تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهادت موهبتی الهی که نصیب هر کس نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهادت موهبتی الهی که نصیب هر کس نمی شود ایلام - ایرنا - شهادت یک ودیعه و موهبتی الهی است که نصیب هر کس نمی شود، در این معرکه بازار و دنیای پر ذرق و برق تنها کسانی می توانند به درجه رفیع شهادت نایل شوند که هم مشتاقش باشند و هم تن به ذلت ندهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، فرقی نمی کند زن باشی یا مرد، جوان باشی یا پیر، مهم نیت قلبی و اراده ای است که در وجودت گذاشته شده و در دوران دفاه مقدس چه بسیار نوجوانان و جوانان بودند که از نظر فکری و معنوی از دیگران پیشی گرفته و مقاومت در برابر دشمن و شهادت در راه خدا را بر ماندن در خانه ترجیح دادند.
چه بسیار زنان و دخترانی که عاشقانه در همان دوران سخت، در پشت جبهه تا پاسی از شب بیدار بودند و با بسته بندی مواد غذایی و جمع آوری کمک های مردمی همپای رزمندگان به پاسداری از کیان نظام اسلامی پرداختند.
بدون شک از زحمات و تلاش های افرادی که آن روز قدم های مستحکم و استواری برای پیروزی این کشور در برابر دشمنان متجاوز کشیدند نمی توان براحتی چشم پوشی کرد و گذشت.
همه کسانی که با توکل بر خداوند به فرمان امام لبیک گفتند و تجهیزات نظامی دشمن هیچ خللی در اراده و ایمان شان وارد نکرد، مشتاقان شهادتی که میل به شهادت در سرشت و نهادشان شکفته بود و این آرزو را بارها و بارها در سر می پروراندند.
بدون شک شهیده "عالیه ذبیحی" یکی از همان دانش آموزان شهیدی است که به گفته یکی از همکلاسی هایش عشق و علاقه عجیبی به شهادت داشت.
"مریم بابایی" در خصوص این شهیده بزرگوار می گوید: در سال های جنگ و آوارگی مردم ایلام که ماندن در مناطق مرزی را بر مهاجرت ترجیح دادند، ما دانش آموزان در زیر چادر و کانتینرهایی که کلاس درس بود به تحصیل علم و دانش ادامه می دادیم.
وی گفت: در اون روزها شهیده عالیه ذبیحی همواره از شهادت سخن می گفت و دوست داشت که شهید شود و مثل پرنده ای در آسمان پرواز کند، در آن سال ها بخوبی به یاد دارم این شهیده حتی وصیت نامه خودش را هم نوشته و مرتب از شهادت خود خبر می داد.
بابایی افزود: یک روز من به شوخی بهش گفتم تو کدام عملیات جبهه به شهادت می رسی که ایشان خندید و گفت: شهادت جا و مکان ندارد هر کجا که خداوند بخواهد من به فیض شهادت می رسم.
وی اضافه کرد: وقتی که در بمباران هوایی دشمن عده زیادی از همشریان ایلامی به شهادت رسیدند، مادرم خبر شهادت دوستم را به من داد، خیلی نارحت شدم هنوز هم به یاد آن روزهای دوستی مان به سر مزارش می روم و با او سخن می گویم.
شهیده عالیه ذبیحی اول بهمن سال 51 در بخش میش خاص از توابع ایلام در خانواده ای روستایی متولد شد و در 19 اسفند سال 63 بر اثر بمباران هوایی روستای "ماربره" توسط هواپیماهای ارتش بعث عراق به فیض شهادت نایل آمد.
در فرازی از وصیت نامه­ی این شهیده بزرگوار آمده است:
مادر و پدر عزیزم! من امروز که پایه­ی پنجم ابتدایی را می­خوانم، یاد گرفتم که تنها او می ماند. پس کم زندگی کنید و با انسانیت زنده باشید.
حالا که فهمیده ایم دنیا محل گذر است و باید نشست و گذر عمر را تماشا کرد، پس برای رهایی از بند شیطان به حبل الله ریسمان خدا چنگ بزنید و قرآن و عترت را رها نکنید، تا رستگار باشید و وعده­ی جاوید خداوند را در لب حوض کوثر نظاره کنید.
چون از خداییم و به سوی خدا می رویم، در انتخاب نام فرزندانتان وقت لازم را به عمل آورید و در تعلیم و تربیت صحیح آنها همانطور که خواست پروردگار است، کوشا باشید و از اسم ائمه معصومین انتخاب نمایید تا شافی دنیا و آخرت شما گردند.
مزار این شهیده بزرگوار در گلزار شهدای صالح آباد در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
روستای ماربره از توابع شهرستان مرزی مهران واقع در بخش صالح آباد است که سال 63 مورد بمباران هوایی جنگنده های دشمن قرار گرفت.
7177/712


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن