تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقایق ایران که از دید زنان عمانی پنهان نماند!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
حقایق ایران که از دید زنان عمانی پنهان نماند!
یکی از زنان فرهنگی عمان پس از بازگشت ایران به کشورش نوشت: باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران، با پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایش مرا واقعاً شگفت زده کرد و من اصلاً احساس نمی‌کنم این کشور در تحریم زندگی می‌کند.

خبرگزاری فارس: حقایق ایران که از دید زنان عمانی پنهان نماند!



سایت ریحانه نوشت: 5 نفر از زنان عرب یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار بود به کشور همسایه‌شان سفر کنند؛ بله ایران...  چیز زیادی از این کشور نمی دانستند، فقط شنیده بودند که ایران تحت تحریم شدید اقتصادی است.تصمیم خود را گرفته و بار سفرشان را بسته بودند. آنها با این باور وارد کشور ایران می‌شدند که: ایران کشوری است که در اثر تحریم‌های شدید اقتصادی غرب از پای درآمده و تهران شهری است که حتی از داشتن ساختمان‌های بلند محروم است، شهری که بیشتر ساختمان‌های آن را مخروبه‌هایی تشکیل می‌دهد مربوط به عصر حجر. آنها به محض ورود به کشور چشم‌ها را کامل گشودند و قلم‌ها را دست گرفتند؛ با ما همراه شوید تا با هم بخوانیم وقتی به کشور خود بازگشتند از ایرانی که دیده بودند چه نوشتند. در ادامه نظرات برخی از زنان فرهیخته و فعال فرهنگی از کشور عمان را می‌خوانید که با ورود به کشورمان همگی در وهله نخست به عدم تطابق واقعیت درونی جامعه ایران با تصویری که پیش از رسانه‌شان مشاهده کرده‌اند اذعان می‌کنند. «وردة بنت حسن اللواتیة» نویسنده و روزنامه نگار پس از سفر به ایران و با ورود به کشورش در روزنامه رسمی عمان مقاله‌ای می‌نویسد و در آن به تغییرات چشمگیر ایران طی گذشت چند سال از تجربه سفر قبلی‌اش  ابراز شگفتی می‌کند. وی پیشرفت‌های ایران را در تمام عرصه‌ها بسزا عنوان می‌کند به عقیده وی خیابان‌های ایران بسیار پاکیزه است.
48574205689137016003.jpg
فاطمه أنور اللواتی، از نخبگان کشور عمان و دارای دکترای تخصصی تیزهوشان از دانشگاه uat  امریکاست وی نیز با چاپ مقاله‌ای در روزنامه الوطن عمان در خصوص کیفیت شهرسازی در ایران نوشته و در این مقاله به وجود پیشرفت  بسزای ایران در زمینه علمی تأکید ویژه کرده است؛ وی در بخشی از مقاله خود آورده است که : « سفری فرهنگی که یک هفته طول کشید ولی انبوهی از تجارب و اتفاقات  خوشایندی بود که به ترمیم و باز سازی تصویر ذهنی بهم ریخته ما از ایران منجر شد و آنرا تبدیل به تصویری زیبا و شفاف کرد .»
169.jpg
زوینه الکلبانی، دارای مذهب أباضیه به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش کشور عمان راهی ایران شده بود وی نیز از تصویر ذهنی خود پیش از سفر به ایران گفت. الکلبانی وضعیت پیشرفت علم را در ایران بسیار خوب دانست و اشتیاق کامل خود را برای استفاده از تجربیات آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان نشان داد. وی در بخشی از مقاله‌ خود که به خاطرات سفرش به ایران اختصاص دارد آورده است: « باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران، با پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایش مرا واقعاً شگفت زده کرد و من اصلاً احساس نمی‌کنم این کشور در تحریم زندگی می‌کند، بلکه شاهد زندگی پیروزمندانه و مقتدرانه در آن با وجود تحریم‌ها هستیم؛ کشوری که درهای آن همچنان به روی جهانیان باز است.»
170.jpg
طاهرة اللواتی، از فعالان رسانه‌ای که پیش از آمدن به ایران تحت تأثیر سیاه نمایی‌های رسانه‌های خارجی نسبت به ایران این طور می‌پنداشت که هیچ گونه امکاناتی در ایران وجود ندارد؛ حتی برداشت وی از خیابان‌های ایران این طور بود که خیابان‌های ایران خرابه‌ای است که هیچ نوع ساخت و ساز شهری در آن دیده نمی‌شود و تحریم‌ها هیچ امکاناتی در ایران باقی نگذاشته است اما وی  پس از آمدن به ایران طی مقاله‌ای با عنوان « ایران و تحریمی که باعث شکوفایی خلاقیت شده » از اهتمام ایران به علم و پژوهش می‌گوید.  (متن کامل مقاله وی بزودی در سایت خبری ریحانه) منتشر خواهد شد.
171.jpg
نکته حائز اهیت در این میان وجود اختلاف فاحش بین باورها و پندارهای این زنان فعال فرهنگی و رسانه‌ای از یک کشور حاشیه خلیج فارس قبل و بعد از حضور ایشان در ایران است. نکته‌ای که بار دیگر برگی شد بر رسوایی امپراطوری دروغین رسانه‌ای در غرب و همچنین شعار آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در بیان حقایق از جوامع دیگر.     مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

93/08/28 - 15:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن