تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798942982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت صادقانه، عامل موفقیت شیار 143 است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "گلاره عباسی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
روایت صادقانه، عامل موفقیت "شیار 143" است
بازیگر فیلم "شیار 143" گفت: روایت صادقانه فیلم توسط بازیگران، عامل اصلی موفقیت و دیده شدن فیلم "شیار 143" است.
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ این روزها فیلم "شیار 143" بر روی پرده سینماهای کشور در حال نمایش است و می توان گفت استقبال خوبی هم از سوی مردم هم در تهران و هم در شهرستان‌ها صورت گرفته است؛ و ما به بهانه اکران این فیلم گفتگویی با " گلاره عباسی" یکی از بازیگران اصلی "شیار 143" انجام دادیم تا از حضور خود در این فیلم و تجربه آن بگوید.
 
- با توجه به اینکه تاکنون تجربه ایفای نقش در ژانر دفاع مقدس نداشتید، نقش و بازی خودتان را در فیلم "شیار 143" یه عنوان یکی از بهترین‌های سینمای دفاع مقدس چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من در این سال ها به نقش مادران و خواهران شهید کمتر توجه شده و "شیار 143" توانسته اشاره خوبی به نسل بعد جنگ داشته باشد، زیرا هیچ فیلمی معضلات و مشکلات خواهر شهیدان را روایت نکرده، در صورتی که به آنها آسیب‌های روحی بسیاری وارد شده است و من در طول اکران این فیلم وقتی با خواهران شهدا صحبت می کردم، همیشه به من می‌گفتند، هیچ فیلمی راجع به ما ساخته نشده و از این جهت "شیار 143" اتفاق خوبی در سینمای دفاع مقدس است و برای من هم به لحاظ بازیگری تجربه جذابی بود. زیرا فیلم قصه خاصی را روایت می کند، قصه‌ای که اولین بار به آن پرداخته شده است.






- فکر می‌کنید دلیل استقبال مردم از "شیار 143" همین باشد؟

به نظر من این فیلم به چند دلیل مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی از دلایل استقبال از این فیلم ارزشی بودن آن است و مردم به جنگ و دفاع مقدس خود بسیار اهمیت می‌دهند و از این جهت جایگاه اجتماعی خوبی برای خودش کسب کرده و باعث شده مردم از این فیلم حمایت کنند. البته ناگفته نماند که سرمایه اصلی فیلم "شیار 143" هم مردم هستند.

دلیل دیگر استقبال از این فیلم، بُعد سینمایی فیلم است که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست جایزه کارگردانی و بازیگری را از جشنواره فیلم فجر کسب کند و همچنین به دلیل اینکه فیلم "شیار 143" مربوط به جناح خاصی نیست و قصه زندگی مادران و خواهران منتظر شهدا را روایت می کند، مردم برای دیدن آن علاقه نشان می دهند و در واقع مردم ما احساس دین به این قشر دارند و همین موضوع باعث می شود که مخاطبان به سمت این فیلم کشیده شوند.

- شما خبری از استقبال مردم در اکران عمومی دارید؟

ما روز پنجشنبه در سینما آزادی فیلم را با مردم تماشا کردیم و بازخوردها خیلی خوب بود و روز دوم اکران به سانس فوق العاده رسید و من اصلا چنین چیزی را فکر نمی‌کردم و خبری هم که از شهرستان‌ها دارم ، بازخوردهای مردم خیلی خوب بود.






- به نظرتان اکران‌های جنبی تاثیری در کم شدن استقبال دارد؟

به این موضوع از دو بعد می توان نگاه کرد،‌ یک بعد اینکه مردم در جشنواره‌ها فیلم را نگاه کردند و به کسانی که فیلم را ندیدند اطلاع دادند و بعد دیگر آن مربوط به پخش‌کننده فیلم می‌شود و کارشناسانه باید راجع به آن نظر داد.

اما چیزی که برایم مهم و ارزشمند است، استقبال و ارتباط خوب مردم با فیلم است.

- اگر شما به جای "نرگس آبیار" فیلم "شیار 143" را کارگردانی می کردید،‌ از همین بعد  به روایت قصه مادران و خواهران شهید می پرداختید؟

من نگاه "نرگس آبیار" در فیلم  "شیار 143" را دوست دارم ، اما من هیچ وقت به کارگردانی فکر نکردم و دوست ندارم در حال حاضر کارگردانی کنم . الان بیشتر دوست دارم در بازیگری فعالیت داشته باشم.

- اگر کارگردانی را انتخاب می کردید به سینمای دفاع مقدس می‌پرداختید؟

من هم به سینمای اجتماعی و هم به سینمای دفاع مقدس علاقه دارم، نمی توانم بگویم فقط به یک ژانر می‌پرداختم.






- گویا زمان فیلمبرداری  "شیار 143" به جهت اینکه در ماه رمضان و در روستا بود، دشوار بود. در آن زمان از چه چیزی برای ادامه فیلمبرداری انرژی می گفتید؟

دوستان و عوامل فیلم در زمان فیلمبرداری روزه بودند و شرایط سختی برای کارکردن بود اما من مهم‌ترین چیزی که راجع به  "شیار 143" می توانم بگویم این است که آدم‌ها نیامده بودند تا توانایی‌ها و استعداد‌هایشان را به رخ بکشند ، بلکه آمده بودند تا این قصه را صادقانه به تصویر بکشند و همین صداقت بود که باعث دیده شدن کار شد.

ما خیلی فیلم داریم که به موضوع جنگ و دفاع مقدس پرداخته شده، اما چرا باید  "شیار 143" اینقدر بازتاب خوبی داشته باشد و به نظر من دلیلش این است که آدم‌ها آمده بودند تا "الفت" ، "فردوس" و "سید علی بمون" را به تصویر بکشند و در واقع در فضایی دور و در گوشه‌ای از یک روستا رفته بودیم که قصه این آدم ها روایت کنیم.






- زمانی که اسم فیلم  "شیار 143" را می‌شنوید، چه تصویری در ذهن شما ایجاد می‌شود؟
من سکانسی که "الفت" بسم‌الله الرحمن الرحیم می گوید  و فرش را می‌بُرد را خیلی دوست دارم.
زیرا این سکانس شروع دوباره و تولد دوباره آن زندگی را نشان می‌دهد و تصویری که از  "شیار 143" در ذهن من ماندگار شده این سکانس است و بزرگترین آرزوی من این است که مردم فیلم را ببینند و دوست داشته باشند و من بتوانم سهم کوچکی در سینمای دفاع مقدس داشته باشم.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن