تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدیر از ناشران، مولفان و کتابداران برتر حوزه سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تقدیر از ناشران، مولفان و کتابداران برتر حوزه سلامت خبرگزاری پانا: « وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته کتاب از ناشران، مترجمان و مولفان و کتابداران نمونه دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر می کند.»
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان ساعت 13:09



به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ داوودآبادی فراهانی معاون فرهنگی _ دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر گفت : « تقدیر از فعالان عرصه کتاب پس از برنامه ریزی های مشترک بین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نظر گرفته شده است، تفاهم نامه ای هم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه برای تجهیز کتابخانه های دانشگاه ها و مراکز علوم پزشکی بین دو وزارتخانه منعقد می شود.»

به گفته داوودآبادی فراهانی، این برنامه تنها یک حرکت نمادین نیست، بلکه جزو رویکردهای قطعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می شود.

او اضافه کرد: «بایدها و نبایدهای پزشکی باید به فرهنگ تبدیل شود و مردم باید از نظر فرهنگ سلامت توسعه پیدا کنند. اگر مردم نسبت به بایدها و نبایدهای بهداشتی اطلاع شناختی داشته باشند، به این اطلاعات معتقد باشند و بر اساس این باورها عمل کنند، بدون شک هزینه های رو به رشد درمانی کاهش پیدا خواهند کرد.»

داوودآبادی فراهانی با بیان اینکه کتاب، از نقش مهمی در این رویکرد برخوردار است اظهار کرد:« بایدها و نبایدهای پزشکی مشخص است، اما باید آنها را به فرآورده های فرهنگی تبدیل کرد، زیربنای فرهنگ هم کتاب است. حتی شاخه های فرهنگی دیگر مثل فیلم و سینما هم ریشه در کتاب دارند. توصیه ما به ناشران این است که از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنند و به روش غیرمستقیم، دانش لازم را به جامعه منتقل کنند.»

 او با اشاره به تنوع آثاری که در این حوزه منتشر می شوند گفت : « کتاب هایی که در حوزه سلامت منتشر می شوند بسیار متنوع و متعدد هستند، از کتاب های مرجع و آکادمیک گرفته تا کتاب های عمومی تر که توصیه های بهداشتی را مطرح می کنند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون چه از نظر ساختاری و چه از نظر برنامه ریزی به این حوزه ورود نداشته است اما با توجه به تاکید و رویکرد وزیر به رابطه فرهنگ و هنر با سلامت، ورود ما در آینده به این بخش جدی تر خواهد بود. برنامه هفته کتاب هم در واقع منبعث از همین رویکرد است.»

داوودآبادی فراهانی با اشاره به نحوه انتخاب فعالان برتر حوزه کتاب و سلامت گفت : « امسال این انتخاب با توجه به استانداردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اما در سال های آینده مکانیزم مستقلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته خواهد شد.»











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن