تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820293079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوان اشعارم لبیکی به امام حسین(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس موسسه فرهنگی اکو: دیوان اشعارم لبیکی به امام حسین(ع) است تهران - ایرنا - افتخار حسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو معتقد است: اشعاری را که در وصف سیدالشهدا(ع) سروده و آنها را در دیوانی گردآوری کرده، لبیکی به امام حسین(ع) است.


حسین عارف روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار کرد: امام حسین(ع) قبل از واقعه عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند، یعنی آیا کسی هست مرا یاری کند و آن چیزی که ما الان می نویسیم، لبیک و پاسخی به فراخوان امام است و در مقابل آن حضرت سر تعظیم فرود می آوریم.
وی که در محل کار خود با خبرنگار ایرنا سخن می گفت، این بیت از شعر خود را درباره امام حسین(ع) خواند: شما به شهادت رسیدید و خانه شما خراب شد، زندگی خود را از دست دادید ولی بعد از عاشوراا فهمیدیم که می توانیم در مقابل ظلم بایستیم.
رییس موسسه فرهنگی اکو افزود: معتفدم همانگونه که زمانی به شخصیتی علاقه دارم و درباره آن شعر می سرایم، حال که مذهب جزیی از وجود من است، باید درباره آن بنویسم.
وی تاکید کرد: عاشورا و کربلا فقط یک واقعه نبود بلکه یک نشان و نماد است که به مظلومین جهان نشان می دهد باید در مقابل ظلم و ستم به پاخاست.
حسین عارف همچنین گفت: واقعه کربلا در دهم محرم سال 61 هجری قمری اتفاق افتاد و بیش از چند ساعت به طول نیانجامید و امام با 72 یار بزرگوار خود در مقابل سپاه 60 یا 80 هزار نفری یزید ایستادگی کردند ولی کربلا مساله یک انتخاب برای امام حسین(ع) بود.
این اندیشمند پاکستانی افزود: امام حسین(ع) می توانست مسیر دیگری را دراین راه انتخاب کند ولی آن حضرت مسیر کربلا را انتخاب کردند و امروز پس از گذشت قرن ها، همه ملیت ها از تاجیک ها و افغان ها گرفته تا هندوها و حتی یهودیان معتقدند که سیدالشهدا(ع) در مسیر صحیح گام برداشته و در صراط مستقیم قرار داشته است و این واقعه همچنان به ما الهام می شود.
وی با اشاره به ادبیات جدید جهان در قرن بیستم و ظهور جریان نویسندگان متعهد گفت: از نیما یوشیج می توان به عنوان نماینده سبک مدرنیسم نام برد و احمد شاملو نیز در ردیف نویسندگان متعهد قرار می گیرد ولی از طرف دیگر سیدمحمدحسین شهریار را نه می توان جزو نویسندگان متعهد و نه جزو نویسندگان سبک مدرن برشمرد.
حسین عارف از شهریار به عنوان شاعری مذهبی یاد کرد و گفت: بسیاری از اشعار این شاعر ایرانی مانند شعر معروف «علی ای همای رحمت» در قالب اشعار مذهبی قرار می گیرد.
وی با اشاره به وضعیت شعر مذهبی در پاکستان گفت: در منطقه ای که زندگی می کنم، محمد اقبال لاهوری نماینده چنین سبکی بود و او معتقد بود که اسلام درمان همه دردهای بشری است و می تواند تمام سوالاتی را که در قرن بیستم مطرح شده، پاسخ دهد.
حسین عارف افزود: رهبر معظم انقلاب در کتاب ستاره بلند شرق و شهید مرتضی مطهری و برخی از شخصیت های ایرانی در تحسین اقبال لاهوری مطالبی را نوشته اند و من نیز به سنت اقبال و با استفاده از تجربیات خود کتابی درباره امام حسین(ع) نوشتم.
هفته گذشته در موسسه فرهنگی اکو مراسمی با عنوان «آینه در کربلا» برگزار شد که تعدادی از شاعران آیینی ایرانی و خارجی به قرائت اشعار خود پرداختند و غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم ضمن قرائت شعر خود به تجلیل از شخصیت افتخار حسین عارف پرداخت و گفت: من همواره او را در صراط مستقیم حسینی دیده ام.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دوستی 18 سال خود با رییس موسسه فرهنگی اکو سخن گفت و افزود: یک دانشمند و ادیب درجه اول از کشور پاکستان با این اعتقاد و ارادت به اهل بیت(ع) و داشتن دیوان شعر درباره امام حسین (ع)، اتفاقی نیست که به آسانی تکرار شود.
فراهنگ**1003**1601**


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن