تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819876387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستان و بلوچستان را می توان از طریق ورزش به دنیا معرفی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیستان و بلوچستان را می توان از طریق ورزش به دنیا معرفی کرد روزنامه سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه به نقل از حسین ثوری مدیرکل ورزش و جوانان استان نوشت: سیستان و بلوچستان را می توان از طریق ورزش به دنیا معرفی کرد.


در ادامه گفت و گوی اختصاصی خبرنگار این روزنامه با حسین ثوری آمده است:
مدت هاست که حال و هوای ورزش استانمان گرفته است به گونه ای که ورزشکاران به سختی نفس می کشند، قهرمانان و اهالی ورزش استان که همیشه آرزوی خوب شدن حال ورزش را دارند دلشان پر از درد است.
چند سالی است برخی رشته های ورزشی استان به دلیل نبود پشتیبان، در خواب زمستانی به سر می برد و روزهایی را که در آن نه از هیجان خبری است نه از نشاط و شادابی.
ورزشکاران استان مظلومانه و با تلاش زیاد و بدون حمایت به دنبال حفظ کردن نام سیستان و بلوچستان هستند، که اگر این روند تداوم داشته باشد روزهای سختی برای ورزش استانمان پیش بینی خواهد شد.
این نوشته مقدمه ای است برای اولین گفت و گوی اختصاصی روزنامه سیستان و بلوچستان با مدیرکل جدید ورزش و جوانان که خودش خاک خورده ورزش است و حرف هایش امید روزهای خوشی را برای ورزش استان می دهد.
حسین ثوری ورزش را از دوره دبستان در رشته والیبال آغاز کرد و در دو مقطع راهنمایی و متوسطه نیز در این رشته به موفقیت های زیادی دست یافت، اما به توصیه مربیانش به ورزش های رزمی روی آورد.
مدتی نیز در کشتی فعالیت کرد، اما در سال68 با شروع مجدد فعالیت فدراسیون بوکس، جزو اولین نفراتی بود که وارد این رشته شد.
او از سال 68 تا 76 تجربه حضور در تمام مسابقات قهرمانی کشور را دارد و در سال 71 نیز با کسب عنوان قهرمانی دوی 400 متر مدارس استان، برای شرکت در مسابقات قهرمانی المپیاد آموزشگاه های کشور انتخاب شد.
ثوری معتقد است که افتخاراتش از زمان انتخابش به عنوان رئیس هیئت بوکس استان آغاز شد، زیرا آنچه را که در دوره قهرمانی باعث ناکامی وی شده بود، از نزدیک لمس کرد و با موانع سر راه ورزشکاران آشنا بود و با توجه به همین شناخت سعی کرد، موانع را برطرف و حرکتی مهم در بوکس استان ایجاد کند.
این حرکت مهم از سال 80 شروع شد و در سال 86 به ثمر نشست که به دنبال آن، نمایش اعجاب انگیزی از بوکسورهای استان در میادین مختلف مشاهده شد و ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال 86 توانستند با کسب مدال های مختلف در این رشته قهرمان ایران شوند.
از آن تاریخ به بعد بوکس سیستان و بلوچستان به عنوان یک قدرت در ورزش ایران خود را مطرح کرد و به گونه ای بود که همه ساله ورزشکاران این رشته در رده های سنی مختلف عناوین تیمی را به خود اختصاص دادند و موفق به کسب مدال های ارزشمندی شدند.
به این ترتیب ورزش بوکس در بین رشته های المپیکی به پرمدال ترین ورزش استان تبدیل شد، اما حال باید ببینیم که این ورزشکار موفق در سمت مدیر کل ورزش وجوانان چه برنامه هایی برای ورزش استان دارد.
در سمت جدید پاسخگوی چه مسائلی خواهید بود؟
اکنون که در سنگر جدید و مهمی قرار گرفته ام باید با دید وسیعی به ورزش و جوانان استان خدمت کنم زیرا سیستان و بلوچستان، به عنوان پهناورترین استان ایران یک یازدهم خاک کشور را به خود اختصاص داده و از شمال تا جنوب آن سرشار از استعدادهای بکر و دست نخورده ای است که باید به سمت و سویی حرکت کرد که این استعدادها شناسایی و معرفی شود.
در گذشته شاهد درخشش تک ستاره هایی در ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بودیم که با امکانات و توان این استان توانستند بدرخشند و مدارج عالی ملی و بین المللی را کسب کنند، در حال حاضر نیز استان سرشار از ستارگانی است که اگر حرکت هوشمندانه و هدفمندی شروع شود به درخشش آنها در جای جای ایران اسلامی و حتی بالاتر از آن در جهان می توان کمک کرد.
با توجه به اینکه در استان نوک پیکان دشمنان قسم خورده مان به سمت وحدت و همبستگی موجود است، ورزش و به خصوص نوع قهرمانی آن می تواند خط بطلانی باشد بر تمام نقشه های شوم دشمن، زیرا ما می توانیم از طریق معرفی نخبگان و جوانان ارزشمند و قهرمانان برومند سیستان و بلوچستان، نگاه هایی را که به ناروا در خارج از استان نسبت به جوانان وجود دارد، تصحیح کنیم.
در این یک ماه چه کردید؟
اولین گامی را که در راه تحقق اهداف مدنظر برداشتم، استفاده از سه نیرویی بود که می توانند به عنوان بازوان توانای ورزش و جوانان استان برای تحقق آرمان های نظام و جامعه ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در پست های معاونت گام بردارند.
هدف اصلی ما شناسایی شده و باید به سمت آن حرکت کنیم، اگرچه احساس می شود که گام هایی را می توان برداشت ولی موانع بسیار است، اما این موانع با انگیزه آهنین و فولادین تیمی که با ما کار می کند، برطرف خواهد شد.
در این امر مهم باید همه دست اندرکاران و به ویژه شخص استاندار که اشراف کاملی به ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان دارد مانند سابق گام هایی را بردارد و علما، ریش سفیدان و معتمدان نیز باید سهم بسزایی در این زمینه داشته باشند.
باید به همگانی شدن ورزش استان نیز توجه شایانی داشته باشیم، ورزش را در بین خانواده های استان نهادینه و لزوم آن را برای همه مردم تشریح کنیم، زیرا متأسفانه 50 درصد جمعیت ایران دچار کم تحرکی هستند و بیش از 35 درصد اضافه وزن دارند که این آمار بسیار نگران کننده است و اگر ادامه پیدا کند، جامعه آینده ما تنبل خواهد شد.
ایجاد فضای مناسب و به میدان آوردن خانواده ها با اجرای برنامه ها و همایش های مختلف در بحث ورزش همگانی نیازمند همت جهاد گونه ای است که این امر نیز مستلزم همکاری و احساس مسئولیت همه دستگاه های اجرایی و بزرگان می باشد.
فکری برای ورزش استان دارید؟
در مدت کوتاه حضورم در این سمت دیدارهای مختلفی با دستگاه های اجرایی مختلف استان داشته ام تا بتوانیم پارک ها و میادین مختلف شهر و به خصوص دهکده بزرگ ورزشی المپیک زاهدان را به سمت عمومی کردن پیش ببریم.
در این مکان فضاهای مناسب فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بحث جوانان تدارک ببینیم که در این راستا نیاز است لزوم توجه به ورزش از طریق بروشور و سی دی های مختلف به خانواده ها آموزش داده شود.
در بدنه اداره کل ورزش و جوانان، اتاق فکری با حضور صاحبان اندیشه تشکیل شده که هر 15 روز یکبار تشکیل جلسه می دهد و نتیجه کار خود را به بخش اجرائی اداره تزریق می کند و می تواند راهگشای بسیاری از مشکلاتی باشد که گریبانگیر اداره ورزش است.
برای ورزش بانوان چه برنامه ای دارید؟
ورزش بانوان در مجموع، به نوعی مظلوم واقع شده که در این راستا علما می توانند نقش بسزایی داشته باشند و در به میدان کشیدن بانوان در عرصه ورزش تلاش کنند، زیرا به اعتقاد بنده وقتی که خواهر و مادر ما سالم باشند، می توانند در تربیت فرزندان آینده کشور مؤثر باشند.
در تمام کشورها در بخش ورزش بانوان، سرمایه گذاری وسیعی صورت گرفته و بخشی از موفقیت های ورزشی آنان توسط بانوان که نیمی از جمعیت هر کشوری را تشکیل می دهند به وجود می آید و به طور قطع باید از این پتانسیل به نحو شایسته ای استفاده کرد.
به طور قطع سیستان و بلوچستان را نیز می توان از طریق ورزشکاران و قهرمانان بزرگش به دنیا معرفی کرد که تحقق این امر یک همت عمومی و کار بسیجی همراه با اخلاص را می طلبد.
برای حوزه جوانان که تاکنون مظلوم بوده است چه برنامه ای دارید؟
بخشی از بدنه اداره ورزش و جوانان که تاکنون فراموش و به نوعی در لباس ورزشی مفقود شده، حوزه جوانان است که با توجه به ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی، این دو بخش می توانند به عنوان دو بال پرواز برای تعالی نسل جوان حرکت کنند.
هر کدام از این دو حوزه که قوی تر باشد بازهم دچار مشکل خواهیم شد، اولین اقدامی که در این خصوص صورت گرفته معرفی فردی جوان، تحصیل کرده و اهل فن به عنوان معاون توسعه امور جوانان است که یک رقابت همراه با رفاقت بین جوانان و ورزش برای رشد و تعالی مجموعه امور لازم است و روزی می رسد که هر دو بخش در یک راستا با رشد مساوی حرکت کند و برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و سمن ها فعالیت های فرهنگی را شاهد خواهیم بود.
در حال حاضر مجموعه کارشناسی ورزش و جوانان استان نیز فعال و احیا شده است، همه کارشناسان این اداره، ورزش دوست و دلسوز ورزش هستند.
سند جامع ورزش و جوانان استان برای 5 سال آینده در راستای توسعه ورزش و برنامه های ورزشی و برنامه های مختص جوانان در این اداره کل با کار کارشناسی، در حال تنظیم و تدوین می باشد و به زودی به دفتر استاندار و وزارت ورزش و جوانان برای تائید، تقدیم خواهد شد و برای اجرای کامل آن حمایت و یاری مسئولان استانی و کشوری را نیز در کنار مشارکت مردم خواستاریم.
حمایت بخش خصوصی چقدر در مدیریت کاری شما تأثیر دارد؟
ورود بخش خصوصی در ورزش، اجتناب ناپذیر است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و تمرکززدایی، به طور قطع باید از این بخش به نحو شایسته ای استقبال کرد، بنده هم در آینده ای نزدیک در اتاق بازرگانی و سایر نهادهای مربوطه برای ورود به بخش خصوصی در نشست هایی حضور پیدا می کنم.
زیرا تمام تلاش مبنی بر این است که بخش خصوصی ورود پیدا کند و در زمینه اقدامات زیربنایی و پروژه های بزرگ توفیقاتی را شاهد خواهیم بود.در دهکده ورزشی المپیک زاهدان نیز پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد که برای ورود بخش خصوصی در این فضا هم باید گام هایی برداشت.
برای درک مشکلات ورزشی استان چه کردید؟
وضعیت قهرمانان را از نزدیک لمس کرده و شاهد بوده ام که بهترین موقعیت زندگی شان را صرف رشد و تعالی جسمانی خود برای خوشحالی مردم کرده اند و همین موضوع گاهی سبب شده که بسیاری از فرصت های استثنایی زندگی خود را از قبیل تحصیل، اشتغال و ازدواج از دست بدهند و بسیار متضرر شوند.
برای این قبیل از قهرمانان باید برنامه ریزی درستی انجام شود و بنده از طریق مسئولان مربوطه برای حل این مشکل تلاش و به طور جدی پیگیری می کنم و اگر هم در آینده قرار باشد نیرویی در ورزش و جوانان جذب شود اولویت ما با این قبیل از افراد خواهد بود، نه افرادی که با ورزش بیگانه هستند.
بیشتر مسئولان در هیئت های ورزشی تحمل انتقاد را ندارند چقدر با انتقاد میانه دارید؟
انتقاد چه سازنده چه غیرسازنده استان را می سازد و می تواند آیینه ای باشد برای خودمان، به نظر من انتقادهاست که آینده را می سازد و ایرادها را رفع می کند و مطمئنم آنچه در ورزش ما می تواند مثمر باشد و برای ساختن آینده ای روشن کمک کند، انتقاد سازنده است و به طور قطع از انتقاد استقبال می کنم.
برخی هیئت ها تاکنون برنامه ای نداشته اند آیا برای آنها برنامه ای دارید؟
در شورای معاونان ورزش و جوانان، فعالیت های هیئت ها مورد بررسی قرار می گیرد و از آنها خواسته می شود که علت فعالیت نداشتن خود را توضیح دهند و برای شروع کار اقداماتی انجام دهند.
2047/


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن