تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805437760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان بهترین سفیران اخلاق و انسانیت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در گفت و گو با پانا: معلمان بهترین سفیران اخلاق و انسانیت هستند خبرگزاری پانا: رئیس کارگروه فرهنگی شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران گفت: آموزش و پرورش با داشتن حدود یک میلیون مربی و معلم، بالاترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می کند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان ساعت 16:15



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا محمد خرم افزود: امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که سرمایه انسانی یکی از مهمترین عوامل توسعه محسوب می شود.. در فضای کنونی و حساس فرهنگی کشور که نیازمند اخلاق و توجه به فرهنگ غنی اسلام می باشیم به یقین معلمان این قشر فرهیخته و ارزشمند بالاترین درجه نفوذ و اعتماد را در جامعه برخوردارند و بهترین سفیران اخلاق و انسانیت و وفاداری به دین و حرمت انسانها هستند. 
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین معلم ایرانی مسلمان که همگی باید تلاش نمایند تا همه استعدادهای این ملت تبلور یابد خاطرنشان ساخت: تکریم معلم آثار ارزشمندی در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می گذارد و برای همین است که انسان باید خود را در برابر معلم ، پدر و مادر خویش، خود را کوچک نماید. 
 
مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران:با اشاره به نقش معلمین در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت:
نقش تربیتی و ارزشمند معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کردار و جایگاه معلمان ما عجین گشته و ایشانند که در دل فرزندان این مرز و بوم چراغی روشن می کنند و او را از جهالت به معرفت رهنمون می سازند، نقش معلمان در دوران دفاع مقدس هم در خود جبهه ها و هم در جهت دهی دانش آموزان به سمت جبهه ها نقش مهمی بود.
 
وی با بیان نقش فعلی جامعه فرهنگیان ادامه داد: امروز نیز آموزش و پرورش یک دل و یک زبان در تربیت انسان های مؤمن، پر انگیزه، صبور، متدین و قدرشناس پیش قدم می باشد. ترویج ارزشهای ایثار و شهادت و توجه و حفظ خاطرات دلاور مردان و عزیزان ایثارگر دفاع مقدس وظیفه کنونی شرعی و انسانی ماست. ایثار دارای موارد متنوعی است اما شهادت از یگانگی برخوردار و از مرتبه عالی ایثار است.مفهوم ایثار و شهادت یک فرایند آگاهانه و اهدای ارزشمند خویش، به دیگری و بدون توقع دستاورد متقابل می باشد. این فرایند با آگاهی و احترام و اهداء آمیخته است و چه جایی بهتر از مدرسه و آموزش ایثار توسط خود ایثارگران تعلیم و تربیت. آموزش ایثار به مانند کاشتن درخت گردو است . این نوع از درختان مثل پیچک سر بر نمی آورند که با بهاری در همه جا خود نمایی کنند و با اندک گرمایی در تابستان رخ از جهان برکنند، درخت گردو کم کم قوی می شود و چون به بار آمد در مقابل آسیب های فراوان مقاومت می کند. و این امر نیاز فوری فرزندان میهن اسلامی مان می باشد .
 
خرم با اشاره به فعالیت های تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: با همت و زحمات همه عزیزان آموزش و پرورش، ترویج این فرهنگ دینی و انسانی، بیش از پیش جوانان ما را از انواع خطرات و مفسده های موجود جامعه مصون نماید. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کمک برنامه های درسی، برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی و راهیان نور، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های ملی دفاع مقدس، بازدید از آسایشگاه جانبازان، دیدار با خانواده های محترم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی به نام ایثار، توجه و رشد مدارس شاهد که انصافاً در این سالها آموزش و پرورش در این حوزه زحمات زیادی را متقبل شده است و توجه بیش از پیش به جایگاه و نقش مؤثر و تربیتی سازمان انجمن اولیاء و مربیان در آگاهی رسانی به خانواده ها نسبت به رفتارهای جوانان و آگاه رسانی به خود معلمان عزیز و تشویق دانش آموزان توسط کادر آموزشی و اجرایی مدرسه و توجه به تشکل های دانش آموزی بسیج دانش آموزی، ، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مجلس دانش آموزی می تواند نقش بسیار ارزشمند تربیتی خود را در بین نسل آینده ساز کشور ایفا نماید.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن