تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815401042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح جریان‌های انسانی بر سر چالش برتری طلبی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نوبری در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد
تشریح جریان‌های انسانی بر سر چالش برتری طلبی
آخرین سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی سابق گفت: جریان بین انسان‌ها در کره زمین بر سر این چالش است یک خط می‌خواهد برتری‌طلب باشد و یک خط می‌خواهد زیر برتری‌طلبی نرود.


 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،  میزگرد سیاسی خط امام و گفتمان استکبارستیزی عصر امروز 24 آبان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.


 در این میزگرد "ناصر نوبری" آخرین سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی سابق اظهار داشت: بنده لازم می دانم آیه‌ای را که در واقع یکی از آیه‌های استثنایی قرآن را ذکر کنم که می‌گوید مردم می‌دانید آنان که شهروند بهشت هستند چه ویژگی‌هایی دارند در جواب می‌گویند آنها نه مسیحی، نه افراط، نه کندرو و تندرو هستند بلکه دو مشخصه دارند.


وی ادامه داد: کسانی هستند که در کره زمین برتری طلب نیستند و دنبال فساد هم نیستند و می‌گوید مشخصاتشان این است حتی ممکن است آن شخص مسلمان هم نباشد اگر انسانی این دو ویژگی را در زندگی داشته باشد جزء بهشتیان است.

نوبری اظهار داشت: استکبارستیزی یعنی برتری طلبی در واقع اساس مشکل انسان هم از همین جا شروع می‌شود چرا که زمانی که به شیطان گفته می‌شود سجده کن و در برابر انسان سجده نکرد خداوند می‌فرماید این استکبار است چرا که شیطان حاضر نشد در برابر انسان سجده کند.

وی ادامه داد: اساس مشکل انسان در کره زمین از ابتدا تاکنون از استکبارستیزی است که از شیطان شروع شد. حضرت امام فرمودند آن برتری طلبی، ریاست و قوام که من را برتر می‌داند آخرین چیزی است که از دل انسان بیرون برود آن بزرگ بودن است در روابط بین الملل هم همین گونه است در تاریخ  ایران خط انقلاب خط مشروطیت و غیره همه این ها در راستای یک خط است جریان بین انسان ها در کره زمین و چالشی که وجود دارد  یک خط است و آن جریان برتری طلب است و این جریان هم می‌خواهد زیر برتری طلبی نرود به طور کل جریان انسان تا کنون سر این دو مسئله است.

آخرین سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی سابق تصریح کرد: بنابراین اسم‌ها فرق کرده مثل خط مصدق که همان است،‌خط جریان عمومی نهضت مشروطیت مثل به توپ بستن مجلس نیز همین است نهضت ملی شدن و نفت و غیره هم به همین صورت است به طور کل همه این جریانات در تاریخ ایران و خارج از ایران در راستای این دو جریان است و تلاش برای حفظ آزادی و استقلال عمومی است.

وی اظهار داشت : در حوزه علمیه قم علما در این مورد بحث داشتند که یکی از علما می‌گفت اسلام صلح‌طلب است و می‌گفتند مبارزه‌ستیزی غلط است متاسفانه اشتباه دوستان همان عقب‌افتادگی در دیگر جریان های فقه است که به روز نشده استولی باید بدانیم که بحث بر سر استکبارستیزی فقط در رکاب امام معصوم در حال حاضر درست نیست دوستان ما متوجه نشدند که روابط بین الملل ماهیتا متفاوت است.

نوبری اظهار داشت: جامعه ملل 1400 سال پیش گسیخته بود اما جامعه ملل امروز جامعه به هم پیوسته و به هم تنیده است در جامعه امروز ما جنگ ابتدایی نداریم چون یک سیستم به هم تنیده با مدیریت بین الملل داریم و آن استکبار روی ما فشار می‌اورد آن چیزی که دوستان گفتند برای مقاومت و جلوگیری از آن سیطره  است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این گونه می‌شود که انها فشار می‌آورند ونمی‌گذارند ما نفتمان را بفروشیم ما اصلا چیزی به نام استکبارستیزی نداریم بلکه مقاومت در مقابل استکبار داریم.


انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن