تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803308816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهالکاری 80 هکتار حاشیه کمربندی زارچ – اشکذر با اب مازاد تصفیه خانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نهالکاری 80 هکتار حاشیه کمربندی زارچ – اشکذر با اب مازاد تصفیه خانه یزد - ایرنا - رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، از نهال کاری 80 هکتار از اراضی بیابانی حاشیه کمربند زارچ به اشکذر با استفاده بهینه ار آب مازاد تصفیه خانه شهر یزد خبر داد.


به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، "محمود فتاحی" در این خصوص گفت: بدلیل وجود آب مازاد در برکه­های آبگیر محل تصفیه­ خانه فاضلاب شهر یزد، پیشنهاد ضرورت استفاده از این آب در جهت مصارف بیابان زدایی و توسعه فضای سبز از طرف استاندار یزد مطرح و مورد تاکید قرار گرفت که بدنبال آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، موضوع را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: کمربندی اشکذر حد فاصل پل الغدیر تا جاده طبس در برخی از نقاط تحت تاثیر فرسایش بادی و طوفان­های ماسه ای بوده و منتهی شدن برخی از کریدورهای کانال باد مناطق غرب و شمال غرب منطقه به این محور باعث شده تا کانون بحرانی فرسایش بادی جدیدی در منطقه شکل گرفته و موقعیت این جاده در محدوده طرح بیابان زدایی حاجی آباد یزد قرار گیرد.
این مسوول خاطرنشان کرد: تمام عرصه ای که کمربندی تازه ساخته شده از آن عبور می­کند دارای سخت لایه­های گچی – نمکی در عمق 30 تا 60 سانتیمتری است؛ علاوه بر این سطح وسیعی از عرصه بدون پوشش گیاهی بوده و دارای پوشش 20 تا 60 درصدی سنگفرش بیابانی است.
فتاحی، قرارگیری در طبقه اقلیمی فراخشک سرد، متوسط بارش سالانه حدود 50 میلیمتر با پراکنش نامناسب و تبخیر پتانسیل بالای 3500 میلیمتر در سال را از محدودیت های اقلیمی در منطقه برشمرد و افزود: از نظر فرسایش بادی منطقه عمدتا جزو مناطق حمل محسوب شده و جزو اولویت­های 2 و 3 کانون های بحرانی فرسایش بادی قلمداد می­ شود.
وی، سطح کل کشت انجام شده را 80 هکتار برشمرد که با تعویض خاک با ماسه بادی و آبیاری اقدام به نهالکاری با گونه­های مقاوم نظیر قره داغ در سه منطقه جداگانه در طول مسیر کمربندی شده است.
رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تخلیه نخاله­های ساختمانی در طرفین و بین دو باند محور تازه ساخته شده عملا منظره نامطبوعی را ایجاد کرده بود که با بکارگیری ماشین آلات سایر دستگاه­ها و همچنین امکانات امانی اداره کل اقدام به خاکبرداری و تسطیح عرصه شد ،سپس عملیات اصلی آماده سازی بستر کشت و نهالکاری به صورت کشت چاله ای انجام شد.
فتاحی، اهم اهداف و مزایای طرح را استفاده بهینه از آب پساب فاضلاب شهر یزد، افزایش ضریب ایمنی جاده و کاهش خسارت ناشی از طوفان­های ماسه ای در منطقه، ایجاد چشم انداز سبز برای رهگذران، افزایش سرانه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی برشمرد.
وی، فعالیت­های انجام شده در راستای انتقال آب به عرصه کشت نقشه برداری مسیر انتقال آب به طول 10کیلومتر ، طراحی و متره برآورد پروژه انتقال آب ،طراحی و متره برآورد دو باب استخر 300 متر مکعبی ذخیره آب در طول مسیر اعلام کرد.
فتاحی، همچنین سایر فعالیت های در حال انجام را اجرای خط انتقال آب از محل تصفیه خانه تا مناطق سه گانه کشت ، آبیاری و کشت انجام شده، شناسایی مناطق قابل توسعه برای ادامه کشت در سال جاری در سطح 120 هکتار و تولید نهال برای تامین نهال های مورد نیاز برشمرد. ک/1
1968/616


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن