تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در جایگاه 189 جهان / 50 درصد تصادفات متعلق به موتور سواران است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حافظی خبر داد:
ایران در جایگاه 189 جهان / 50 درصد تصادفات متعلق به موتور سواران است
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایران از نظر ایمنی در رتبه صد و هشتاد و نهم جهان قرار دارد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانحافظی در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک گفت: در قاره آسیا 16 درصد وسایل نقلیه در قاره آسیا در کشور 75 میلیونی 1.45 درصد تلفات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از نظر متوسط جهانی به ازای هر 100 هزار نفر 15تن در تصادفات کشته می‌شوند که این آمار در ایران دو برابر کشورهای دیگر است.

وی در ادامه بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه در بحث کاهش تصادفات برنامه‌ریزی‌هایی شده که سالانه 10 درصد کاهش سوانح و تلفات را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: از نظر ایمنی از 190 کشور جهان ایران در سال 91 ،  در جایگاه صدو هشتاد و نهم جهان قرار گرفته است .

به گفته این مقام مسئول بیش از 50 درصد تصادفات تلفات رانندگی متعلق به موتور سواران است.

وی اظهار داشت: در تهران در سال 91 تعداد هزار و 310 تن در تصادفات جان خود را از دست می دادند که درسال 92 این عدد به هزار و 213 تن رسید که در مجموع 7.3 درصد کاهش تلفات را داشته ایم.

حافظی بیان کرد: بیشترین استانهای کشور که در تصادفات کشته داشته استان فارس، خراسان رضوی و تهران بوده اما کمترین تلفات مربوط به استانهای ایلام، کهکیلویه وبویر احمد و اردبیل بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: طبق آمار 51.3 درصد تلفات در محل حادثه ، 8 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 39.5 درصد در بیمارستان بوده است.

وی در خاتمه بیان کرد: از نظر نوع وسیله نقلیه 39.4 درصد تلفات از سواری‌ها، 24.8 درصد موتور و 8.5 درصد وانت پیکان، بوده است و از نظر نوع برخورد45.8 درصد بیشترین تصادفات منجر به فوت برخورد دو وسیله نقلیه و حدود 26 درصد برخورد با عابر بوده است.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن