تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند کنونی افزایش قیمت زعفران غیر منطقی و کاذب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی : روند کنونی افزایش قیمت زعفران غیر منطقی و کاذب است مشهد - ایرنا - مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روند کنونی افزایش نرخ زعفران کاذب و امری غیر منطقی و غیر معقول است .


محمد رضا قدسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این افزایش نرخ ها مقطعی است و در نتیجه چند روز سرما و کاهش ورود گل به بازار بروز کرده است.
وی ادامه داد : سرمای امسال در استان طی هفته های اخیر موجب شد تا زمان برداشت محصول به تاخیر بیافتد و برداشت گل حدود 15 روز دیرتر شروع شد و طول دوره برداشت هم امسال طولانی تر است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : احتمالا این سرما و شرایط آب و هوایی موجب کاهش محصول تولیدی مناطق سردسیر استان شود که البته این کاهش در حد 15 تا 20 درصد برآورد می گردد و خیلی قابل توجه نخواهد بود.
وی توضیح داد : این امر بدین مفهوم نیست که عمکلرد خراسان رضوی در تولید زعفران نسبت به سال قبل تغییر محسوسی داشته باشد و باید برای مشخص شدن میزان تولید امسال به انتظار اتمام فصل برداشت ماند.
وی عنوان کرد : در عین حال عمده محصول و مزارع زعفران استان در مناطق معتدل و گرمسیر است که گلدهی و برداشت آن در بخش هایی شروع شده و در قسمت هایی هم به زودی انجام می شود.
قدسی ادامه داد : در عین حال سطح زیر کشت زعفران خراسان رضوی پنج هزار هکتار امسال افزایش یافته و از 64 هزار هکتار سال قبل به حدود 70 هزار هکتار رسیده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تولید کننده به دنبال افزایش قیمت غیر معقول و غیر واقعی نیست ، افزود : در واقع تثبیت بازار و رشد منطقی آن به تداوم و پایداری آن می انجامد در حالی که افزایش قیمت 10 میلیون ریالی طی سه روز برای این تولید خطرناک است.
این مسوول با بیان اینکه تشکل های حوزه زعفران در مدیریت این شرایط می توانند نقش موثری داشته باشند ، گفت : متاسفانه اقدام جدی در این حوزه انجام نداده اند و نگران آن هستیم وضعیتی که در بحث کاهش قیمت مرغ پیش آمد دامنگیر زعفران هم بشود، چنانکه تجربه آن را در سال های گذشته داشته ایم و از این محل آسیب جدی به محصول وارد شد.
طی چند روز اخیر قیمت زعفران به یکباره دوچار نوسانات شدیدی شد و بالغ بر 10 میلیون ریال افزایش یافت.
2713/522


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن