تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799035327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 94 نگاهی واقع بینانه به درآمد نفت داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت ،معدن در گفت وگو با پانا : بودجه 94 نگاهی واقع بینانه به درآمد نفت داشته باشد خبرگزاری پانا :مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت ،معدن در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت در بودجه 94 اظهار کرد: به طور حتم بودجه 94 باید بودجه ای واقع بینانه و محتمل در نرخ فروش نفت باشد و نمی توان بودجه را به گونه ای تنظیم کرد که اعداد و ارقام آن قابل تحقق نباشد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان ساعت 08:33



محمود دودانگه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا خاطرنشان کرد: باید تحلیل جامعی از آینده بازار نفت و ظرفیت صادرات نفت کشور ارایه شود تا بودجه 94 متناسب با این اعداد و ارقام نهایی شود و طبیعتا اگر این اتفاق حاصل نشود ممکن است شرایط برای سال 94 سخت و دشوار باشد .
بودجه عمرانی و سایر متغیرهای بودجه از کاهش درآمد نفت تاثیر خواهند گرفت
وی با تاکید برضروت اتکا به توانمندی های داخلی در کشور ، عنوان کرد: وصولی درآمدهای نفتی با اندکی تاخیر محقق می شود و تبعات کاهش قیمت نفت ممکن است نمود چندانی در بودجه 93 نداشته باشد اما طبیعا سال 94 تاثیر پذیری قابل توجهی از کاهش قیمت نفت خواهد داشت و طرح های عمرانی دولت و سایر متغیرهای بودجه از کاهش درآمد نفت تاثیرخواهند گرفت.
نگاه بودجه 94 سخت گیرانه باشد
مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت ،معدن در پاسخ به این پرسش که ممکن است بودجه سال آینده به شدت انقباظی باشد ، بیان کرد: طبیعتا باید نگاه بودجه 94 سخت گیرانه و رویکرد بودجه نیز برپایه اقتصاد مقاومتی باشد تا درصورت کاهش شدیدتر درآمد نفت اقتصاد را با کمترین کسری بودجه و چالش مدیریت کرد.
دودانگه در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش قیمت نفت فرصتی برای اقتصاد ایران است تا از وابستگی بودجه ای به درآمد نفت بکاهد ، بیان کرد: خوشبختانه تحریم های بین المللی درسالهای اخیر اقتصاد کشور را تا حدودی مقاوم کرده و آسیب پذیری اقتصاد را در مقابل کاهش درآمدهای نفتی به دنبال داشته است و به نظر می رسد در کنار مشقاتی که تحریم ها برای کشور به دنبال داشته ظرفیت های مناسبی نیز به همراه داشته و مسوولان اقتصادی و مدیران دولتی به این جمع بندی رسیده اند که باید اتکای خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهند .
رویکرد تولیدات صادرات محور در بنگاههای اقتصادی
وی ادامه داد: همچنین بنگاههای اقتصادی نیز به این جمع بندی رسیده اندکه اگر بخواهند حضور درازمدت و موثری در بازارهای سایر کشورها داشته باشند ناچارند نیازهای ارزی خود را از محل صادرات غیر نفتی و تولیدات خود تامین کنند که ظرفیت مناسبی است و بررسی وضعیت بنگاهها نشان می دهدکه رویکرد صادراتی آنها پس از بحران های ارزی قوی تر شده و بیشتر نگاه آنها تامین نیازهای ارزی از بازارهای خارجی است .
دودانگه با بیان اینکه در کشور تلاش شده تا نهادها و بنگاههایی ایجاد شود که نیازهای ارزی به حداقل کاهش یابد ودرآمدهای ارزی صرف ایجاد زیرساخت ها و توسعه زیربناها شود ، تصریح کرد: ایجاد صندوق توسعه ملی نیز کمک کرده تا وابستگی بودجه جاری و عمرانی دولت به درامدهای نفتی تا 30 درصد کاهش یابد و این توفیقی بزرگ برای اقتصاد ایران است که در بدترین شرایط اقتصادی کشور صندوقی ایجاد شده که دارایی های آن به 70 میلیارد دلار افزایش یافته است .
وی ادامه داد: با تداوم این سیاست وابستگی بودجه به نفت کمتر شده و درآمد صندوق صرف سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های مولد اقتصادی می شود و سیاست هایی نیز در طول سال های گذشته پیگیری و دنبال شده تا وابستگی اقتصاد به نفت کاهش یابد .
کاهش درآمد نفت فرصت بی نظیربرای کاهش وابستگی بودجه جاری به نفت
مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت ،معدن با بیان اینکه اگرچه کاهش قیمت نفت گرفتاری هایی را در بودجه ایجام می کند اما فرصتی بی نظیر است تا درآمدهای نفتی در مسیر مطلوبی استفاده شده و صرف سرمایه گذاری های مولد اقتصادی در کشور شود .  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن