تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799130934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همچنان تمركز زدایی یكی اصلی‌ترین سیاست‌های ما است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران:
همچنان تمركز زدایی یكی اصلی‌ترین سیاست‌های ما است
ایل بیگی گفت: تمركز زدایی به عنوان سیاست اصلی ما در این مدت پی گیری شده است و اكثر برنامه‌های ما از جمله هفته‌های فیلم و عكس كه در سایر شهرستان‌ها برگزار شده می‌تواند گامی در بحث تمركز زدایی باشد.


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان؛ مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ارتباط با این پرسش مبنی بر اینكه تا چه میزان انجمن در مبحث تمركز زدایی توانسته موفق عمل كند گفت: تمركز زدایی به عنوان سیاست اصلی ما در این مدت پی گیری شده است و اكثر برنامه‌هایی هم كه داشتیم در همین راستا بوده هفته‌های فیلم و عكس كه در سایر شهرستان‌ها برگزار شده می‌تواند گامی در همین بحث تمركز زدایی باشد. زمانی كه‌ مراسم ها در پنجاه و دو شهر برگزار می‌شود قطعاً می‌توان امید داشت كه اتفاقات خوبی در مورد تمركز زدایی در تهران و در ارتباتط با برگزاری انواع جشنواره‌ها و همچنین فعالیت‌های مختلف برداشته شده باشد.  
 
وی در ادامه گفت: لازم به ذكر است كه تمام آن برنامه‌ها بدون هیچ گونه وابستگی به ستاد مركزی برگزار شد و افراد هنرمند خود جوش و بدون هیچ چشم داشتی در این زمینه فعالیت كردند. یكی دیگر از موارد بسیار مهم كه در مبحث تمركز زدایی به ما كمك می‌كند واگذاری تولید به دفا‌تر شهرستان‌ها است. در این زمینه شورا‌های تولیدی در دفا‌تر انجمن در شهرستان‌ها ایجاد شده است كه طرح‌ها را هم بررسی می‌كند بخشی از این طرح‌ها تولید شده است و بخشی دیگر هم در دست انجام و مطالعه است. اگر دقت داشته باشید چند نمونه از این فیلم‌ها در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران كه چندی پیش برگزار شد به نمایش در آمد. اینكه دیگر انجمن‌ها در شهر خودشان شوراهایی دارند كه طرح‌ها را بررسی می‌كند باعث شده كه روند كار سریع‌تر شود و وابستگی آن‌ها به ستاد كمرنگ‌تر شده این اتفاق گامی موثر در تمركز زدایی است. برآورد مناسب برای فیلم نیز توسط شورا‌ها صورت می‌گیرد و ما در ادامه برای تولید، بودجه تایید شده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.  
 
حبیب ایل بیگی در ارتباط با كیفیت آثار جشنواره فیلم كوتاه گفت: در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران تلاش كردیم بهترین آثار با كیفیت مناسب برگزار شود اما باید بگویم خودمان هم خیلی از آنچه كه در جشنواره بوده راضی نبودیم. باید دقت داشته باشیم و قبول كنیم كه نمی‌توان بیش از توانایی‌های فیلم سازان موجود در كشور از آن‌ها توقع داشت. فضایی كه ما باید برای تولید فیلم ایجاد می‌كنیم تا حدودی می‌تواند در مسیر كیفیت فیلم تاثیر گذار باشد اما همه چیز به ما بستگی ندارد. تلاش شده كه فیلم‌ها تنوع خوبی داشته باشد كه مورد قبول مخاطبین و فیلم سازان نیز قرار بگیرد. اما باید بگویم آثاری كه در جشنواره فیلم كوتاه شاهد بودید كمتر از سی درصد آن‌ها متعلق به انجمن سینمای جوان بوده است.  
 
وی در ادامه افزود: فكر می‌كنم این میزان نشان دهنده این باشد كه تمركز زادیی یكی از اهداف ما بوده است. نباید بیش از آنچه كه در توان سینمایی كشور است توقع داشته باشیم. كیفیت فیلم ها نیز بر عهده فیلم سازان است ما می‌توانیم تا حدی در این زمینه كمك كنیم مثلاً در مبحث سخت افزاری تا جایی كه ممكن است تلاشمان را انجام می‌دهیم. در شوراها توجه ویژه‌ای به سابقه كارگردان می‌شود مثلاً اینكه چه كارگردانی با چه فیلم‌هایی كه در كارنامه‌اش قرار دارد طرح پیشنهادی خود را به شورا می‌دهد آن كارگردان باید مورد تایید قرار بگیرد و سپس بودجه لازم در اختیارش قرار خواهد گرفت.  
 
ایل بیگی گفت: در حال حاضر تلاش داریم تا حمایت‌های خودمان را به این سمت ببریم كه یك كارگردان خوب بتواند عوامل خوب و حرفه‌ای را در كنار خود داشته باشد چرا كه برای ساخت فیلم حرفه‌ای باید عوامل حرفه‌ای حضور داشته باشند. البته در بحث كیفیت آثار ما نسبت به فیلم‌هایی كه در حوزه فعالیت‌های انجمن سینمای جوان قرار می‌گیرد می‌توانیم دخالت داشته باشیم و تاثیر مستقیمی بر كیفیت آن‌ها بگذاریم اما واقعاً نمی‌توانیم در تمام فیلم‌هایی كه در كل كشور ساخته می‌شود این تاثیر گذاری را داشته باشیم باید خود فیلم سازان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.  
 
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: یكی دیگر از راه‌های بالا بردن كیفیت آثار در جشنواره این است كه فیلم‌هایی كه در انجمن ساخته می‌شود ابتدا در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای شركت كنند و منتخبین آن‌ها وارد جشنواره بین المللی كوتاه تهران شوند. مسائل بودجه‌ای و مالی بسیار ذهن ما را درگیر كرده است مهم‌ترین مسئله‌ای كه ذهن من را درگیر كرده است همین موضوع است اما بقیه مسائل طبق نقشه راه پیش می‌رود و برنامه‌هایی كه در نظر داریم تا به این لحظه با توجه به محدودیت‌های موجود به خوبی برگزار شده است.

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن