تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819703389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه زنجان:آژیر خطر بیگانگی نسل جوان با کتاب به صدا در آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه زنجان:آژیر خطر بیگانگی نسل جوان با کتاب به صدا در آمده است زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آژیر خطر بیگانگی نسل جوان با مقوله مهم کتاب و کتابخوانی در کشور به صدا در آمده است.


آیت الله" علی خاتمی" روز شنبه در مراسم تجلیل ازفعالان حوزه کتاب در استان با اشاره به اینکه گسترش سایت های مجازی به بیگانگی نسل جوان با امر کتاب و کتابخوانی در کشور منجر شده است، افزود: گرایش روز افزون نوجوانان و جوانان به سایت های مجازی بسیار نگران کننده بوده و یک تهدید جدی به شمار می رود.
وی یادآوری کرد: قشرجوان جامعه درمقایسه باگذشته دیگر کتابخوان نیستند وبیشترین اوقات فراغت خود را نیز با خواندن مطالب و اطلاعات حتی غیر مستند سایت های متعدد مجازی سپری می کنند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: گرچه مطالب و منابع موردنظر سایت های مجازی معلومات عمومی افراد را افزایش می دهد اما به غنای فکری و دانش فرد نمی افزاید.
وی با بیان اینکه مطالعه و فراگیری علم بدون حضور استاد معنا و مفهومی ندارد، اظهار کرد: ائمه اطهار به موضوع کتابخوانی و مکتوبات اهمیت زیادی قائل بودند و یادگیری دانش را ازابعاد گوناگون مفید می دانستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه هر علمی که مکتوب نباشد، به نابودی آن منجر می شود، گفت: آثار تاریخی و باستانی هویت، قدمت و تمدن یک ملت محسوب می شوند اما آثار مکتوب تاریخ گویای هر کشوری است.
وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ پرفراز و فرود کشور می توان دریافت که گذشتگان و اندیشمندان گوناگونی در حوزه های مختلف جان خود را در نگارش چند صفحه از وقایع آن روزگار فدا کردند و این موضوع به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارد.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مسوولان امر برای رشد و توسعه کتابخوانی در کشور به ویژه قشر جوان باید به دنبال راهکارهایی نوین و جذاب در این حوزه باشند.
وی خاطرنشان کرد: شیوه ها و راهکارهای جذاب می تواند اقشار مختلف مردم به خصوص قشر جوان را به امر کتاب و کتابخوانی ترغیب کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از فعالان، خیرین، کتابخوانان برتر و خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.
/1352/596/7320


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن