تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800488323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد ۱۰ برابری وقف در کشور/ بیش از ۶۰ درصد بیمارستان‌های تهران وقفی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه
رشد ۱۰ برابری وقف در کشور/ بیش از ۶۰ درصد بیمارستان‌های تهران وقفی است
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ۵ سال گذشته وقف جدید، بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است و مردم علاقه‌مند به وقف هستند‌.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام  محمد مهدی حاتمی با بیان اینکه موقوفات بر‌اساس نیازهای موجود وقف می‌شوند، گفت: مردم هر زمانی نیاز باشد در حوزه‌های اجتماعی و مذهبی، برای وقف در زمینه خدمات اجتماعی و درمانی ورود می‌کنند.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در استان قم همه بیمارستان‌ها وقفی هستند، تصریح کرد: بیش از 500 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور وجود دارد که فقط در تهران، بیش از 60 درصد بیمارستان‌های مهم وقفی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه احساس نیاز به موقوفات قرآنی باید در جامعه درک شود، تصریح کرد: اگر رسانه‌ها و فعالان قرآنی بتوانند این موضوع را در میان مردم ترویج بدهند، کار ارزنده‌ای است.

حجت الاسلام حاتمی با تاکید بر اینکه اگر موقوفات احیا شود، ثمرات آن می‌تواند در کشور و استان اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: اگر موقوفات یک استان احیا شود و همه مسئولان به دنبال این مسئله باشند، آن استان یک ریال، بودجه فرهنگی نیاز نخواهد داشت و همه فضای فرهنگی به بهترین نحو قابل اداره خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در کشور رشد موقوفات جدید بسیار خوب بوده است و در آمار 6 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد 40 تا 50 درصدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در پنج تا6 سال گذشته وقف جدید بیش از 10 برابر افزایش داشته است گفت: مردم علاقه‌مند به وقف هستند اما باید شیوه‌ها را تغییر داد و امروزی کرد.

حجت الاسلام حاتمی خاطر نشان کرد: تعامل اوقاف با دولت برای احیای موقوفات خوب است و امیدواریم این تعامل بیشتر شود.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن