تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819069754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای فناوری و دانش بومی راهبرد اساسی دررونق و پایداری صادرات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ارتقای فناوری و دانش بومی راهبرد اساسی دررونق و پایداری صادرات است یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تشریح برخی راهکارهای مهم برای توسعه و پایداری صادرات غیرنفتی به عنوان تنها راهبرد خروج از اقتصاد تک محصولی، تاکید کرد: کاهش سهم مواد اولیه، ارتقای فناوری ها و ارزش افزوده بومی مهمترین راهکار برای توسعه و پایداری این مهم است.


به گزارش خبرنگارایرنا، "سید موسی خادمی "روز شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و صادرکنندگان برتر کهگیلویه وبویراحمد افزود: با بررسی ها و آسیب شناسی که در حوزه صادرات از سوی برخی کارشناسان و فعالان این حوزه انجام شده امروزه بخش صادرات به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در رونق و شکوفایی کشورها تبدیل شده است.
وی بیان کرد: البته هدف صادرات مبتنی بر خام فروشی اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه نیافته رواج یافته نیست بلکه صادرات توام با دانش و فناوری های بومی و منطقه ای ملاک بوده است.
خادمی با بیان اینکه برای رونق و افزایش صادرات نیز راهی جز تقویت تولید نیست ، اظهار کرد: دولت یازدهم با همکاری و همراهی بخش خصوصی و التزام عملی که بر اقتصاد مردمی دارد اکنون با این نگاه آرمانی خود توانسته موجی از امید و نشاط را در بین فعالان اقتصادی به وجود آورد.
وی تقویت دیپلماسی اقتصادی و راهبرد خروج غیر تورمی از رکود را از جمله فعالیت ها و کارکردهای مثبت دولت در ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی دانست و یادآور شد: داشتن ارتباط قوی تجاری و بازرگانی با سایر کشورهای منطقه و جهان خود از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی محسوب می شود.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: آغاز به کار دولت یازدهم درشرایطی بود که کشور در ابعاد مختلف با چالش ها و بحران های اساسی دست و پنجه نرم می کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد ایران هراسی و انزوای آن بسیاری از کشورهای منطقه و جهان حاضر به گفت و گو و ایجاد روابط با این کشور نبودند و تا جایی که بسیاری از فعالان، تولید کنندگان و دست اندرکاران امور اقتصادی در یک فضای بی ثبات و بی تحرکی عمیق اقتصادی فرو رفته بودند.
خادمی به برخی از کمبودها و زیرساخت های نامناسب در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود: با همه این محدودیت ها میزان صادرات غیرنفتی استان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 48 درصد رشد داشته است.
وی خواستار حمایت و همکاری اتاق بازرگانی ایران برای راه اندازی شرکت نمایشگاه های بین المللی در استان شد.
671/7530 /1596


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن