرب باید با یکپارچه سازی مناطق ساحلی و توسعه بنادر و کاهش هزینه های حمل و نقل در تجارت بین المللی و نقش آفرینی بیشتر در این بخش درآمدهای خود را بیش از پیش افزایش دهد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در یازدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، افزود: ایران همواره به دنبال اتصال به اقتصاد و تجارت جهانی است و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور در این زمینه برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی تصریح کرد: اقتصاد جهانی و جهانی شدن یکی از تجلی های واقعی در حوزه دریاست زیرا در حوزه دریا پیوستگی اقتصاد ایران با تجارت جهانی کاملا لمس می شود.
وی افزود: ملت ایران شایسته بهترین ها است و باید تلاش کنیم با فضای تعامل بین المللی ارتباط ایران را با جهان روانتر و سهل تر کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: علیرغم کارشکنی های رژیم جنگ افروز اسراییل گفت وگوهای ایران با گروه 1+5 ادامه دارد و اراده ملت های جهان و ایران، رهبری و دولت عبور از این شرایط است.
وی با بیان اینکه این شرایط بغرنج را به ملت ایران تحمیل کرده اند، ابراز امیدواری کرد به سمتی حرکت کنیم که هزینه های مبادله با اقتصاد جهانی بیش از پیش کاهش یابد.
آخوندی تاکید کرد: در حوزه هوا و دریا یکپارچگی اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی کاملا ملموس است و برای عبور از این شرایط بغرنج باید خطوط هوایی و شبکه های راه های ریلی، دریایی و جاده ای کشور را توسعه دهیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امنیت آسمان ایران سبب شده طی چند ماه گذشته پروازهای عبوری از آسمان ایران صد درصد افزایش یابد.
آخوندی افزود: دریا و سواحل ایران بسیار امن هستند و باید تمام سواحل ما در دریای خزر، عمان و خلیج فارس به عنوان امن ترین سواحل برای افزایش کارآیی خود از فناوری های جدید و مدرن و آموزش های لازم برخوردار شوند.
وی گفت: دولت یازدهم همواره به دنبال کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی است و در این راستا توسعه چهار برابری بندر چابهار و افزایش عملیات تخلیه و بارگیری آن به سالانه هشت میلیون تن در دستور کار ما قرار دارد.
وی گفت: تمام سواحل جنوبی کشور باید به سواحل دریای خزر، مدیترانه، اروپا، آسیای میانه، چین و تمام کشورهای شمال و شرق و غرب باید به شبکه حمل و نقل بین المللی ما متصل شوند و در این راستا توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی، تجهیز فاز دوم آن و توسعه بندر جاسک مورد توجه جدی دولت یازدهم قرار دارد.
وی با اشاره به مزیت های یکپارچه سازی مدیریت مناطق ساحلی، اظهار داشت: بدون شک همکاری تمام نهادها، سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط می تواند به توسعه بنادر و استمرار سیستم یکپارچه مدیریت مناطق ساحلی کمک کند و ما همواره به دنبال رفع گلوگاه ها در حوزه دریا، جاده و ریل در این زمینه هستیم.
وی از سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و گفت: با توسعه راه های منتهی به این بندر مراودات تجاری در این منطقه مهم و استراتژیک با کشورهای همسایه افزایش می یابد.
آخوندی تصریح کرد: 107 میلیون دلار برای خرید تجهیزات فاز دوم بندر شهید رجایی و 250 میلیون دلار برای توسعه فاز سوم این بندر نیاز داریم، این در حالی است که طراحی و احداث بندر جاسک در شرق بندرعباس نیز نقش بنادر ایران را در اقتصاد دریایی منطقه بیش از پیش افزایش خواهد داد.
وی افزود: توسعه بنادر و سواحل جنوبی توسط نهادهای مرتبط و سازمان ها در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار دارد تا با ارایه طرح های مناسب قدرت رقابت پذیری بنادر ایران با دیگر بنادر جهان ارتقا یابد.
وی از کمبود جمعیت در سواحل جنوبی کشور انتقاد کرد و گفت: در حالی که هفتاد درصد جمعیت کشور در 10 شهر بزرگ سکونت دارد سواحل ایران به خصوص جنوب کشور از جمعیت کمتری برخوردار هستند و برای توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی در این مناطق با حضور بخش های خصوصی و دولتی جمعیت زیادی در این مناطق ساکن شوند.
وی گفت: طرح مدیریت یکپارچه سازی مناطق ساحلی نشان از دوراندیشی سازمان بنادر و دریانوردی است و همانطور که سفرهای رییس جمهور و هیات دولت به سواحل جنوبی آغاز شد توسعه سواحل جنوب به عنوان یک امر مهم در دستور کار دولت قرار دارد.
ادامه دارد...
اقتصام(3)ل.الف.ی/1108**1558


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن