تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798414005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همزمان با دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال:
سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس گشایش یافت
دویست و هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب استانی و سیزدهیمن نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس همزمان با دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال عصرروز27 آبان ماه با حضور دکترعلی اصغر کاراندیش معاون توسعه ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز افتتاح شد.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران
دویست و هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب استانی و سیزدهیمن نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس همزمان با دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال عصرروز27 آبان ماه با حضور دکترعلی اصغر کاراندیش معاون توسعه ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز افتتاح شد.
 
بنابر این گزارش؛ در این مراسم دکتر علی اصغر کاراندیش معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشورهای پیشرفته با 20 درصد جمعیت جهان 70 درصد کتاب جهان را چاپ می کنند.
 
معاون توسعه ومنابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در هرجامعه ای زمینه پژوهش و تحقیق، مطالعه است اظهارداشت: برای کشوری مثل ایران که مهد تمدن و فرهنگ است شایسته نیست که تیراز کتاب دو هزار نسخه باشد اما در کشور حدود 60میلیونی فرانسه تیراژ کتاب 10میلیون است.
 
کار اندیش با بیان اینکه اگر درجامعه ای فرهنگ عادت به مطالعه نباشد، بی تردید تحقیق و پژوهش رواج نخواهد داشت اضافه کرد: وجود فرهنگ و روحیه نیاز و پرسشگری در یک جامعه میل افراد به مطالعه و تحقیق را افزایش خواهد داد.
 
وی گفت: بنابراین به همان میزانی که فرد نیاز و پرسش داشته باشد قطعا امر مطالعه و کتابخوانی بین افراد گسترش می یابد و لذا تحقق این مهم زندگی فردی و اجتماعی را در مسیر مطلوب هدایت می کند.
 
معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر ما نتوانیم در حوزه فرهنگ که یکی از مولفه های اساسی آن کتاب و کتابخوانی است دستاوردهای خوبی داشته باشیم در دیگر بخشها نمی توان به موفقیت امیدوار شد.
 
کار اندیش زمان کودکی و دبستان را بهترین زمان برای تربیت و عادت دادن افراد به مطالعه دانست و تصریح کرد: اگر در این سن این اتفاق نیفتاد دیگر عادت کردن به کتابخوانی در سنین بالاتر به دشواری صورت خواهد گرفت .
 
کاراندیش درپایان سخنان خود تاکید داشت: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برغم بودجه کم به برگزاری چنین نمایشگاههایی و دادن یارانه های کتاب به اقشار مختلف بخصوص دانشجویان اقدام می نماید ولی این برای جاری سازی فرهنگ کتابخوانی کافی نمی باشد وفعالیت های دوچندانی دراین حوزه باید صورت گیرد.
 
 بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز دراین مراسم گفت: اسلام از جهت توجه به علم ودانش و همچنین اعجاز آن که یک کتاب است با همه ادیان وتفکرات توحیدی تفاوت دارد و به همین خاطر است که کتاب مقدس است وعزیز می خوانیمش و امروز روزیست که به عشق کتاب گرد هم جمع شده ایم.
 
مریدی درادامه سخنان خود گفت: این نمایشگاه با حجم بالای ارایه اثر در زمینه های مختلف از اجتماعی گرفته تا فرهنگی و اقتصادی و دیگر بخشها نقش موثری در ترغیب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دارد.
 
وی شرکت 70 شرکت دیجیتالی فعال در حوزه نرم افزاری ، ارایه کتاب های کمک درسی ،مذهبی و عمومی و دانشگاهی در قالب 385غرفه ، 85 غرفه بین المللی، پزشکی و هنری و 85 غرفه به بخش زبان و همچنین غرفه های اختصاصی به کتابهای کودک را از جمله ویژگی های این نمایشگاه برشمرد.
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس اختصاص یک میلیارد تومان بن خرید کتاب و تخفیف 30درصدی در بخش کتاب و تخفیف 50درصدی در حوزه رسانه های دیجیتال را از جمله تسهیلات لازم برای علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد که در این نمایشگاه پیش بینی شده است .
 
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، نشستهای روزانه تحلیلی کتاب با حضور صاحب نظران و مولفان ، تعزیه هر روز به مدت نیم ساعت باموضوع عاشورایی،شب شعر با موضوع عاشورا،نشست تخصصی با موضوع کتاب کودک و شیوه انتخاب داستان خوانی و تجلیل از ناشران زن استانی از دیگر برنامه های سرای اهل قلم در سیزدهمین دوره این نمایشگاه خواهد بود
 
استاندار فارس نیز در این مراسم  اظهارداشت: مقدس ترین و به یاد ماندنی ترین رویداد هر کشور برپایی چنین نمایشگاههایی است تا جدیدترین یافته های علمی بشر و تفکرات اندیشمندان را مشاهده کرده واستفاده نماییم.
 
سید محمد احمدی گفت: متاسفانه در کشور ما به امر مهم کتابخوانی و عادت به آن توجه کافی نمی شود وهرنمایشگاهی مشتریان خاص خود را دارد و شاید اگر نمایشگاههایی نظیر پوشاک و لوازم خانگی دایرشود طرفداران بیشتری داشته باشد.
 
وی درادامه تصریح کرد: در گذشته برای افزایش معرفت و دانایی، هدف مشخص بود اما امروز ه با وجود شبکه های اجتماعی متعدد و فضای مجازی، هیچ چیز جای کتاب را  نمیگیرد.
 
احمدی اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته برای مقوله رسانه و کتاب اهمیت ویژه قائل می شوند و در کشور ما چنین نیست و این معضلی بزرگ محسوب میشود.
 
استاندارفارس گفت: ارزیابی ملتها از طریق تیراژ روزنامه ها و آمار کتابخوانی افراد آن جامعه است و این حوزه باید مهم شمرده شود.
 
به گفته وی، کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و از فرصتها برای نیل به اهداف عالی فرهنگی استفاده شود.
 
احمدی اذعان داشت: باید علم و معرفت و عرفان همراه شوند و در روند پیشبرد امور فرهنگی که جانمایه هر جامعه است به کار رود.
 
گفتین است؛ در پایان این مراسم  از کتاب " غزل در فارس/از آغاز تا  امروز " نوشته صدرا ذوالریاستین رونمایی شد.
 
سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازتاریخ 27 آبان تا 3 آذرازساعت 10 تا 19 درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن