تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود یک ششم جمعیت کشاورزان، عشایر و روستاییان کشور، بیمه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان: حدود یک ششم جمعیت کشاورزان، عشایر و روستاییان کشور، بیمه هستند بجنورد - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: یک ششم جمعیت جامعه هدف(کشاورزان، روستاییان و عشایر) زیر پوشش خدمات بیمه اجتماعی قرار دارند.


به گزارش ایرنا، "محمدرضا رستمی" روز شنبه در همایش "گام های مطمئن برای آینده ای مطمئن" که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شش میلیون نفر از جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزان شرایط عضویت در صندوق بیمه را دارند که از این جمعیت، یک میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی افزود: با توجه به برداشتن سقف سنی در پوشش گروه هدف و همچنین ارائه خدمات به کشاورزان ساکن در شهرها که در سال جاری اجرا شد، اقبال اقشار روستایی به عضویت در صندوق و بهره مندی از خدمات بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه برابر افزایش یافته است.
وی گفت: در سال جاری نیز طرح ارائه تسهیلات به کارگزاران و مستمری بگیران مصوب شد که بزودی این گروه از تسهیلات برخوردار خواهند شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز دراین همایش گفت: 82 هزار خانوار در سطح این استان بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد.
"عبدالله یوسفی" افزود: با توجه به پدیده خشکسالی ، اکنون نخستین اولویت در این استان افزایش بهره وری از آب و خاک است.
وی گفت: بیش ار 60 میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری برای اجرای طرح های نوین آبیاری در این استان اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: کشاورزان در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی تنها 15 درصد هزینه را می پردازند و مابقی هزینه ها از طریق یارانه دولتی تامین می شود.
وی افزود: اکنون تنها حدود 11 درصد از مزارع و باغ های آبی این استان به شیوه های نوین آبیاری مجهز هستند.
یوسفی اظهار کرد: خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که 146 هزار هکتار آن آبی است و تاکنون 16 هزار و 850 هکتار از این سطح زیر پوشش شیوه های نوین آبیاری رفته است.
وی گفت: از مجموع زمین های آبی این استان نیز در شرایط کنونی تنها 50 هزار هکتار استعداد لازم برای اجرای سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی را دارد.
وی افزود: با اجرای طرح های آبیاری نوین عملکرد آبیاری 50 درصد و میزان محصول تولیدی 30 درصد افزایش یافته و هزینه های آبیاری نیز تا 80 درصد کاهش می یابد.
خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد که 51.71 درصد آنان در شهرها و 48.83 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
حدود پنج هزار خانوار از جمعیت خراسان شمالی مشتمل بر حدود 30 هزار نفر عشایر هستند.
7184/330/ 1625


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن