تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802255599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:خانواده موثرترین نهاد برای تحول در بافت اجتماعی جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:خانواده موثرترین نهاد برای تحول در بافت اجتماعی جامعه است اهواز - ایرنا - معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خانواده موثرترین نهاد برای هرگونه تغییر و تحول در بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه است.


به گزارش ایرنا، دکتر "سوسن باستانی" پنجشنبه در نخستین کنگره ملی روانشناسی خانواده در ایران به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه اظهار کرد: خانواده قدرتمندترین کانون اثرگذاری، ساماندهی و یا نابسامانی اجتماع، و عامل ثبات و یا بی ثباتی در جوامع است.
وی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر در خانواده بر جامعه بزرگ انسان ها اثر می گذارد افزود: ثبات و یا بی ثباتی خانواده ، بر ثبات و بی ثباتی جامعه اثر می گذارد و خانواده و جامعه آنقدر به هم وابسته اند که فرآیندهای اساسی اجتماعی بدون حضور خانواده شکل اساسی نمی گیرد.
باستانی گفت:عوامل متعددی از جمله صداقت، مهربانی و ازخودگذشتگی در ثبات خانواده باید مورد توجه واقع شوند.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: هیچ کس نسبت به این موضوع که خانواده مهمترین نهاد اجتماعی و نخستین و مهمترین نهاد زایش، پرورش و رویش انسان است شکی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در خانواده دو نوع رابطه مد نظر است اضافه کرد: این رابطه ها شامل رابطه بین زوج ها از یک سو، و بین والدین و فرزندان از سوی دیگر است؛ پس ازدواج و خویشاوندی دو محور اصلی در بحث خانواده است.
باستانی در ادامه به موضوع سلامت به صورت اعم اشاره کرد و گفت: آنچه در خصوص سلامت در این معاونت مورد تاکید قرار گرفته، توجه به ابعاد مختلف سلامت یعنی جسمانی، روانی و اجتماعی است.
وی با اشاره به تعریف سلامت روان براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی افزود:سلامت روان ظرفیت هرفرد، گروه یا محیط در برقراری ارتباط با دیگران است به گونه ای که باعث ارتقا، احساس خوب بودن و به دست آوردن شرایطی است که قضاوت و عدالت در آن شرایط برقرار باشد.
وی اظهار کرد:در حیطه سلامت همه این موارد باید مورد توجه واقع شوند و نقطه مقابل آن یعنی هرگونه بیماری به ویژه روحی و روانی، ثبات خانواده و سلامت اجتماعی را مختل می کند.
باستانی به موضوع افسردگی در زنان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد که افسردگی، از بیماری هایی است که در میان زنان رواج بیشتری دارد و میزان افسردگی و شیوع آن در زنان ایرانی دو برابر بیشتر از مردان است که پیامدهایی از جمله خودکشی، خشونت و مشکلات زناشویی را به دنبال خواهد داشت.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص فعالیت های این معاونت گفت: بررسی کارهای مانده از دولت های پیشین، و ارزیابی فعالیت ها از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: سیاست این معاونت این است که اقدامات آموزشی را در قالب پروژه خانواده سالم برنامه ریزی کند.
باستانی اضافه کرد: در این پروژه توجه به دوران های زندگی مورد تاکید است یعنی خانواده سالم را از کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری در نظر گرفته و در هرکدام مواردی از جمله جنسیت مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ها اظهار کرد: این معاونت هم اکنون با 41 نیرو کار می کند و 12 کارگروه برای برنامه ریزی و یاری کردن مسایل مطرح جامعه، تشکیل شده است.
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد برگزاری بیشتر و بهتر کنگره های علمی ملی و همچنین بین المللی باشیم.
دکتر "محمد رعایایی" افزود:با برگزاری کنگره های بین المللی مشابه با کشورهای پیشرفته،می توانیم ادعای پیشرفت واقعی کنیم، چون تعامل بین دانشگاه های ما ودیگر کشورها به اعتلای علمی کشور کمک می کند.
وی با تاکید بر توجه بیشتر مسوولان نظام به بازکردن گره های کور در جهت مسیر توسعه علم گفت: حفظ کیفیت و ارتقای آموزش و پژوهش در کشور مهمتر از توسعه کمی در دوران های گذشته است که این موضوع از جمله مهمترین گره هایی است که باید مورد توجه واقع شود.
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز افزود:در کشور بیش از دو میلیون و 800 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که مهمترین وظیفه کنونی ما، حفظ و ارتقای کیفیت است و وظیفه آموزش عالی، تربیت و پرورش متخصصان خلاق، کارآفرین و کارگشا است.
وی اظهار کرد: یکپارچه سازی آموزش عالی در زیر چتر وزارت علوم، تامین بودجه آموزشی و پژوهشی کافی در حد استاندارد بین المللی، تامین بستر لازم برای برقراری ارتباط واقعی علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه ایران و سایر کشورهای پیشرفته، تامین فضای آرام، آزاد و علمی در دانشگاه ها در جهت ایجاد بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای خلاق، و پیشگیری از مهاجرت نخبگان باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر کنگره روانشناسی خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: هدف از برگزاری این کنگره، معرفی آخرین دستاوردهای علمی کشور در حوزه خانواده و ایجاد فضای مناسب بین محققان و افراد فعال حوزه خانواده و ازدواج است.
دکتر "رضا خجسته مهر" افزود: از بین یک هزار و 405 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 384 مقاله پذیرش شد و از این تعداد 40 مقاله به صورت شفاهی و 344 مقاله نیز به صورت پوستر انتخاب شد.
وی گفت: برگزاری کارگاه و سه پنل تخصصی از جمله برنامه های جنبی این کنگره است.
نخستین کنگره ملی روانشناسی خانواده در ایران به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز 29 و 30 آبان در آمفی تاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.
7157/640


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن