تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799278182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت برای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی تلاش می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت برای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی تلاش می کند سنندج - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی تلاش می کند.


به گزارش ایرنا، دکتر بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در دیدار هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان کردستان در سنندج افزود: سال گذشته تسهیلاتی در اختیار هنرمندان و صنعتگران قرار گرفت ولی متاسفانه در استان از این تسهیلات استفاده نشد.
او گفت: معاونت صنایع دستی با صندوق مهر امام رضا (ع) توافق نامه ای امضا کرده تا مبلغ 17 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات، جذب و در اختیار هنرمندان و صنعتگران قرار گیرد.
به گفته وی به تمام هنرمندان و صنعتگران کردستانی مدیون هستیم و این آمادگی را داریم که امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند هنرهای سنتی و صنایع دستی کردستان را حفظ و در راستای توسعه و رونق آن بکوشند.
وی در خصوص صادرات صنایع دستی به خارج از کشور نیز گفت: حوزه صنایع دستی یکی از مهمترین حوزه ها در بحث صادرات و واردات است که می تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد و ما این آمادگی را داریم که با راه اندازی فروشگاه های مجازی بحث بازرگانی داخلی و خارجی را تقویت کنیم.
نامور مطلق افزود: اداره کل میراث فرهنگی کردستان هم باید با صادرکنندگان نشستی در این خصوص برای صادرات و واردات صنایع دستی از طریق مرزهای رسمی داشته باشد تا بتوان موجبات توسعه و رونق صنایع دستی و شناساندن هنرهای سنتی و صنایع دستی کردستان در سایر نقاط دنیا را فراهم نماییم.
او به راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: اگر اتحادیه یا تعاونی حاضر است در حوزه راه اندازی بازارچه های صنایع دستی اقداماتی انجام دهد ما از آنها به نحو احسن حمایت خواهیم کرد، چون راه اندازی بازارچه های صنایع دستی موجب پایداری بازار صنایع دستی و تقویت بیش از پیش فروشگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین هدایت گردشگران به سمت این بازارچه ها و افزایش فروش آنها خواهد شد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هر چه فضای صنایع دستی بیشتر شود امکان مدیریت بهتر آن بیشتر خواهد شد و تشکل ها نیز باید در خدمت هنرمندان و صنعتگران باشند و وظیفه معاونت صنایع دستی خدمت به تشکل های صنایع دستی است و این موضوع با همکاری و تعامل هنرمندان و صنعتگران و تشکل های آنها با معاونت صنایع دستی محقق می شود.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: قوم کرد به عنوان یکی از اقوام ایرانی دارای هنر، آداب و رسوم ویژه و منحصر بفردی است و هنرمندان برجسته و فاخری دارد که جزء سرمایه های این خطه محسوب می شود.
او افزود: استان کردستان به دلیل دارا بودن فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی برند دار، زیبا و منحصر بفرد جزو استان های خلاق و برتر کشور محسوب می شود و به همین دلیل دارای فرصت های بی نظیری برای معرفی صنایع دستی است ولی متاسفانه تاکنون از این فرصت ها استفاده نشده است.
وی افزود: صنایع دستی کشور دارای فروش خوبی بوده و فروش صنایع دستی در برخی مناطق همچون اصفهان، خراسان، آذربایجان شرقی و شیراز تا 40 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی متاسفانه وضعیت فروش صنایع دستی در استان مناسب نیست و طبق آمارهای گمرکات استان کردستان، فروش و صادرات صنایع دستی در استان رو به کاهش است که این می تواند موجب دلنگرانی هنرمندان و صنعتگران کردستانی شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه در خصوص وضعیت بیمه هنرمندان و صنعتگران نیز گفت: ما هم به نوبه خود از عملکرد سازمان های بیمه گر انتقاد داریم چرا که هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی که هویت ما را شکل می دهند زیر چتر حمایت های بیمه ای قرار نگرفته و یا مورد بی مهری قرار گرفته اند.
هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان کردستان هم در این نشست خواستار حمایت ویژه دولت از فعالان این حوزه و رفع مشکلات خود شدند و بر رفع مشکلات خود از جمله بحث بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی، فرهنگ سازی و ایجاد بازارهای مجازی برای توسعه و معرفی صنایع دستی استان، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، ارائه تسهیلات برای حمایت و تولید هنرهای سنتی و صنایع دستی، تولید آثار و جلوگیری از کپی برداری در حوزه صنایع دستی و رونق بازارهای تجارت در شهرهای مرزی استان کردستان تاکید کردند.
این افراد از دولت خواستند با عنایت ویژه ای نسبت به حوزه صنایع دستی مشکلات فعالان این عرصه را یک بار برای همیشه حل کند.
در حال حاضر 32 رشته فعال صنایع دستی در استان کردستان وجود دارد که 21 رشته آن بومی و مختص به استان کردستان بوده و 13 رشته آن نیز ملی است.
در استان کردستان 210 هزار نفر فعال صنایع دستی وجود دارد که 65 هزار نفر آموزش دیده رسمی و 145 هزار نفر نیز فعالان عرصه صنایع دستی غیر مستمر و روستایی هستند.
همچنین در استان کردستان چهار هزار 500 کارگاه متمرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
تاکنون تعداد 21 رشته صنایع دستی استان کردستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.ک/3
7346/533


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن