تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820443124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه جهانی در سیر الگوپذیری از ورزش باستانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سردار عراقی: جامعه جهانی در سیر الگوپذیری از ورزش باستانی است تهران - ایرنا - رییس هیأت پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح با تأکید بر وجود هنجارهای پایدار اجتماعی، دینی، فرهنگی، ملی و مذهبی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: جامعه جهانی نمی تواند ادعا کند که در پیدایش ورزش باستانی نقشی داشته زیرا از هیچ کشوری برای خلق چنین ورزش ارزشی الگو نگرفته ایم.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسابقات کشتی پهلوانی و هنرهای فردی سپاه با حضور 120 شرکت کننده از سراسر کشور و رؤسای هیات های پهلوانی و زورخانه ای کشور، رییس فدراسیون زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین رییس سازمان ورزش سپاه برای نخستین بار برگزار شد.
سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح در این مراسم تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ارزیابی میدانی میزان توانمندی و مهارت های فنی سپاه در عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه ای است تا در مسابقات نیروهای مسلح و مسابقات کشوری سبزجامگان بتوانند جایگاه های برتر را به خود اختصاص دهند.
وی افزود: امیدواریم پاسداران بتوانند طلایه دار این ورزش بومی، ملی و مذهبی کشور باشند. این توقع و انتظار می رود که توسعه دهنده این رشته ارزشی و جهانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در خصوص افتخار جهانی شدن ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: امروز کشورهای جهان نمی توانند هیچ ادعایی داشته باشند که ما ورزش باستانی را از آنها الگو گرفته ایم. اتفاقاً اقدام ثبت جهانی در یونسکو بسیار به موقع و مناسب بود که کشورهای دیگر نتوانند به سرچشمه آداب و رسوم ما تجاوز کنند.
وی اذعان کرد: افتخار می کنم مسوولیت ورزشی را برعهده دارم که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از پیشگامان آن بوده و هستند. البته حضرت آقا قبل از جانبازی به طور مستمر این ورزش را انجام داده اند و اکنون جامعه را به این سمت هدایت می کنند.
سردار عراقی ادامه داد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای فقط یک ورزش نیست، بلکه سرچشمه هنجارهای پایدار اجتماعی، دینی، ملی، مذهبی و سراسر ادب و نزاکت در آن نهفته است که به واقع ترویج آن تأثیرات بسزا و مثبتی در عرصه فرهنگ کشور دارد.
رییس هیأت پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح با بیان اینکه دنیا خود را در سیر بهره برداری از فرهنگ این ورزش ارزشی قرار می دهد، گفت: با توجه به جهانی شدن ورزش باستانی، همگان ناگزیرند خود را در طوفان این اتفاق جهانی قرار دهند.
وی به ویژگی ها و هویت ورزش باستانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز شاهد استقبال بی نظیر جوانان از ورزش پهلوانی و زورخانه ای هستیم و ترویج آن می تواند عاملی مستحکم در مقابل جنگ نرم نیز باشد، زیرا تنها ورزشی که هویت باستانی، ملی، هنجارهای سازمانی و کشوری ما را حفظ کرده و انتشار آن به ترویج بزرگ منشی و اخلاق اسلامی در جامعه ورزش جهانی کمک می کند، ورزش پهلوانی و زورخانه ای است.
سردار عراقی خاطرنشان کرد: باید برای توسعه و فرهنگسازی ورزش باستانی به خصوص برای جوانان اهتمام ورزید تا شاهد حضور پرشور ورزشکاران در گود زورخانه ها که به حضرت علی(ع) منتسب است باشیم. اجرای مستمر و اصولی این ورزش می تواند جسم و روح فرد را سالم نگهدارد و مطمئناً یک انسان سالم پدیدآورنده یک خانواده و جامعه سالم خواهد بود.
در این مسابقات شرکت کنندگان در هنرهای فردی به رقابت در پنج ماده چرخ تیز و چمنی، دومیل بازی، سه و چهار میل بازی، سنگ، کباده و میل سنگین و کشتی گیران نیز در پنج وزن طی دو روز در مجموعه ورزشی فتح المبین نیروی زمینی سپاه به رقابت پرداختند.
با پایان این رقابت ها تیم نیروی زمینی سپاه عنوان اول و نیروی هوافضای سپاه و سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند.
اجتمام ** 9303 ** 1071


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن