تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی مربوط به صنایع غذایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشت درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی مربوط به صنایع غذایی است مشهد - ایرنا - دبیر انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران گفت: هشت درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی مربوط به مجموعه صنایع غذایی است.


"محمدحسین عزیزی" روز دوشنبه در سومین همایش ملی علوم و صنایع غذایی در قوچان افزود: طی سالهای اخیر سهم ارزش افزوده در صنایع غذایی روند کاهشی داشته ضمن آنکه عمده ارزش افزوده صنایع غذایی در گروه لبنیات، قند و شکر و روغن بوده است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که ظرفیتهای ایجاد شده در صنایع غذایی کشور هم اینک بیش از دو برابر حجم تولیدات است بگونه ای که عمده کارخانه های این بخش تعطیل هستند و یا با حداقل ظرفیت به کار تولید ادامه می دهند.
دبیر انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران ادامه داد: در واقع سرمایه گذاری زیاد موجب شده نرخ بهره وری این بخش کمتر از 50 درصد باشد.
وی با بیان اینکه زمینه اشتغال در بخش صنایع غذایی خوب و ارزشمند است گفت: باید وضعیت صنایع غذایی ارتقا یابد تا این اشتغال حفظ شود.
عزیزی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی کشور افزود: در این زمینه بر اساس آمارها تا قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها حداقل چهار دهک پایین جامعه قدرت و توان مصرف پروتئین حیوانی مورد نیاز را نداشته و دو دهک انتهایی نیز از این جهت وضعیت وخیمی دارند.
وی قیمت تمام شده مواد غذایی را در ایران بالا ذکر و بیان کرد: بر این اساس نسبت به کشورهای همسایه در این بخش مزیتی نداریم زیرا قیمت محصولات تولیدی کشورمان بالا است.
وی ادامه داد: 74 درصد واحدهای فعال در حوزه صنایع غذایی کشور جزو بنگاههای کوچک و خرد محسوب می شوند.
وی گفت: هم اینک صنایع غذایی در کل کشور 12 درصد واحدها و کارگاهها، 15 درصد اشتغال و 12 درصد سرمایه گذاری حوزه صنعت ایران را در اختیار دارند.
دبیر انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران افزود: 74 درصد از بنگاههای صنایع غذایی در کشور کمتر از 10 نفر کارگر دارند.
وی اظهار کرد: این واحدها جزو بنگاههای کوچک محسوب می شود در حالی که تشکیل واحدهای بزرگ و تولید آنها همراه با صرفه اقتصادی بیشتر و قیمت تمام شده کمتر است.
دبیر انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران در ادامه اظهارداشت: در حوزه های فناوری نانو و بیوفناوری نیز در عرصه صنایع غذایی موفق عمل نکرده ایم.
وی افزود: با توجه به تنوع محصولات تولیدی ایران عملا از این جهت در منطقه مزیتهای خوبی برای صادرات دارد که باید بیشتر بدان پرداخته شود و بهره وری در این بخش افزایش یابد.
عزیزی در ادامه با اشاره به حجم گسترده دانش آموختگان بیکار صنایع غذایی نیز گفت: تعداد زیادی از جوانان وارد تحصیل در رشته صنایع غذایی می شوند اما برای بکارگیری آنها برنامه ای وجود ندارد.
دبیر انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران افزود: فقط دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از 50 واحد مقاطع و گرایشهای تحصیلی مختلف صنایع غذایی دارد لذا برای ساماندهی این وضعیت می بایست برنامه ریزی صورت گیرد.
2713/660/686


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن