تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819949622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش بنیان اصلی طرح های فرهنگ ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اداره فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر : آموزش و پرورش بنیان اصلی طرح های فرهنگ ساز است مشهد - ایرنا - رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : آموزش و پرورش بنیان اصلی و زیربنای اجرای طرحهای فرهنگ ساز در عرصه های مختلف کشور است.


"محمدمهدی اسماعیلی" روز چهارشنبه در گردهمایی سالانه روسای ادارات مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی، در مشهد افزود : آموزش و پرورش به دلیل وسعت جمعیت زیر پوشش، در مقایسه با سازمانها و ارگانهای مختلف در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی گفت: از مهمترین حوزه هایی که در آموزش و پرورش مطرح می باشد بحث فرهنگ سازی در مباحث و زمینه های مختلف و نیز پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی است.
رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طی سه سال اخیر با تشکیل "اداره کل مراقبت از آسیبهای اجتماعی" در وزارت آموزش و پرورش شاهد همکاریهای خوب آن وزارتخانه و نیز اجرای طرحهای موثر در حوزه آموزش و پیشگیری با دانش آموزان، اولیا و معلمان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و کار در حوزه پیشگیری در طولانی مدت نتیجه دارد گفت: بر همین اساس هر مقدار فعالیت در حوزه پیشگیری انجام شود به مرور زمان شاهد تاثیرات مطلوب آن خواهیم بود. در این میان آموزش و پرورش دارای بیشترین جامعه هدف برای برنامه های پیشگیری است که سطح دسترسی بالایی را برای آموزش فراهم می کند.
اسماعیلی افزود: وزارت آموزش و پرورش در "سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد" تکالیف فراوانی دارد و به واسطه اهمیت وزارتخانه و وجود جامعه هدف گسترده در آن، بیشترین میزان اعتبارات در این زمینه به همین مجموعه داده می شود که در صورت امکان افزایش همین میزان را هم در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: اجرای طرحهای موثر جهانی به شکل بومی سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد بطور جد در دستور کار است که یکی از این طرحهای موثر و دارای سابقه یک سال اجرا در آموزش و پرورش "طرح خانه و مدرسه" می باشد که مورد استقبال والدین هم قرار گرفته است.
رییس اداره فرهنگی و پیشگیری در خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : برنامه ریزی جدید و رفع نواقص اینگونه طرحها برای سال تحصیلی جاری در دستور کار است.
وی افزود: در این چارچوب آموزش مهارتهای تربیت فرزند، پیشگیری از اعتیاد و مهارتهای مقابله با آسیبهای اجتماعی از مهمترین محورهای آموزشی به دانش آموزان، والدین و مربیان و معلمان خواهد بود.
او تاکید کرد: توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان از مهمترین مسائلی است که می تواند در افزایش اعتماد به نفس آنان به منظور مقابله با آسیبهای اجتماعی و اعتیاد موثر باشد.
اسماعیلی در ادامه همچنین گفت: وجود دانش آموزان معتاد و اطلاع رسانی از وضعیت اعتیاد در مدارس به هیچوجه به معنای این نیست که آموزش و پرورش مسوول این وضعیت است بلکه دانش آموزان به عنوان بخش و عضوی از جامعه در معرض آسیبهای اجتماعی و مختلف قرار دارند لذا می توان برنامه های پیشگیری و درمانی را حتی از مدارس اجرا نمود.
وی افزود: با نگاه جدیدی که در آموزش و پرورش وجود دارد تمامی سطوح پیشگیری در این وزارتخانه اجرایی می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توانمندسازی دانش آموزان و اولیا آنان برای مقابله با آسیبهای اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد لذا در دستور کار قرار گرفته است.
"جواد پورجاهد" با اشاره به تحصیل یک میلیون و 120 هزار دانش آموز در خراسان رضوی افزود: تمامی دانش آموزان و 90 هزار فرهنگی در 12 هزار و 500 مدرسه و در بیش از 53 هزار کلاس این استان زیر پوشش طرحهای پیشگیری و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی هستند.
وی گفت: امسال 1179 کارگاه 199 هزار و 840 دانش آموز، 1179 کارگاه 249 هزار و 700 هزار نفر از والدین و 425 کارگاه 12 هزار و 750 معلم را در خراسان رضوی زیر پوشش آموزشهای توانمندسازی و پیشگیری می برند.
او افزود: خراسان رضوی از استانهای موفق در اجرای 12 طرح ملی وزارت آموزش و پرورش است.
گردهمایی سالانه روسای ادارات مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.ک/2
7496/660


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن