تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798568855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران کشوری پیشگام و الهام بخش در توانمندسازی زنان روستایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر کل "آپراکا": ایران کشوری پیشگام و الهام بخش در توانمندسازی زنان روستایی است تهران- ایرنا- دبیرکل "اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه" (آپراکا) ایران را یکی از اعضای مهم و قدرتمند این سازمان توصیف کرد که در حوزه توانمندسازی زنان روستایی و توسعه این بخش پیشگام و الهام بخش عمل کرده است.


"چمنانگ سراوانگیوتا" دبیر کل "اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه" (APRACA)، در حاشیه اجلاس "هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) که با محوریت توامند سازی زنان روستایی برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: "زنان در توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشورها نقش تعیین کننده ای دارند، اما متاسفانه در اکثر نقاط جهان، شهروند درجه دو محسوب می شوند به همین خاطر، ما در سازمان خود تلاش می کنیم به گونه ای سازمان یافته، برنامه ریزی شده و هدفمند توانایی های زنان را در ابعاد مختلف افزایش دهیم و موانع رشد و پیشرفت را از سر راه آنها برداریم تا بتوانند در شرایطی برابر برای تعالی خود، خانواده و کشورشان فعالیت کنند."
محور اجلاس یاد شده که با هدف توسعه همکاری بین کشورهای عضو آپراکا و 8 کشور مسلمان در حال توسعه برگزار شد، بحث و تبادل نظر درباره توانمندسازی زنان روستایی، تلاش برای افزایش توجه به سهم ارزشمند و تعیین کننده آنها در توسعه کشورها و تبادل تجربه در این خصوص بود.
سراوانگیوتا درباره نقش گردهمایی ها، سمینارها و نشست هایی مانند اجلاس تهران در توسعه آپراکا و افزایش کارایی این سازمان افزود:
"در واقع، برگزاری چنین جلساتی در کشورهای عضو، یکی از سازوکارهایی است که ما برای افزایش کارایی و افزایش دامنه فعالیت های سازمان تدوین کرده ایم. این جلسات فرصتی فراهم می کند تا متخصصان و کارشناسان کشورهای مختلف با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند و برای تحقق هدف سازمان که توسعه بخش روستایی و افزایش توانایی زنان است، گام های موثرتری بردارند."
دبیر کل آپراکا راجع به نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش دامنه فعالیت های این سازمان گفت:
"ایران یک کشور راهبر و الهام بخش در آپراکا است چرا که ایران بود که دو ماه پیش (شهریور ماه 1393) "مرکز تعالی توان افزایی بانوان آپراکا" را در بانک کشاورزی تاسیس کرد. در واقع ایران یکی از اعضای مهم و قدرتمند آپراکا به خصوص در حوزه توانمندسازی زنان است و می تواند به گونه ای بسیار جدی نقش ایفا کند."
وی همچنین با اشاره به اینکه موانع متعددی بر سر راه رشد و افزایش توانایی های زنان روستایی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد، منشا این مشکلات را خط مشی نادرست سیاست گذاران دانست و افزود:
"مسئولان سیاسی کشورها باید درک کنند که زنان ظرفیت ها و قابلیت های بسیار ارزشمندی دارند که مهم ترین و تاثیرگذارترین آنها ایفای نقش همسری و مادری در خانواده و مراقبت و تربیت فرزندان است. در واقع، اساس رشد و پیشرفت هر جامعه ای خانواده های آن جامعه است و زنان در این عرصه نقش کلیدی دارند. در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نیز حضور زنان قابل توجه است و اگر ما بتوانیم قابلیت ها و توانایی های آنها را افزایش دهیم، خانواده هایی داناتر و توامندتر خواهیم داشت که زیربنای شکل گیری جامعه و کشوری قدرتمند هستند."
این مقام تایلندی همچنین تاکید کرد: "در میان اعضای آپراکا، ایران یکی از کشورهایی است که در حوزه برنامه ها و سازمان های توان افزایی زنان فعال و موفق بوده است. جمهوری اسلامی ایران در خصوص همگرا ساختن اعضای مختلف آپراکا و نزدیک کردن اهداف و گرایش های آنها به یکدیگر با جدیت عمل کرده و موفق بوده است. نکته قابل توجه این است که این اقدامات فقط به سازمان ها و نهادهای اقتصادی و مالی محدود نشده بلکه سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی، سیاسی و اجتماعی نیز با تلاش های ایران به این عرصه وارد شده اند."
وی در انتها یادآور شد:
"در اصل، آپراکا برای موفقیت و تحقق اهداف خود و توانمند سازی هرچه بیشتر زنان به همکاری و مشارکت سازمان ها و کشورهای دیگر نیز احتیاج دارد. مثلا همکاری بیشتر "سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد" (FAO) یا "برنامه توسعه سازمان ملل متحد" (UNDP) با ما، قدرت و تاثیرگذاری آپراکا را در میان کشورهای عضو و در مجامع بین المللی افزایش می دهد و راه را برای توان افزایی زنان در سراسر دنیا هموارتر خواهد کرد."
اجلاس دو روزه "هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8) با موضوع توانمند سازی زنان روستایی" روزهای دوشنبه و سه شنبه، 26 و 27 آبان ماه 1393 به پیشنهاد بانک کشاورزی و همکاری وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد. در این اجلاس که نخستین در نوع خود بود، علاوه بر نمایندگانی از کشورهای عضو D8، مسئولان "اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه" (آپراکا( نیز حضور داشتند.
گروه "هشت کشور اسلامی در حال توسعه (Developing 8 / D-8 or Developing Eight) در سال 1997 میلادی و با هدف ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای اسلامی در حال توسعه و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی تشکیل شد.
جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه، اعضای گروه D8 هستند. "سید علی محمد موسوی" دبیر کل کنونی گروه D8 است که پیش از این نماینده کشورمان در "سازمان همکاری اقتصادی" (ECO) بوده است. مقر دبیرخانه گروه D8 در شهر استانبول در ترکیه قرار دارد.
"اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه" APRACA یک سازمان منطقه ای است که در اکتبر سال 1977 میلادی در "دهلی نو" پایتخت هندوستان رسما تاسیس شد. هدف این سازمان توسعه همکاری و تسهیل تبادل دانسته ها و تجربیات در حوزه توسعه روستایی است. 21 کشور در این سازمان عضویت دارند که جمهوری اسلامی ایران، روسیه، هند، ژاپن، فیلیپین، کامبوج، جمهوری آذربایجان، اندونزی، تایلند، چین و ازبکستان از جمله آنها هستند.
رسانام**9330**2017


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن