تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815078365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر جهاد کشاورزی: مرکبات شب عید از تولید داخلی تامین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر جهاد کشاورزی: مرکبات شب عید از تولید داخلی تامین می شود ساری - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: وارداتی برای تامین مرکبات و سیب شب عید صورت نمی گیرد و میوه شب عید از تولید داخل تامین می شود.


.محمود حجتی روز پنجشنبه در بازدید از اراضی زراعی و باغی بخش چهار دانگه ساری در روستای "عقه خیل" افزود: هرچند سرمای پارسال به باغ های کشور آسیب زده اما دغدغه ای برای تامین مرکبات و سیب شب عید وجود ندارد.
وی ادامه داد: برنامه ذخیره سازی مرکبات و سیب به اتحادیه باغداران مازندران و تعاون روستایی ارایه شده است.
حجتی با تاکید بر تغییر الگوی کشت در مناطق ییلاقی، اظهار کرد: با بررسی و آسیب شناسی دقیق باید علاوه بر تامین منابع آبی نسبت به تغییر الگوی کشت در اراضی شیب دار اقدام کرد.
وی به ایجاد شهرک کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر اساسنامه و ردیف اعتباری این شهرک ایجاد شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت به صورت بلاعوض علاوه بر تامین آب و تقویت خاک تسهیلات پرداخت می کند، افزود: دولت پشتیبانی مناسبی را نیز در تهیه نهال برای اراضی شیب دار انجام می دهد.
حجتی به ظرفیت بالای اراضی ییلاقی بخش چهار دانگه ساری اشاره کرد و گفت: ایجاد زیر ساخت های توسعه کشاورزی برای تغییر الگوی کشت و آموزش و ترویج در حمایت از کشاورزان این منطقه انجام می گیرد.
رییس شورای بخش چهاردانگه ساری نیز تسطیح اراضی، نوسازی ادوات کشاورزی، تامین آب و آموزش و ترویج را از نیازهای کشاورزان این منطقه بیان کرد.
محمد عالیشاه گفت: 95 روستای این بخش با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه اراضی زراعی و باغی این منطقه با بررسی دقیق در الگوی کشت ظرفیت بالایی برای محصولات کشاورزی و اشتغال دارد، افزود: به دلیل بی توجهی به مقوله الگوی کشت بسیاری از جوانان روستاهای این بخش به شهر مهاجرت کردند.
عالیشاه با اشاره به ظرفیت گردشگری بخش چهاردانگه ساری، گفت: وجود چشمه آب معدنی سورت و آب بندان الندان و طبیعت زیبای ییلاقی می تواند زمینه های جذب گردشگر برای این منطقه باشد.
وزیر جهاد کشاورزی امروز از چندین پروژه جهاد کشاورزی استان مازندران بازدید می کند.
591/2585/608


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن