تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت 2500 سرقت در روز / 99 درصد اعدام‌ها مربوط به مواد مخدر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرمانده ناجا در همایش روسای پلیس آگاهی؛
ثبت 2500 سرقت در روز / 99 درصد اعدام‌ها مربوط به مواد مخدر است
فرمانده نیروی انتظامی گفت: دو هزار تا دو هزار و پانصد سرقت در روز به ثبت می‌رسد.


به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش روسای پلیس آگاهی گفت: سرقت نسبت به جرائم دیگر مانند قتل، آدم ربایی و  حوادث ترورسیتی کم اهمیت است و اثار زیادی ندارد چرا که میانگین کل سرقت‌ها در سال به صد هزار تومان نمی‌رسد اما اعصاب و روان مردم را به هم می‌ریزد.
 
وی با اشاره به اینکه جرم‌هایی مثل قتل در سال شاید هزار و 800 مورد ثبت می شود افزود: تعداد جرم سرقت بسیار بالاست و  بیش از دو هزار تا دو هزار پانصد سرقت در روز ثبت می‌شود و این در حالی است که عده ای برای ثبت سرقت خود مراجعه می کنند اما جرمی مثل قتل در هر صورت ثبت می شود و ثبت آن بسیار دقیق است.
 
احمدی مقدم همچنین اظهار داشت: مردم عملکرد مجموع نیروی انتظامی را می بینند و تصور می‌کنند ناجا هر کجا که بخواهد می تواند عملکرد خود را به طور خوب انجام دهد.

وی ادامه داد: مردم باور دارند که نیروی انتظامی می تواند بر هر  موضوعی غلبه کند اگر امکانات لازم را در اختیار داشته باشد، چنان چه در موضوع اسید پاشی توقع مردم این است که صد در صد موارد را کسب کنیم.
 
احمدی مقدم  تصریح کرد:‌ خوشبختانه کاهش جرائم و افزایش نرخ کشف جرم روند منظمی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: سرقت یک جرم در ظاهر ساده اما به دلیل ریشه‌هایی که دارد بسیار پیچیده است و اولین مورد آن این که نسبت به جرم‌های دیگر کم هزینه تر است.
 
*99درصد اعدام‌ها مربوط به مواد مخدر است  
 
وی با اشاره به این که دستگاه قضا تناسب جرم و مجازات را در نظر می گیرد تاکید کرد:‌متاسفانه عده ای نسبت به  اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اعتراض می کنند و آن را یک اقدام علیه حقوق بشر بر می شمارند و این در حالی است که 99درصد اعدام‌ها در ایران مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و سایر موارد قصاص‌ها ارتباط دارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که مجازات های حداکثری که در قانون پیش بینی شده است خیلی بازدارنده نیست عنوان داشت: این امر سبب شده تا سارقین احساس ندامت نداشته باشند و به صورتی شده که سارقین به صورت شیفتی به زندان رفت و آمد می‌کنند.
 
احمدی مقدم فشار اقتصادی را از دیگر موارد افزایش سرقت عنوان کرد و اظهار داشت: ثبات اقتصادی به پلیس کمک می کند  تا بر این موضوع غلبه پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از کاهش یک درصدی سرقت‌ها در شهریور و سه درصدی در مهر ماه سخن گفت و افزود: امیدواریم تا پایان سال شاهد عدد منفی سرقت نسبت به سال گذشته باشیم.

*88درصد زندانیان سارقان و معتادان هستند
 
وی در  خصوص اعتیاد به عنوان ریشه ای ترین موضوع در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مواردی که این معضل با آن ارتباط دارد جرم سرقت است.
 
وی اظهار داشت:‌ 88درصد زندانیان را مجرمان مربوط به مواد مخدر و سرقت تشکیل می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه فضای مجازی را یکی دیگر از مواردی خواند که امروزه به کمک سارقان آمده است و بیان داشت:‌ دزدان نامرئی در فضای مجازی به سرقت می‌پردازند.
 
*اقدامات پلیس در برابر تعداد جرائم کافی نیست

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بیان داشت:‌ اقدامات پلیس در برابر تعداد جرائم کفایت نمی کند چرا که روند توسعه پلیس به نسبت روند توسعه کشور ناکافی است و سرعت افزایش نیازهای  انتظامی بر سرعت پیشرفت پلیس غلبه دارد.
 
وی با اشاره به این که بر اساس جغرافیای جرم آگاهی توسعه نیافته است یادآور شد:‌ در حال حاضر مطالعات جدید از جمله درخواست مامور در جلوی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و در هر نقطه مرزی باعث عقب ماندگی نسبت به افزایش بار انتظامی شود. البته با ابتکارات و حرفه ای کردن بخش‌ها فاصله‌ها را کاهش دادیم به طوری که در دهه گذشته همواره ضریب امنیتی افزایش یافته است.
 
احمدی مقدم همچنین در خصوص تعداد بالای جرم سرقت گفت:‌ هیچ دزدی نیست که ضرر دهد چرا که سارقان بعد از دستگیری به زندان می‌روند و در نهایت بخشی از اموال سرقتی را پس می‌دهند بنابراین این سارقان ضرر نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به این که انتظارات مردم حق است افزود:‌ زمینه‌ها و بسترهای لازم مانند آرامش اقتصادی، نسبتا بر قرار شده و ما با قدرت موضوع را پیگیری می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اقداماتی که برای کاهش سرقت باید انجام شود بیان داشت: مسئول سازی دستگاه‌ها و موسسات برای مبارزه با سرقت از جمله این اقدامات است.
 
وی در مورد مواد مخدر نیز اظهار داشت:‌خوشبختانه وزیر کشور بر روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارند و گزارش خوبی از اردوگاه نگهداری از معتادین داده شده است که امیدواریم ظرفیت لازم در این زمینه ایجاد شود.
 
احمدی مقدم با اشاره به این که نیروی انتظامی در جمع آوری معتادین مشکلی ندارد اظهار داشت:‌مشکل در نگه داری آنان است البته اهتمام دولت در دادن اعتبارات خوب بوده است اما آموزش مردم باید تقویت شود چنانچه امروزه فضای مجازی بستر بسیار خوبی است و تلویزیون، روزنامه‌ها، رسانه‌ها و دنیای مجازی این ظرفیت را دارند.
 
*60درصد جرائم در ساعات 8تا 12است
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص زمان انجام جرائم گفت:‌معمولا 60درصد جرائم در ساعت 8تا 12ظهر اتفاق می افتد و ما باید امکانات خودمان را متناسب با زمان و مکان وقوع جرم سازماندهی کنیم.
 
*66 درصد اموال مالباخته‌ها کشف می شود

احمدی مقدم ادامه داد:‌66درصد اموال مال باخته‌ها پس از سرقت کشف می‌شود اما تنها یک سوم این اموال به دست مردم می رسد.
 
وی افزود: بسیاری از اموال که صاحبان آنان پیدا نمی‌شود به عنوان اموال بلاصاحب تشخیص داده می‌شود و خسارت را بیمه پرداخت می کند.

فرمانده نیروی انتظامی  خاطر نشان کرد: اگر نیروی انتظامی بتواند سرقت و مواد مخدر را جمع کند 99درصد مردم از ما راضی خواهند بود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن