تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیل حمایت از کمپین آری به تولید ملی از دانشجویان تا کارشناسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیل حمایت از کمپین آری به تولید ملی از دانشجویان تا کارشناسان تهران - ایرنا - تهران و بسیاری از کلانشهرهای بزرگ این روزها تبدیل به شهر برندها شده از کوچه پس کوچه های شهر تا خیابان های شلوغ همگی شاهد هجمه سنگین برندهای رنگارنگ و تابلوهای نئونی است که با تنه زدن به یکدیگر خود را به مردم تحمیل می کنند و این نیاز کاذب به عطشی برای ترغیب مردم به مصرف کالاهای بیشتر خارجی تبدیل می شود.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، در این میان نکته جالب توجه تعاریف مداوم فروشنده از کیفیت، خاصیت و قیمت ارزان چنین کالای پربهایی است که ارزان فروخته می شود و در آخر هم این جمله با افتخار گفته می شود: "خارجیه ایرانی که نیست!" و تو می مانی و این پرسش بی جواب که پس کی قرار است محصول وطنی و البته از نوع با کیفیت و با قیمت مناسب را با افتخار تبلیغ کنیم و بخریم و از اینکه آشنایان مان بفهمند ایرانی است، خجالت نکشیم.
در واقع تولید ملی باید آنقدر برای مردم عرق ایجاد کند که دیگر تا برندهای وطنی هستند به سوی برندهای خارجی و وارداتی که اکثرا چینی و بی کیفیت هستند، نروند تا بازار دلالان این اجناس بی کیفیت کساد شود.
در واقع این روزها کار به جایی رسیده که در نقش جهان اصفهان صنایع دستی ایرانی با برند چینی به فروش می رسد و در بازار رضای مشهد، مهر و تسبیح و سجاده چینی خرید و فروش می شود.
به همین دلیل بود که زنگ خطر برای تولید ملی در دولت تدبیر و امید به صدا درآمد تا همه نخبگان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست به دست هم دهند و کمپینی را برای آری گفتن به تولید ملی طراحی کنند.
کمپینی که هدف اصلی آن حمایت از تولید ملی و فرستادن تولیدات ایرانی به بازارهای کشور است.
اوایل تیرماه امسال بود که مصطفی حسنی دبیر کمپین آری به تولید ملی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید ملی از آغاز به کار کمپین آری به تولید ملی خبر داد.
وی از همان ابتدا تاکید کرد: بدانیم همه کشورهای توسعه یافته از کوچه تولیدات ملی عبور کرده اند و برای ساختن آینده بهتر با بهره مندی از شبکه های اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، دانشگاهیان و افراد شاخص در این مسیر سخت اما صحیح همه با هم می توانیم "’آری به تولید ملی" بگوییم که همان آری به ایجاد اشتغال است.
وی با تاکید بر اینکه آری به تولید ملی ضرورت خروج از رکود است، از مردم درخواست کرد با لبخند به تولید ملی دولت و تولیدکنندگان را در مسیر اشتغالزایی همراهی کنند.
با اعلام وجود این کمپین و تلاش ها برای پا گرفتن آن بود که موج حمایت ها از سوی نمایندگان مجلس، کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه و هنرمندان و برخی مسئولین آغاز شد.

** تشکل های دانشجویی و آری به تولید ملی
از همان ابتدا تشکل های دانشجویی به این کمپین پیوستند. دانشجویان و تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان در بیانیه ای با حمایت از کمپین مردمی"آری به تولید ملی" از ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید خواستند که ضمن تسریع در تصحیح سیاست های غلط اقتصادی گذشته زمینه بازگشت رونق را به اقتصاد کشور فراهم کنند.
همچنین بیانیه ای از سوی تشکل اسلامی سیاسی آرمان دانشجو واحد علوم پزشکی تهران، انجمن اسلامی دانشجویان واحد تهران غرب، انجمن اسلامی دانشجویان واحد میناب، تشکل اسلامی سیاسی همراهان واحد گچساران و تشکل انصار الزهرا (س) واحد دزفول در همراهی با این کمپین صادر شده است.

** حمایت مسئولین از این کمپین
احمد مسجدجامعی رئیس سابق شورای شهر چهارم تهران اولین کسی از شورای شهری ها بود که با کمپین آری به تولید ملی همصدا شد.
وی در خصوص خروج اقتصاد کشور از شرایط رکود تورمی، در حمایت از کمپین گفت: وظیفه هر کس در شرایط کنونی این است که از تولید ملی حمایت کند زیرا شرایط اقتصاد کشور در یک بزنگاه تاریخی قرار گرفته است.
بعد از آن بود که موج حمایت ها از کمپین در شورای شهر شدت گرفت و محسن سرخو عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران هم با حمایت قاطع از "کمپین آری به تولید ملی" گفت: قطعا هر ایرانی علاقه به رشد تولید ملی دارد و به یقین توسعه اقتصاد کشور بدون حمایت و رشد تولید ملی امکان پذیر نیست، اما در کنار این موضوع که اولویت اول است، تولید کنندگان هم باید ملاحظاتی را از لحاظ کیفیت تولیدات و قیمت تمام شده برای مصرف کننده در نظر بگیرند.
محمدمهدی تندگویان عضو دیگر اصلاح طلب شورای شهر تهران با حمایت از "کمپین آری به تولید ملی" تاکید کرد: حمایت باید در راستای حمایت از تولید استاندارد و خوب باشد نباید از هر تولیدی حمایت کرد.

** حامیان بهارستان نشین سابق و فعلی کمپین
این کمپین اما بسیار مورد توجه مجلسی های سابق و مجلس نهمی ها قرار گرفت و از اصلاح طلبان گرفته تا اصولگرایان بسیاری از این کمپین حمایت کردند.
علی عباسپور تهرانی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم یکی از حامیان این کمپین بود و درباره لزوم حمایت از تولید داخل، افزود: درصد بیکاری بین جوانان در کشور بالاست در صورتی که تولید ما ملی باشد در نهایت کارخانه ها بیشتر فعالیت کرده و تولید و مصرف محصولات نیز افزایش خواهد یافت.
داریوش قنبری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از کمپین «آری به تولید ملی»، تاکید کرد: حمایت دوپینگی از صنایع داخلی که قدرت رقابت با محصولات مشابه خارجی ندارند، راه به جایی نخواهد برد.
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده سابق مجلس نیز راه اندازی کمپین آری به تولید ملی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: خود را عضو این کمپین می دانم و اعتقاد دارم همه مسئولان و دست اندرکاران کشور نیز باید موضوع تولید ملی را جدی بگیرند تا روز به روز شاهد افزایش تولیدات ملی باشیم.
مجتبی رحماندوست نیز نماینده دیگری است که از این کمپین حمایت کرده و گفته: اخیرا در خبرها از آغاز به کار کمپینی تحت عنوان «آری به تولید ملی» مطلع شدم که می دانم این اعتقاد درستی است و به خصوص تولید ملی که خود نجات دهنده کشور است. به اعتقاد من قطعا این اقدام نتیجه خواهد داد در صورتی که عزم ملی به دنبالش باشد.
کمال الدین پیرموذن نماینده دیگر مجلس نهم هم با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی و ابراز خرسندی از آغاز به کار کمپین آری به تولید ملی، گفت: شاه کلید حل همه مشکلات کشور آری گفتن و بها دادن به تولید ملی و بهره مندی از بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است.
ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم نماینده دیگری بود که از این کمپین حمایت و تاکید کرد: کمپین ها می توانند در راستای حمایت از تولید ملی و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، به نهادینه کردن مصرف تولیدات داخلی و رفع موانع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن کمک کنند.
ایرج ندیمی هم درخصوص نقش رونق تولید ملی در خروج کشور از شرایط رکود تورمی، بر ضرورت اهمیت تولید، اشتغال و صادرات تاکید و از کمپین آری به تولید ملی حمایت کرد.
عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اظهار خشنودی از به وجود آمدن این کمپین، گفت: در حال حاضراستفاده از کالاها و تولیدات ملی و حمایت از تولیدکننده داخلی یک وظیفه همگانی است و زمانی می توانیم اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق کنیم که تولیدات داخلی و ملی را بالا برده و نیازی به واردات تولیدات خارجی نداشته باشیم.

** حمایت کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه
در این میان تعداد زیادی از اساتید مشهور دانشگاه ها و کارشناسان اقتصادی نیز به این کمپین مردمی پیوستند تا جمع نخبگان تکمیل شود.
مهدی تقوی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با حمایت از«کمپین آری به تولید ملی»، با این توضیح که لازمه حمایت مردمی از تولیدات داخلی رونق تولید و عرضه محصولات با کیفیت است، گفت: رونق تولید داخلی بستگی به این موضوع دارد که تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور چقدر بتوانند در شرایط موجود تصمیم درست بگیرند.
حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسایل اقتصادی هم با بیان اینکه همه باید از تولید ملی حمایت کنند، اظهار داشت: نکته مهم این است که رونق تولید ملی با حرف درست نمی شود، بلکه باید در بسته سیاستی دولت بدان پرداخته شود در صورتی که تا به حال مغفول مانده است.
علی قنبری دیگر کارشناس مسائل اقتصادی هم ضمن حمایت از "کمپین آری به تولید ملی"، گفت: تولید ملی یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی کشور است، در واقع توانمندی هر کشور را به میزان رفاه هر جامعه با تولید ملی و درآمد سرانه می سنجند.
بهمن آرمان دیگر کارشناس اقتصادی نیز با حمایت از رونق تولید ملی، آن را مسئله ای اساسی و مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اینکه در مردم باور استفاده از تولیدات ملی ایجاد شود ارزشمند است اما نکته مهم این است که صرف راه اندازی کمپین و تبلیغات و ایجاد باور در مردم و دادن شعارهایی مبنی بر حمایت از تولید داخل کافی نیست.
مهدی پازوکی کارشناس دیگر اقتصادی نیز با حمایت از کمپین آری به تولید ملی، افزود: این کمپین نباید به معنی عدم تعامل با جهان خارج باشد، تعامل ما با جهان خارج در چارچوب منافع ملی کشور در رونق اقتصادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که می توانیم حتی از تکنولوژی غرب استفاده کنیم و کیفیت کالاهایمان را بالا ببریم و در نتیجه مصرف کننده ایرانی را ترغیب به خرید کالاهای ایرانی نماییم.

** بازیگران و آری به تولید ملی
از سوی دیگر بخش عمده ای از بازیگران به عنوان نمایندگان مردم در بخش فرهنگی با این کمپین همراه شدند.
سیما تیرانداز از بازیگران تئاتر و سینما، در خصوص حمایت از کمپین آری به تولید ملی، گفت: پیشتر از تولیدات خارجی بلحاظ کیفیت خوب آن ها استفاده می کردم ولی وقتی می بینم در داخل محصولات خوب و با قیمت مناسب تر تولید و عرضه می شود، ترجیح می دهم که از این محصولات استفاده کنم.
مهران احمدی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز گفت: باید از کمپین آری به تولید ملی حمایت کرد.
رضا رویگری دیگر بازیگر مطرح سینما با حمایت از کمپین آری به تولید ملی گفت: یکی از راه های افزایش تولیدات ملی، وارد نکردن تولیدات بی کیفیت چینی است.
وی افزود: واضح است که اگر تولیدکنندگان با پشتوانه قوی به کار خود ادامه دهند، تولیدات داخلی نیز افزایش می یابد که این امر نیز مستلزم حمایت این افراد توسط دولت و دولتمردان است. باید به صاحبان کار این اجازه داده شود که به راحتی به تولید محصولات خود بپردازند.
بدین ترتیب همچنان که سیل حمایت های کارشناسان و مسئولین این کمپین را در بر می گیرد، امید می رود دولت به عنوان هدایت کننده سیاست های اقتصادی کشور، با هموار کردن مسیر و برطرف کردن موانع، رونق تولید ملی و به دنبال آن افزایش نرخ اشتغال را فراهم کند.
اقتصام(5)9141**1558


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن