تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجيدي رئيس هيئت داوران جشنواره فيلم فجر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجيدي رئيس هيئت داوران جشنواره فيلم فجر شد
طي حكمي از سوي عليرضا رضاداد، مجيد مجيدي كارگردان نامدار و جهاني كشورمان، ‌رئيس هيئت داوران سينماي ايران در سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر شد. اين اتفاق در حالي است كه بر اساس شنيده‌هاي ما جشنواره فيلم فجر در دوره پيش رو آبستن وقوع تغييرات عمده و بزرگي در شيوه برگزاري خواهد بود.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


طي حكمي از سوي عليرضا رضاداد، مجيد مجيدي كارگردان نامدار و جهاني كشورمان، ‌رئيس هيئت داوران سينماي ايران در سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر شد. اين اتفاق در حالي است كه بر اساس شنيده‌هاي ما جشنواره فيلم فجر در دوره پيش رو آبستن وقوع تغييرات عمده و بزرگي در شيوه برگزاري خواهد بود.

به گزارش «جوان»، عليرضا رضاداد، دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر طي حكمي مجيد مجيدي، كارگردان شناخته شده كشورمان را كه يكي از پرافتخارترين سينماگران در عرصه سينماي داخلي و خارجي است به عنوان رئيس هيئت داوران سينماي ايران در سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر انتخاب كرد. از قضا انتخاب هيئت داوران جشنواره فيلم فجر نزديك به سه ماه قبل از برگزاري مراسم اختتاميه و اعلام رأي نهايي داوران، يكي از تغييرات جشنواره امسال فيلم فجر محسوب مي‌شود.

يك چهره موفق در رأس هيئت داوران
حضور مجيدي در جشنواره سي‌و‌سوم و نشستن او بر كرسي رياست هيئت داوران اين جشنواره البته به آن معنا خواهد بود كه فيلم اخير مجيدي يعني «‌محمد(ص)‌» ‌در بخش رقابتي جشنواره فيلم فجر پيش رو حضور نخواهد داشت. پيشتر پيش‌بيني مي‌شد كه فيلم مجيدي اولين اكران و نمايش خود را از جشنواره فيلم فجر آغاز كند اما از آنجا كه وي حالا يكي از داوران جشنواره فيلم فجر است، فيلم او به بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر مي‌رود كه بر اساس يكي از سياست‌هاي جديد مسئولان برگزاري جشنواره، زمان و مكان برگزاري آن از بخش سينماي ملي جدا شده و ارديبهشت ماه برگزار ‌شود.

در عين حال اما گفته مي‌شود كه براي فيلم «‌محمد(ص)‌» ‌مجيدي در همان ايام جشنواره نمايشي ويژه براي اهالي رسانه در نظر گرفته خواهد شد.
مجيدي از جمله سينماگران ارزشي سينماي ايران است كه هميشه به عنوان شخصيتي مستقل و بدون وابستگي به جناح‌هاي سياسي، پاسدار ارزش‌هاي مقدس اسلامي و ملي بوده است. اكنون حضور او به عنوان رئيس هيئت داوران جشنواره فيلم فجر، قوت قلبي براي برگزاري جشنواره‌اي عاري از چرخش‌هاي سياسي است؛ چه بسا در سال‌هاي گذشته، چينش هيئت داوران اين جشنواره به شكلي بود كه معمولاً بعد از پايان داوري‌ها و انتخاب فيلم‌ها، گروهي از سينماگران و خبرنگاران حوزه سينمايي كه منتسب به سينماي ارزشي بودند بهترين‌هاي جشنواره را بر اساس معيارها و داوري‌هاي خود انتخاب و اسامي آنها را منتشر مي‌كردند تا به نوعي نسبت به انتخابات خاص هيئت داوران جشنواره فيلم فجر انتقاد كرده باشند.
حالا اما با حضور مجيدي در رأس هيئت داوران جشنواره سي و سوم به نظر مي‌رسد كه جشنواره امسال تا حدود زيادي از اين دو دستگي عاري بماند؛ ضمن آنكه حضور اين چهره سياسي شناخته شده چه از منظر داخلي و چه از منظر خارجي وزنه و اعتبار خوبي براي جشنواره فيلم فجر است.

نمايش سه فيلم در روز
 علاوه بر اين شنيده‌هاي ما حاكي از آن است كه جشنواره امسال با تغييرات عمده‌اي برگزار خواهد شد. از جمله اين تغييرات اين است كه فيلم‌ها در اين دوره از جشنواره تنها در سه سانس به نمايش در مي‌آيند.
در واقع در حالي در سال‌هاي پيش سانس‌هاي نمايش فيلم‌ها در برخي روزها حتي به پنج يا شش سانس هم كشيده مي‌شد اما از قضا تعداد محدود سه سانس نمايش فيلم در نظر گرفته شده تا در شرايط عادي اصحاب و اهالي رسانه و كارشناسان در روز تنها شاهد نمايش سه فيلم باشند كه اين موضوع قطعاً به كيفي برگزار شدن نشست‌ها و نيز كيفي‌تر شدن محتواي رسانه‌ها در روزهاي برگزاري جشنواره كمك خواهد كرد.
تغيير ديگر در جشنواره فيلم فجر امسال حذف شدن ناهار است كه البته اين موضوع مي‌تواند با گلايه اهالي كاخ جشنواره مواجه شود؛ از اين رو اولين سانس نمايش فيلم‌ها همچون سال‌هاي گذشته رأس ساعت 9 صبح نخواهد بود بلكه اولين فيلم در ساعت 13 به نمايش در مي‌آيد. البته در جشنواره دو سال پيش نيز اين سياست حذف ناهار از سوي دبير وقت جشنواره دنبال شده بود كه نهايتاً با اعتراض اهالي رسانه مواجه و روال عرضه ناهار در كاخ جشنواره به حالت عادي خود بازگشته بود.

برگزاري جشنواره فقط در تهران
همچنين شنيده‌هاي ما حكايت از آن دارد كه برگزاري همزمان جشنواره در شهرستان‌ها در سي‌و‌سومين دوره جشنواره فيلم فجر ديگر به تحقق نخواهد پيوست؛ مسئولان جشنواره بر اين باور هستند كه اين رويداد يك جشنواره است نه يك جشن ملي؛ آنها مي‌خواهند كه اين جشنواره سينمايي نيز همچون جشنواره فيلم برلين يا كن تنها در يك شهر برگزار شود!
از سوي ديگر گفته مي‌شود كه مسئولان اين دوره از جشنواره هم همچون سال‌هاي گذشته سعي دارند سهميه‌هاي ورود به كاخ جشنواره را كاهش دهند. اين موضوعي است كه هر سال از سوي مسئولان جشنواره تكرار مي‌شود اما باز هم سالن‌هاي نمايش برج ميلاد شاهد حضور افرادي است كه هيچ سنخيتي با حرفه رسانه و سينما ندارند. با اين وجود اميد بر اين است كه اين بار سياست كاهش سهميه يا بهينه‌سازي سهميه‌هاي ورود به كاخ جشنواره براي دور سي و سوم اين رويداد ملي با عزم و جديت بيشتري اعمال شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن