تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798438459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب حزب‌الله و دولت در لبنان در بیروت رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
كتاب "حزب‌الله و دولت در لبنان" در بیروت رونمایی شد
كتاب جدید سید حسن فضل‌الله، عضو فراكسیون مقاومت در پارلمان لبنان، با عنوان «حزب‌الله و دولت در لبنان» جمعه 30 آبان، با حضور سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، در تالار اونسكو شهر بیروت رونمایی شد.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شرکت چاپ و نشر «المطبوعات» تازه‌ترین اثر سید حسن فضل‌الله، نماینده‌ی مجلس لبنان را در 237 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این كتاب آمده است:

در برابر حزب‌الله، اشکالاتی در طبیعت نقش آن در لبنان و منطقه مطرح می‌شود، همچنین درباره‌ی دیدگاه این حزب نسبت به دولتی که در سایه‌ی قوانین آن زندگی می‌کند و سرزمینی که از آن دفاع می‌کند، پرسش‌هایی مطرح است.

 اما پس از آنکه حزب‌الله به لطف حضور فعال خود در خارج از مرزهای کشور به یک قدرت تأثیرگذار در روند تحولات منطقه‌ای تبدیل شد، این اشکالات تبدیل به یک کلاف سردرگم شده است.

این کتاب به توضیح این اشکالات و پاسخ به آنها پرداخته و دیدگاه حزب‌الله نسبت به دولت و روابط با آن در جامعه‌ای که دارای بافت متنوع مذهبی، فرهنگی و سیاسی است را بیان می‌کند.

در این کتاب، دیدگاه‌های حزب‌الله نسبت به دولت و نیز تاریخچه‌ای از مفهوم و معنای دولت در ادوار تاریخی مختلف در لبنان و همچنین درباره‌ی حزب‌الله از آغاز کار آن از صورتجلسه‌های تأسیس این حزب گرفته تا جنگ تابستان 2006 میلادی با اسرائیل و جنگ کنونی در سوریه برخی مطالب ارایه شده است.

از سویی به حزب‌الله به عنوان یک نیروی مقاومت در برابر اشغالگری توجه شده و از سوی دیگر به عنوان یک حزب سیاسی و نقشی که می‌تواند در سیاست لبنان ایفا کند، نگاه شده است.

كتاب «حزب‌الله و دولت در لبنان» در هفت فصل به شرح ذیل تنظیم شده است؛

فصل نخست: وطن و دولت که در آن به بررسی مفهوم دولت از دیدگاه اسلام و نیاز وطن به دولت و دولت متنوع از نگاه اسلام و نیز موضوع ولایت فقیه و دولت غیراسلامی مطرح شده است، اما در فصل دوم به دولت و مشکلات موجود بر سر راه آن در لبنان پرداخته که از آن جمله می‌توان به وحدت امت و حمایت از دولت، دولت در دامن اشغالگری، دستاویز شدن به هویت، استقلال بدون حاکمیت، تفاوت‌های اقتصادی میان دولت‌ها اشاره نمود.

فصل سوم به موضوع عدم حضور دولت و خلأ ناشی از ناتوانی آن توجه شده است و در فصل چهارم به موضوع دولت ناکارآمد اشاره كرده و راه‌حل‌هایی که تشکیل دولت را به جلو می‌اندازد بیان شده و به پیمان طائف و میثاق مقاومت و گنجاندن نام مقاومت در بیانیه‌ی وزارتی و مشروعیت قانونی آن و نیز حضور در ترکیب دولت می‌پردازد.

فصل پنجم به سایه‌ی دولت‌های دیگر بر روی دولت لبنان اشاره می‌کند و سپس با توجه به جایگاه به دست آمده برای مقاومت به ویژه پس از پیروزی جنگ سی و سه روزه‌ی جولای 2006 میلادی در میان مردم و دولتمردان به پررنگ‌تر شدن نقش حزب‌الله و تأثیرگذار بودنش در دولت اشاره كرده و وجود اختلافات سیاسی و در پی آن منافع دیگر کشورهای مرتبط با احزاب مختلف سیاسی در لبنان بیان شده است.

فصل ششم به موضوع دولت‌هایی که در جنگ جولای 2006 میلادی بر ضدمقاومت اقدام کردند اختصاص دارد. همچنین در این فصل به اهداف سه‌گانه‌ی اسرائیل از جنگ 2006 یعنی ضربه‌زدن به مقاومت فلسطین در غزه و جنگ تمام عیار با مقاومت لبنان و از بین بردن آن و نیز حمله به سوریه به بهانه‌ی حمایت تسلیحاتی از مقاومت اشاره كرده و برخی عواملی که معادلات اسرائیل و آمریکا را در این جنگ برهم زد، تبیین شده و سپس به نتایج به دست آمده از این جنگ که به سود حزب‌الله تمام شد، اشاره می‌کند.

فصل هفتم به موضوع مشارکت حزب‌الله در دولت لبنان و مشکلات پیش روی آن اختصاص دارد؛ مانند پیمان طائف، دادگاه بین‌المللی، توافق دوحه، طرح خلع سلاح حزب‌الله و در پایان به عواملی که باعث حمایت از کشور می‌شود اشاره كرده و راهکارهایی را بیان می‌کند.


انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن