تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821287266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر جريان هاي تکفيري براي کل جامعه بشريت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۳۳ب.ظ)
عضو جامعه مدرسين : خطر جريان هاي تکفيري براي کل جامعه بشريت است عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کرد: جريان تکفيري نه فقط معضل و خطري براي جهان اسلام که براي کل جامعه بشريت مي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ، رئيس انجمن فقه و حقوق حوزه علميه قم با اشاره به اين که برگزاري کنگره جهاني خطر جريان هاي تکفيري از ديدگاه اسلام که طي روزهاي آتي در قم برگزار مي شود، ابراز داشت: بي شک برگزاري اين گونه همايش ها و سمينارها آغاز خوبي در راستاي شناساندن جريان تکفيري ها و بازگويي خطر وجودي آن براي جهان اسلام و بلکه جهان انساني است.
وي افزود: حضور علما و انديشمندان شاخصي از کشورهاي اسلامي از جمله ايران در اين کنگره و برگزاري نشست هاي علمي در آن ، ارزشمند است و البته بايد توجه داشت اگر همايش و سميناري قرار است برگزار گردد، بايد نگاه به آن همه جانبه باشد.
حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم عليدوست اضافه کرد: بايد به اين نکته مهم و کليدي توجه داشت که ما نسبت به جريان تکفيري و داعش سياسي محض برخورد کنيم ، ضمن آن که نبايد آن را مذهبي محض بدانيم.
وي يادآور شد: در بسياري از سخنراني ها و همايش ها و خطبه ها که صحبت از داعش مي شود از دلارهاي نفتي ارتجاع منطقه و صهيونيسم و استکبار سخن به ميان مي آيد که کاملاً درست است؛ اما بايد توجه داشت که صرفاً برخورد سياسي با اين قضيه ناقص است.
حجت الاسلام و المسلمين عليدوست خاطرنشان کرد: شکي نيست که داعش و تکفيري ها ساخته و پرداخته دست استکبار و صهيونيسم است و حاميان آن ها کشورهاي مرتجع عربي منطقه هستند، اما نبايد از ضلع مهم ديگر اين جريان که همانا مدارس مکه و مدينه و پاکستان است غافل شد که اين ها تفکر تکفيري را رواج مي دهند و مجوز قتل و کشتار را آن عالمي از حجاز مي دهد که به دروغ مي گويد، اگر شيعه را بکشيد به فلان مرتبه رستگاري و بهشت مي رسيد.
وي همچنين در ادامه سخنان خود بر لزوم تاثيرگذاري همايش هايي از اين دست تاکيد کرد و گفت: ما در دنيا به کشور پرهمايش شناخته شده ايم و واقعاً اگر بخواهيم اين برنامه ها نتيجه بدهد، بايد با راهکارهاي و برنامه هاي عملي به دنبال استمرار و پيگيري اثرگذاري آن ها باشيم.
عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي بيان داشت: نکته ديگر اين است که ما نبايد فقط جهان اسلام را درگير مبارزه با جريان شوم تکفيري کنيم، بلکه جهان انسانيت حتي مسيحيت و ساير مذاهب و ديگر افراد را دخيل کنيم.
وي تاکيد کرد: بي گمان افرادي از مذاهب و اديان گوناگون در اين زمينه حرف هايي براي گفتن دارند و ما بايد با بررسي دقيق آسيب هاي اين جريان خطرناک ، از ظرفيت عظيم جهاني در اين راستا بهره برداري لازم را بکنيم و اگر اين مساله را يک آسيب و خطر جهاني بدانيم و تلقي کنيم بهتر مي توانيم به نتايج مورد نظر دست يابيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن