تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799100323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیر بازارچه کتاب/ هفته چهارم آبان ۹۳ کتاب با موضوع «کتاب» پرفروش شد/ حجاب و مهدویت با چاشنی ادبیات در لیست خرید مردم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زیر بازارچه کتاب/ هفته چهارم آبان ۹۳
کتاب با موضوع «کتاب» پرفروش شد/ حجاب و مهدویت با چاشنی ادبیات در لیست خرید مردم
در دوازدهمین هفته تهیه فهرست پرفروش‌های کتاب در «زیر بازارچه کتاب» کتاب به ما هو کتاب موضوعیت داشت و آثاری در این باره پرفروش شدند. ضمن این که آثار داستانی در زمینه حجاب و مهدویت توانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند.

خبرگزاری فارس: کتاب با موضوع «کتاب» پرفروش شد/ حجاب و مهدویت با چاشنی ادبیات در لیست خرید مردم



خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: ویترین یکی از عوامل موثر در فروش کتاب و همچنین ترویج کتاب در جامعه است که از سوی رهبر انقلاب نیز ورد اشاره قرار گرفته و توجه به این موضوع از سوی ایشان نشان از اهمیت این مسئله در حوزه کتاب و مطالعه است. از همین رو گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به منظور روشن نمودن فضای ویترین کتاب به صورت هفتگی فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حدود 55 کتاب‌فروشی در سطح کشور را استخراج می‌کند که می‌تواند برای اهالی کتاب تاثیرگذار و راهگشا باشد. برای دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته چهارم آبان 93 

کلیک کنید. یکی از نکات جالب توجه در کتاب‌های پرفروش، موج فروش برخی کتاب‌ها است که به سرعت فروکش می‌کند و برای مدتی کوتاه حداکثر دو یا سه هفته‌ بازار کتاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این گزارش که برای دوازدهمین هفته متوالی از سوی خبرگزاری فارس منتشر می‌شود برآیند مناسب و روشنی از میزان استقبال جامعه به کتاب است و نشان می‌دهد که چه کتابی بیشتر مورد توجه است.(برای مشاهده پرفروش‌های هفته‌های دوم شهریور، سوم شهریور، چهارم شهریور، اول مهر، دوم مهر، سوم مهر، چهارم مهر، پایانی مهر، اول آبان، دوم آبان و سوم آبان کلیک کنید.) گروه کتاب و ادبیات برای رسیدن به این آمار با بیش از 50 کتاب فروشی در سطح کشور در ارتباط است تا بتواند فهرستی جامع از میزان و وضعیت فروش کتاب در سطح کشور به دست بیاورد از همین جهت کتاب فروشی‌هایی که در این میان به دلایلی اطلاعات خود را ارائه نمی‌کنند در جدول با عنوان «اعلام نشد» درج می‌شوند که پاتوق کتاب سینما(تبریز)، پاتوق کتاب آسمان(اصفهان)، ترنجستان مترو(تهران)، جبهه کتاب(فسا)، خجسته(تهران)، رسانه بیداری(اهواز)، صریر(تهران)، کافه کتاب آسمان(زاهدان)، کتاب شاهد(مشهد)، کتابسرای باران(بوشهر)، یساولی(تهران) و 313(مشهد) کتاب‌فروشی‌هایی هستند که در این هفته موفق به دریافت اطلاعات از آنها نشدیم.

اولین نکته در جدول پرفروش‌های هفته پایانی آبان 93 که در هفته‌های گذشته نیز خودنمایی می‌کرد حضور کتاب‌هایی با مضمون و محتوای مرتبط با قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که نشان از اهمیت این موضوع میان جامعه دارد که توانسته بر بازار کتاب نیز تاثیرگذار باشد. چهار گفتار عاشورایی، آفتاب در مصاف، زندگانی امام حسین(ع)، زندگی حسینی، عقل و عشق در حریم عاشورا، قیام حسینی،حماسه حسینی، فرات حیات، رقعه، طوفان واژه‌ها، 72 سخن عاشورایی، یاران شیدای حسین‌بن علی، مقتل جامع سیدالشهدا، آه، لهوف، سقای آب و ادب، پدر عشق و پسر و ... از جمله عناوینی هستند که در این هفته توانستند در میان پرفروش‌ها برای خود جایی داشته باشند.

یکی از نکاتی که در هفته‌های پیش نیز وجود داشت اما تکرار آن موجب شد تا مجددا بر آن تاکید شود فروش آثاری با محوریت و موضوع «کتاب» بوده است. کتاب‌هایی که به موضوع کتاب از زبان دیگران پرداخته که در این میان سهم رهبر انقلاب بیش از سایرین است زیرا پر واضح است که رهبر انقلاب به شدت در حوزه کتاب دغدغه داشته و بارها توصیه‌هایی در این موضوع داشته‌اند. کتاب‌های «من و کتاب» و «کتاب باید هلو باشد» کتاب‌هایی هستند که در هفته پایانی آبان توانسته پرفروش شود.

اهمیت مسئله حجاب و پوشش اسلامی بر کسی پوشیده نیست و اگر عده‌ای نیز آن را انکار می‌کنند از سر عدم اطلاع بوده و نمی‌توان دلیل دیگری برای آن یافت. با توجه به مسئله بی‌اطلاعی در موضوع حجاب اما کتاب‌هایی بوده‌اند که در این زمینه نگارش یافته‌اند تا به میزان اهمیت این مسئله توصیه و راهنمایی کرده باشند. «از گشت ارشاد تا چادر المیرا»، «فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی»، «بهم میاد» و ... از جمله عناوینی است که در این هفته پرفروش شده که مرتبط با موضوع حجاب و پوشش بوده است.

با توجه اهمیت جریان‌شناسی سیاسی در ایران و تاثیر فرهنگ بر جریانات و اتفاقات سیاسی مطالعه عوامل تاثیر گذار بر این مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب «کالبد شکافی فرهنگی فتنه88» کتابی است که متن دو مصاحبه و سه سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین میرباقری می‌باشد که با رویکردی فرهنگی به تحلیل وقایع، علت یابی و ثمرات آنها پرداخته است. «تحلیل فتنه اخیر در آئینه فرهنگ، دولت اسلامی و انتخابات، آشکار شدن صف‌بندی جدید در میان نیروهای انقلاب، مصاحبه پیرامون برنامه‌های ارائه شده توسط کاندیداهای انتخابات دهم و مصاحبه استاد پیرامون تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری» بخش‌های مختلف این کتاب هستند که سخنرانی‌ها و گفتارهای استاد میرباقری در مسجد اهل بیت(ع) و همچنین تشکل‌های مذهبی حامی دولت اسلامی و ... است. همچنین کتاب «نامیرا» نیز یکی دیگر از کتبی است که می‌تواند در شناخت فتنه 88 موثر باشد.  

از موضوعاتی که در هفته جاری بسیار خودنمایی می‌کند پرفروش شدن کتاب با موضوع دفاع مقدس است که در این پرفروش شدن می‌توان ردپای انتشارات روایت فتح، یا زهرا(س)، سوره مهر، ملک اعظم، موسسه شهید کاظمی و ... را دید که نشان از پرفروغ بودن جریان دفاع مقدس در بازار کتاب دارد.  

یکی از موضوعات جالب توجه در این بین فروش کتاب‌هایی با محوریت حضرت صاحب‌الزمان (عج) در قالب داستانی است که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. کتاب «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری و همچنین کتاب «کمی دیرتر» به قلم سیدمهدی شجاعی دو عنوانی است که نشان از اهمیت پرداختن به مسئله انتظار و حضرت ولی‌عصر (عج) با موضوع ادبیات دارد.

اتفاقی که در هفته چهارم و پایانی آبان 93 همچنان در ناشران پرفروش شاهد آن هستیم، پرفروش شدن انتشارات «بروج» ناشر کتاب «من‌ زنده‌ام» است. بعد از این انتشارات، «دفتر نشر معارف» دیگر ناشری بود که عنوان دومین ناشر پرفروش این هفته را از آن خود کرد. سومین ناشر پرفروش این هفته نیز موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا) است که توانست پرفروش شود.

معصومه آباد نویسنده «من زنده‌ام» مانند هفته‌های گذشته پرفروش‌ترین نویسنده زیربازارچه کتاب هفته چهارم آبان 93 شد. بعد از وی پاتریک مودیانو برنده نوبل ادبیات 2014 توانست جایگاه دوم را از آن خود کند. محسن عباسی ولدی و همینطور سیدمهدی شجاعی نیز دو نویسنده‌ای بودند که مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.  

کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد در پایان آبان ماه همچنان در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یک اختلاف چشمگیر قرار دارد و توانسته رکوردهای فروش را جایجا کند. این کتاب شرح خاطرات 40 ماه اسارت این بانوی آزاده است که در 17 سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده و در کتابش به سختی‌هایی که در اسارت بر وی رفته اشاره کرده است. این کتاب هفته‌های متوالی است که عنوان پرفروش‌ترین کتاب را به خود اختصاص داده است.

«انسان 250 ساله» که انتشارات موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا) آن را منتشر نموده است شرح مبارزات سیاسی تاریخ 250 ساله زندگی ائمه علیهم‌السلام از زبان رهبر معظم انقلاب است. این کتاب نیز از رکورددارهای فروش در بازار کتاب است.

«مترسک مزرعه آتشین»، «سیزده ساله‌ها»، «میثاق غلیظ»، «از گشت ارشاد تا چادر المیرا»، «زندگی حسینی»، «خیابان بوتیک‌های خاموش» و «هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی» دیگر عناوینی هستند که در جایگاه سوم پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.   جدول نهایی پرفروش‌های هفته چهارم آبان 93 ردیف عنوان پرفروش اول من زنده‌ام پرفروش دوم انسان 250 ساله پرفروش سوم  مترسک مزرعه آتشین - سیزده ساله‌ها - میثاق غلیظ - هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی - از گشت ارشاد تا چادر المیرا - زندگی حسینی - خیابان بوتیک‌های خاموش   برای دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته چهارم آبان 93 

  کلیک کنید. انتهای پیام/و
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/09/01 - 09:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن