تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819470466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدافندغیرعامل برای هرمزگان از نان شب واجب تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارهرمزگان: پدافندغیرعامل برای هرمزگان از نان شب واجب تر است بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان در اولین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه علوم دریایی گفت: پدافند غیر عامل برای این استان از نان شب واجب تر است.


به گزارش ایرنا، جاسم جادری چهارشنبه دراین همایش با تشریح اهمیت موقعیت جغرافیایی هرمزگان ابراز داشت: این استان با دارا بودن بزرگ ترین بندر کانتینری، صنایع پالایش نفت و گاز، فولاد، هفت منطقه ویژه اقتصادی و دو منطقه آزاد تجاری و صنعتی بعنوان دروازه اقتصادی کشور محسوب می شود.
رییس شورای تامین هرمزگان یادآورشد: تنگه استراتژیک وسوق الجیشی هرمز، 900کیلومتر مرز دریایی درخلیج فارس و دریای عمان، استقرار وحضور دائم نیروهای جان برکف نظامی به خصوص فرماندهی یگانهای دریایی و هوایی بر اهمیت این استان افزوده است.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به حضور نیروهای بیگانه در آبهای بین المللی (خلیج فارس و دریای عمان) اظهار کرد: پدافند غیرعامل علوم دریایی یعنی اینکه متولیان امرآمادگی لازم برای مدیریت بحران به خصوص در حفاظت از صنایع دریایی و امکانات موجود در بنادر را داشته باشند.
استاندار هرمزگان مهم ترین هدف از برگزاری اولین همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم دریایی را ارائه راهکارهای مناسب در بخشهای مختلف بمنظور کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی و همچنین بالارفتن سطح مقاومت ملی عنوان کرد.
وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد نشان می دهد همایش ملی پدافند غیر عامل علوم دریایی بر اساس روش کارعلمی صورت گرفته و با توجه به حضور صاحب نظران دربخش های مخلف تدابیر خوبی اندیشیده شده است.
استاندارهرمزگان در ادامه سخنان خود خطاب به شرکت کنندگان در اولین همایش ملی پدافند غیر عامل و علوم دریایی تاکید کرد: بکوشیم و تلاش کنیم تا راهکارهای علمی وعملی را پیدا و به نتیجه برسانیم تا بعدها از نظر وجدانی گرفتارنشویم.
چگونگی ارتقای پایداری ملی، افزایش بازدارندگی بمنظوراینکه دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد و اینکه آسیب پذیری زیر ساخت ها را با محوریت حوزه دریایی درحوادث جنگی و غیر جنگی چگونه کاهش دهیم از مباحث درحال بررسی شرکت کنندگان در این همایش دو روزه در بندرعباس است.
جادری در ادامه تاکید کرد: ما (کشورایران) در معرض تهدید هستیم و این یک واقعیت است.
وی اضافه کرد: اینجا صنایع بزرگ نفت و گاز، معدن، انرژی، فولاد و آلومینیوم و بزرگ ترین بندرتجاری و حتی مسافربری و 9منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری داریم که اگر برای هرمزگان اتفاقی بیفتد و ما آمادگی نداشته باشیم، دروازه اقتصادی و استراتژیک کشور در معرض خطر قرار می گیرد و نمی توانیم توجیه کنیم و کارهای ما توجیه پذیر نخواهد بود.
همچنین بایستی در بخش شیلات، صید و صیادی، خشکسالی، سیل و زلزله، تردد انواع شناورهای تجاری و نفت کش و همچنین محیط زیست و قاچاق گازوئیل که قاچاقچیان با واریز کردن آنها در آبهای ساحلی مرتکب جنایت می شوند راهکارهای لازم اندیشیده و ارائه شود.
اولین همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم دریایی باهمکاری 50نفر از اساتید و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی کشور وهمچنین گروه داوری 60نفره متشکل ازاساتید برجسته مراکز آموزش عالی در روزهای 28و 29 آبان ماه به میزبانی هرمزگان برگزار می گردد.
دراین همایش مدیرکل امور مرزی و پدافندغیرعامل وزارت کشور، استاندار هرمزگان و معاونین وی، مدیران کل پدافند غیر عامل استان های ساحلی، شماری از اعضای برجسته هیات های علمی دانشگاهها و همچنین مدیران کل دستگاههای اجرایی این استان حضور دارند.ک/3
512/668


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن