تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819807632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران :جامعه جهانی به سرنوشت پناهندگان بی توجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایران :جامعه جهانی به سرنوشت پناهندگان بی توجه است نیویورک-ایرنا-کارشناس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنانی در مجمع عمومی این سازمان ضمن تشریح سیاست ها و اقداماتی که ایران در رابطه با سرنوشت پناهندگان به اجرا در آورده گفت که جامعه جهانی تا کنون توجه لازم را به سرنوشت این قشر از مردم جهان نشان نداده است.


مصباح انصاری کارشناس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه (به وقت محلی) کمیته سوم مجمع عمومی که به منظور بررسی گزارش اخیر کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل برگزار شد، با تشریح اقدامات و سیاست ها جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وضعیت پناهندگان مقیم ایران، مواضع اصولی ایران درقبال موضوع پناهندگی را تشریح کرد.
وی ادامه داد ،اکنون بیش از سه دهه است که جمهوری اسلامی ایران میزبانی پناهندگانی را که از مرزهای شرقی و غربی کشورمان به ایران وارد شده اندبه عهده دارد و هم اکنون حدود 97درصد از این پناهندگان در مناطق شهری ایران زندگی می کنند.
وی گفت که تمامی خدمات ارائه شده به پناهندگان افغانی و عراقی مقیم ایران در شرایطی صورت گرفته که تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ادامه داشته و نه تنها زندگی مردم ایران را هدف قرار داده بلکه بر نحوه و میزان کمک های بشردوستانه کشورمان به پناهندگان نیز تاثیر گذار بوده است.
کارشناس نمایندگی کشورمان در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانی به کشورشان و استقرار آن ها در جامعه افغانستان تاکید کرده اما با وجود آن که بیش از یک دهه از استقرار دولت افغانستان می گذرد،میلیون ها افغانی پناهنده هنوز به وطن خود بازنگشته و همچنان در کشور های میزبان زندگی می کنند و دلیل آن این است که جامعه بین المللی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده و تلاش های لازم را به کار نبرده است.
مصباح انصاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بازگشت همیشگی و استقرار پویای پناهندگان افغانی به کشورشان را حق مسلم آن ها دانسته و به تلاش های خود برای تحقق این موضوع ادامه خواهد داد.
وی افزود :بازسازی افغانستان و فراهم آوردن زمینه بازگشت داوطلبانه تمامی پناهندگان افغانی باید یکی از مهمترین اهداف جامعه جهانی باشد.
انصاری با یادآوری مسئولیت های جامعه بین المللی در قبال سرنوشت پناهندگان افغانی مستقر در ایران بر ضرورت تامین مالی پروژه های مختلف توسعه، آموزش، زیست محیطی، بهداشتی، تامین تجهیزات و غیره برای پناهندگان افغانی مقیم ایران از سوی جامعه بین المللی تاکید کرد.
اروپام-4-541 **1917


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن