تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814793401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب گرفتار در دام سناریوی فریبکارانه خود در خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: غرب گرفتار در دام سناریوی فریبکارانه خود در خاورمیانه تهران-ایرنا- غربی ها که زمانی برای دستیابی به اهداف، منافع و سیاست های خود در خاورمیانه اقدام به ایجاد گروه های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه کرده بودند،اکنون خود قربانی این سناریوی فریبکارانه شده اند.


"عبدالرحمن کاسیگ" یا همان "پیتر کاسیگ" سومین آمریکایی است که بتازگی توسط گروه تروریستی داعش به قتل رسید.
جامعه آمریکایی و انگلیسی که مبهوت مرگ "جیمز فولی" و "استیون ساتلف" دو خبرنگار آمریکایی و "دیوید هانیز" و "آلن هنینگ" دو امدادگر انگلیسی بودند، قتل پیتر کاسیگ نیز شوک تازه ای را بر این کشورها وارد کرد.
در حالی که تبعات سیاست های جنگ طلبانه آمریکا و غرب در افغانستان و عراق همچنان دامنگیر غربی ها است، این بار نیز مردم این کشور قربانی سناریوی فریبکارانه غرب درباره گروهک تروریستی داعش در خاورمیانه شده اند و هزینه این اقدامات بلند پروازانه تنها توسط شهروندان عادی پرداخت می شود.
بر اساس گزارش ها ،تعدادی زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش شهروندان غربی هستند که به سمت این گروه تروریستی روی آورده اند.
غرب که با هدف تفرقه افکنی در بین مسلمانان و تسلط بر سرمایه های عظیم منطقه خاورمیانه بار دیگر وارد ماجراجویی جدیدی شده است ،این بار هم نتوانسته است به اهداف از پیش تعیین شده اش دست یابد.
سیاستمداران این کشورها که از جنگ های عراق و افغانستان درس خوبی گرفته بودند و حضور مستقیم در تحرکات و درگیری های منطقه را ناکارآمد می دیدند در حرکت اخیر خود دست آویزی به نام داعش را ایجاد کردند تا با حمایت متحدان منطقه ای شان جنگی نیابتی برای از بین بردن محور مقاومت ایجاد نمایند.
هر چند حرکت و تولد داعش از کشور سوریه شروع شد ،ولی اولین استفاده آمریکا و متحدانش از این گروه تروریستی ، برای سرنگونی دولت قانونی سوریه بود تا علاوه بر کوتاه کردن توان تحرک ایران، زمینه کاهش نفوذ روسیه را فراهم کند و با پیشبرد درگیری به سایر کشورها از جمله اوکراین، روسیه را در مرزهایش محدود نماید.
اما برنامه های آمریکا مثل همیشه دارای خلاهایی بود. از یک طرف پیش بینی برخورد جدی و محکم کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه و اقدامات هوشمندانه و به موقع آنها نقشه سقوط دولت سوریه را از بین برد و از سوی دیگر پیوستن شهروندان کشورهای غربی به داعش مشکل جدید دیگری را برای این کشورها ایجاد کرد.
حرکت نمایشی اتحاد ضد داعش با تبلیغات گسترده رسانه ای نیزنهایتا به اعزام نیرو از سوی آمریکا به عراق منجر شد که به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازگشت به عقب آمریکا برای پاسخ به منتقدانش در خصوص خروج نظامی از عراق بود.
آنچه از تمامی این برنامه ریزی ها و اقدامات در نهایت عاید شهروندان غربی از جمله شهروندان آمریکایی می شود را می توان در پرداخت هزینه جنگ و فراهم کردن قربانی برای آن دانست.
شهروندان غربی علاوه بر اینکه شاهد عزیمت فرزندانشان برای پیوستن به داعش هستند – که نتایج غیر قابل بازگشت روحی، روانی و حتی جسمی را برای آنها به همراه دارد- باید به فکر تدارک قربانیانی برای حضور مجدد در عراق باشند تا شاید سیاستمداران آمریکایی به شکست مجدد در اقداماتشان اعتراف کنند و بار دیگر با وضعیت بدتر از گذشته عراق را ترک نمایند.
اروپام**9351**1663**5981


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن